Polscy twórcy gier od A do Z: PsichiX
Jeśli zastanawiacie się, co przedstawia logo Psichiksa, to... tak, my też się zastanawiamy. Gry, które robi nie są bardziej normalne (ale to akurat zaleta, tak uważamy).
19.10.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Hej wszystkim! Nazywam się Patryk Budzyński, ale ludzie znają mnie jako gościa o pseudonimie PsichiX (lub Psiks dla ułatwienia). Wziąłem się z dość małej mieściny pod Olsztynem, gdzie grami chyba nikt się nie zajmuje, a szkoda.
2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Od dziecka niemal, ale dalej o tym później.
3. Gdzie Cię znaleźć? Aktualnie - Kraków. A stronę internetową wstyd mi pokazać - zaniedbana od czasu, kiedy bardziej przysiadłem do tworzenia, niżeli informowania o tym świata :<.
4. Na jakie platformy robisz gry? Niegdyś: PC.
Aktualnie: Android, głównie z racji, że nie posiadam już PC (za duży, zabierający za dużo czasu), a więc mogę tworzyć swoje nowe produkcje w całości na swoim, uwaga, telefonie. Tak! - gdziekolwiek jestem i kiedy tylko zechce, mogę bez problemu wcielać szalone pomysły w życie nawet jadąc tramwajem, co daje mi poczucie ogromnej niezależności od czasu i przestrzeni :D. W ten sposób powstał już DaftPad i Manii Ya Mbio i tak zamierzam tworzyć kolejne gry.
5. Gry już wydane. Moje produkcje to w większości prototypy. Niektóre przetrwały i zostały wydane, jak na przykład:
DaftPad (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.PsichiX.DaftPad), który jest prostym soundboxem pozwalającym na granie znanego chyba wszystkim utworu "Harder Better Faster Stronger" Daft Punku, wzbogacony o elementy socjalne, jak dzielenie się własnym utworem z innymi, czy słuchanie cudzych i ocenę ich.
Alice on Schrooms (http://www.indiedb.com/games/alice-on-schrooms), który zapoczątkował moje zamiłowanie do tworzenia gier niekonwencjonalnych, szalonych, powodujących ciężki powrót do rzeczywistości. Mam nadzieję, że uda mi się takimi grami zadowolić pragnących świeżości graczy.
6. Gry w produkcji. Manii Ya Mbio, czyli tłumacząc z suahili: wyścig plemników w celu dostania się do komórki jajowej. Jest to pełna dynamiki strzelanka multiplayer w której musimy zniszczyć obronę komórki jajowej i przy okazji pokonywać innych graczy pod postacią plemników, używając do tego na przykład broni laserowej! Gra w ciągu kilku dni zagości w Google Play.
SoulHunter, który będzie kolejną androidową strzelanką multiplayer, jednak tym razem nieco bardziej konwencjonalną - dla graczy, którzy zechcą odpocząć nieco od absurdu i po prostu bawić się dobrze z miłą dla oka oprawą graficzną.
SoulHunter
Oraz jeden główny projekt "galaktycznej gry", do której przygotowywałem się od kilku miesięcy, ale o niej usłyszycie jeszcze za kolejnych parę miesięcy ;).
7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Jestem głównie programistą, czasem tworzę grafikę i dźwięki prototypowe, ale przeważnie finalne zlecam znajomym, zdecydowanie lepszym ode mnie w tych dziedzinach.
8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Pamiętam, jak będąc małym chłopcem jeszcze, grywałem w Tomb Raidera i zafascynowały mnie lokacje w tej grze, więc któregoś dnia postanowiłem, że spróbuje odwzorować je z pamięci. Na początku orężem mym był Excel, w którym to porozmieszczałem uprzednio nabazgrane w paincie grafiki i widząc, jaka to fajna zabawa, zacząłem umieszczać postaci i szukałem sposobu, by nimi kierować - jakoś się to nawet udało chyba. Następnym narzędziem była przeglądarka internetowa i notatnik w erze kawiarenek internetowych - kiedy inne dzieciaki chodziły tam grać w strzelanki na LAN-ie, ja siedziałem na stacji obok, tworząc jakieś małe bzdurne gierki w Java Scripcie. Parę lat temu znalazłem w sieci program do robienia gier ("GameMaker"), oraz polski portal mu poświęcony (GMClan.org), gdzie zaczynałem raczkować bardziej poważnie w kierunku gamedevu, wtedy jeszcze uznawałem to jako hobby, ot miła zabawa w kreowanie światów, ale z czasem tak mi się to spodobało, że postanowiłem pracować ostro nad sobą i stworzyć produkcje, w które każdy zagra. Ach, te marzenia.., ale cel ten nadal staram się osiągnąć! Nauczyłem się innych i nowych narzędzi, aż parę lat temu zjawiłem się w Krakowie i tak oto wsiąkłem w branżę, zaś po godzinach nadal tworze różne dziwności :).
9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Grę massive multiplayer o ewolucji - od zawsze fascynował mnie ten temat.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Schabowy i wafle ryżowe.
11. Największy autorytet świata gier. Jednego guru nie posiadam, ale mocno fascynuje mnie sukces Notcha.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. McPixel!
13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Na małej wysepce nieopodal Australii stoi zamek, który jest jednocześnie moim domem, studiem developerskim, jak i wypaśnym laboratorium, gdzie buduje i testuje nowe kontrolery do gier!
14. Czy wydra wygra? Błąd dzielenia przez ogórek. Rebootuj wszechświat.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!