Polscy twórcy gier od A do Z: PK‑SoftDev
PK-SoftDev to jednoosobowa firma, której nazwa pochodzi od imienia i nazwiska założyciela.
16.10.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? PK-SoftDev to po prostu skrócona wersja "Przemysław Kłosok Software Developer". Ktoś już zajął niestety nazwę "Blizzard"...
2. Rok założenia. 1 lutego 2011 roku.
3. Gdzie Was znaleźć? Siedziba mieści się w Szczecinie. http://pk-softdev.manifo.com/ (stronka ciągle "w trybie tymczasowym").
4. Na jakie platformy robicie gry? Bada (przeszłość) oraz aktualnie Windows Phone i Tizen.
Przemysław Kłosok
5. Gry już wydane. Na system Bada oraz Tizen: Proste gry zręcznościowo-logiczne - Paper Soccer, Crusher, Cat in the trap, PK-Snake, PK-Tris, Need For Beer oraz rozbudowana strategia ekonomiczna: Beer Industry.
Na system Windows Phone: Paper Soccer, Rocket Dasher (rozbudowana gra logiczna), Metal Snake (kolejna wariacja na temat klasycznego Snake'a).
6. Gry w produkcji. ISLES - turowa strategia ekonomiczna. W zamyśle to coś pomiędzy HOMM, Port Royale i Colony. Docelowa platforma to nadchodzący Tizen. A jak się gra spodoba, to przeniosę ją także na Windows Phone i Windows 8.
7. Liczba zatrudnionych. Gdyby policzyć wszystkich, to razem ze mną wyjdzie... 1.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Na początku był Wielki Wybuch...
Kilkanaście miliardów lat później uzbierałem pieniążki na wymarzony superkomputer Commodore 64. Gry w końcu zaczęły nudzić, więc zacząłem studiować książkę dołączoną do komputera. Była o prostym języku programowania Basic. Powoli się uczyłem, pisałem jakieś proste gierki... Samo pisanie gier (a raczej próbowanie) dawało mi więcej frajdy niźli granie kolejny raz w Giana Sisters. No i po ponad dwudziestu latach udało mi się założyć własne, małe studio. Teraz wydaję już oficjalnie gierki (chociaż nie wszystkie są małe - Beer Industry to dość mocno rozbudowana pozycja, ale niestety biedna graficznie). Dodam jeszcze, że jestem kompletnym samoukiem z wykształceniem całkowicie odbiegającym od tego, czym właśnie zajmuję się teraz.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Tak mocno wypasionego i rozbudowanego eRPeGa , że sam prolog byłby 100 razy większy niż cała seria Elder Scrolls, a miodnością zawstydzałby samego Baldura.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kanapka z czym popadnie.
11. Największy autorytet świata gier. Ciężko wskazać mi konkretną osobę, ale bardzo cenię sobie twórców klasycznych już gier: Baldur's Gate, Command & Conquer, X-Com czy pierwszych części Tomb Raider.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Najlepsza poza Wiedźminem? No to chyba Dead Island, na równi z drugą częścią Call of Juarez.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? W latach 2014-2016 odnoszę gigantyczny sukces. Zarobione miliardy pozwalają mi zatrudnić drugiego człowieka. Razem tworzymy grę (wspomnianą w punkcie 9 ), portujemy ją na wszystkie możliwe platformy i rozdajemy całkowicie za darmo.
14. Czy wydra wygra? Wygra, jeśli sfraguje bota za pomocą cheata.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!