Polscy twórcy gier od A do Z: Phobia Interactive
Czy znacie już Phobia Interactive? To niezależna ekipa z Białegostoku.
12.10.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Phobia Interactive. Od zawsze chciałem tworzyć gry ze specyficznym klimatem, będącym czyś na granicy surrealizmu i horroru, który docelowo ma wzbudzać w graczu uczucie napięcia i strachu.
2. Rok założenia. Firmą nie jesteśmy. Phobia Interactive to niezależna grupa zajmująca się tworzeniem gier indie. Mimo, iż oficjalnie powstała w okolicach roku 2007 to gamedevem zajmuje się od ok. 2000 roku.
3. Gdzie Was znaleźć? Białystok www.phobiainteractive.com www.facebook.com/PhobiaInteractive https://twitter.com/PhobiaInteract
4. Na jakie platformy robicie gry? Obecnie: PC. W przyszłości: gdzie się da.
5. Gry już wydane. Publicznie nie zostało opublikowane nic, wszystko, co zostało do tej pory skończone, trafiało do szuflady, gdyż okazywały się to projekty zbyt "osobiste".
6. Gry w produkcji. A Short Tale of Solitude.
A Short Tale of Solitude.
7. Liczba zatrudnionych. Obecnie 2 osoby.
Łukasz Wysk - programowanie, grafika. Michał Kubrak - grafika 3d do nieogłoszonych projektów.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Przygodę z gamedevem rozpocząłem w podstawówce około '99, kiedy to po kilku miesiącach grania na nowym komputerze zdecydowałem, że fajnie byłoby stworzyć coś własnego (w pierwszej kolejności były to małe programiki, animacje, a w późniejszym etapie "gry" tworzone za pomocą takich programów jak The Game Factory czy Game Maker ). W czasie, kiedy rozpocząłem naukę programowania oraz OpenGL-a, trafiłem do technikum o profilu informatycznym, gdzie poznałem kilka fajnych osób o podobnych zainteresowaniach. Skutkowało to założeniem grupy i rozpoczęciem prac nad pierwszymi projektami.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Taką, która przyniosłaby kilkakrotnie więcej zysków i ogromny fandome.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Skoro "biuro" jest w moim mieszkaniu/domu, a że nie mam nigdy pomysłów na obiad, to: spaghetti.
11. Największy autorytet świata gier. John Carmack.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? W zespole mamy kilkanaście osób, pracujemy nad kolejnym ciekawym projektem, który przyciągnie sporą uwagę mediów i graczy.
14. Czy wydra wygra? Tyrannosaurus rex był jednym z największych lądowych drapieżników w historii Ziemi.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!