Polscy twórcy gier od A do Z: Paweł Mogiła
Kojarzycie Grimind, polską platformówkę w mrocznych klimatach? To właśnie gra Pawła Mogiły.
25.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Jestem Paweł Mogiła. Póki jestem sam, nie widzę potrzeby ukrywania się pod nazwą studia.
2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Na pół poważnie grami zacząłem się zajmować około 4 lata temu, wtedy zacząłem tworzyć swój silnik, na którym później powstała moja pierwsza gra.
3. Gdzie Cię znaleźć? Można mnie znaleźć na wydziale FAIS UJ w Krakowie. Oprócz tego mam stronę internetową mojej gry - www.grimind.com - i facebooczka - https://www.facebook.com/GRIMIND.
4. Na jakie platformy robisz gry? PC, Mac i Linux <3
5. Gry już wydane. Straszna platformówka: Grimind.
6. Gry w produkcji. Nieoficjalnie tworzę podwaliny pod następcę Griminda. Tym razem będzie to gra 2D, ale w 3D (coś w stylu Trine).
7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? 99,99 procent rzeczy robię sam. Niektóre grafiki, które muszą być ładne wyżebruję u znajomych :D.
8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Grami interesowałem się od dziecka - Titus the Fox, Barbarian: to są tytuły z tamtej epoki. Później zaczęła się nauka programowania, grafiki itd., aż w końcu zdecydowałem, że mam wenę i trzeba stworzyć jakąś grę. I tak powstał Grimind.
Paweł Mogiła
9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Nie jestem przyzwyczajony do takich wielkich budżetów, więc pewnie zrobiłbym milion gier, każda o budżecie 100 dolarów.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Pizza, ale nie z jakiejś tam sieciówki, tylko własnoręcznie robiona, polana ostrą oliwą.
11. Największy autorytet świata gier. Maciej "Disco" Makuła. Polecam.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Gry Michała Marcinkowskiego (Soldat, King Arthur's Gold). Pomijam hity takie jak Wiedźmin, gdyż bardziej należę do świata gier niezależnych.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Wszystko się okaże. Albo tworzę dalej gry niezależne, które są już bardziej popularne, albo ich nie tworzę i śpię pod mostem.
14. Czy wydra wygra? No witam. G3DWWY G4ZNAK G6PAEU G7DZJU G7FFMX G7RWWP G8ABMS G8AEJD G8EJNK G8HFXF
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!