Polscy twórcy gier od A do Z: PsichiX

Jeśli zastanawiacie się, co przedstawia logo Psichiksa, to... tak, my też się zastanawiamy. Gry, które robi nie są bardziej normalne (ale to akurat zaleta, tak uważamy).

Polscy twórcy gier od A do Z: PsichiX
marcindmjqtx

19.10.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Hej wszystkim! Nazywam się Patryk Budzyński, ale ludzie znają mnie jako gościa o pseudonimie PsichiX (lub Psiks dla ułatwienia). Wziąłem się z dość małej mieściny pod Olsztynem, gdzie grami chyba nikt się nie zajmuje, a szkoda.

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Od dziecka niemal, ale dalej o tym później.

3. Gdzie Cię znaleźć? Aktualnie - Kraków. A stronę internetową wstyd mi pokazać - zaniedbana od czasu, kiedy bardziej przysiadłem do tworzenia, niżeli informowania o tym świata :<.

4. Na jakie platformy robisz gry? Niegdyś: PC.

Aktualnie: Android, głównie z racji, że nie posiadam już PC (za duży, zabierający za dużo czasu), a więc mogę tworzyć swoje nowe produkcje w całości na swoim, uwaga, telefonie. Tak! - gdziekolwiek jestem i kiedy tylko zechce, mogę bez problemu wcielać szalone pomysły w życie nawet jadąc tramwajem, co daje mi poczucie ogromnej niezależności od czasu i przestrzeni :D. W ten sposób powstał już DaftPad i Manii Ya Mbio i tak zamierzam tworzyć kolejne gry.

5. Gry już wydane. Moje produkcje to w większości prototypy. Niektóre przetrwały i zostały wydane, jak na przykład:

DaftPad (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.PsichiX.DaftPad), który jest prostym soundboxem pozwalającym na granie znanego chyba wszystkim utworu "Harder Better Faster Stronger" Daft Punku, wzbogacony o elementy socjalne, jak dzielenie się własnym utworem z innymi, czy słuchanie cudzych i ocenę ich.

Alice on Schrooms (http://www.indiedb.com/games/alice-on-schrooms), który zapoczątkował moje zamiłowanie do tworzenia gier niekonwencjonalnych, szalonych, powodujących ciężki powrót do rzeczywistości. Mam nadzieję, że uda mi się takimi grami zadowolić pragnących świeżości graczy.

6. Gry w produkcji. Manii Ya Mbio, czyli tłumacząc z suahili: wyścig plemników w celu dostania się do komórki jajowej. Jest to pełna dynamiki strzelanka multiplayer w której musimy zniszczyć obronę komórki jajowej i przy okazji pokonywać innych graczy pod postacią plemników, używając do tego na przykład broni laserowej! Gra w ciągu kilku dni zagości w Google Play.

SoulHunter, który będzie kolejną androidową strzelanką multiplayer, jednak tym razem nieco bardziej konwencjonalną - dla graczy, którzy zechcą odpocząć nieco od absurdu i po prostu bawić się dobrze z miłą dla oka oprawą graficzną.

SoulHunter

Oraz jeden główny projekt "galaktycznej gry", do której przygotowywałem się od kilku miesięcy, ale o niej usłyszycie jeszcze za kolejnych parę miesięcy ;).

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Jestem głównie programistą, czasem tworzę grafikę i dźwięki prototypowe, ale przeważnie finalne zlecam znajomym, zdecydowanie lepszym ode mnie w tych dziedzinach.

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Pamiętam, jak będąc małym chłopcem jeszcze, grywałem w Tomb Raidera i zafascynowały mnie lokacje w tej grze, więc któregoś dnia postanowiłem, że spróbuje odwzorować je z pamięci. Na początku orężem mym był Excel, w którym to porozmieszczałem uprzednio nabazgrane w paincie grafiki i widząc, jaka to fajna zabawa, zacząłem umieszczać postaci i szukałem sposobu, by nimi kierować - jakoś się to nawet udało chyba. Następnym narzędziem była przeglądarka internetowa i notatnik w erze kawiarenek internetowych - kiedy inne dzieciaki chodziły tam grać w strzelanki na LAN-ie, ja siedziałem na stacji obok, tworząc jakieś małe bzdurne gierki w Java Scripcie. Parę lat temu znalazłem w sieci program do robienia gier ("GameMaker"), oraz polski portal mu poświęcony (GMClan.org), gdzie zaczynałem raczkować bardziej poważnie w kierunku gamedevu, wtedy jeszcze uznawałem to jako hobby, ot miła zabawa w kreowanie światów, ale z czasem tak mi się to spodobało, że postanowiłem pracować ostro nad sobą i stworzyć produkcje, w które każdy zagra. Ach, te marzenia.., ale cel ten nadal staram się osiągnąć! Nauczyłem się innych i nowych narzędzi, aż parę lat temu zjawiłem się w Krakowie i tak oto wsiąkłem w branżę, zaś po godzinach nadal tworze różne dziwności :).

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Grę massive multiplayer o ewolucji - od zawsze fascynował mnie ten temat.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Schabowy i wafle ryżowe.

11. Największy autorytet świata gier. Jednego guru nie posiadam, ale mocno fascynuje mnie sukces Notcha.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. McPixel!

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Na małej wysepce nieopodal Australii stoi zamek, który jest jednocześnie moim domem, studiem developerskim, jak i wypaśnym laboratorium, gdzie buduje i testuje nowe kontrolery do gier!

14. Czy wydra wygra? Błąd dzielenia przez ogórek. Rebootuj wszechświat.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.