Polscy twórcy gier od A do Z: OxGames
08.10.2013 12:00, aktual.: 12.12.2016 16:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeśli myślicie, że chodzi o woła, to się mylicie. Poznajcie OxGames i ich gry.
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? OxGames. Kiedyś ze znajomymi mieliśmy klan w grze online - nazywał się Oxys. Kiedy zacząłem tworzyć gry i potrzebowałem strony internetowej chciałem, aby adresem był "ox.pl", ale formularz stwierdził, że ta nazwa jest za krótka, więc dopisałem Games. I stąd OxGames.
2. Rok założenia. 2006 - tworząc proste gierki, które nie bardzo nadawały się dla szerszego grona.
3. Gdzie Was znaleźć? Bardzo rzadko aktualizowana strona internetowa: www.oxgames.pl. Facebook: OxGames. Twitter: @Uzjel. gmclan.org. Jesteśmy z Warszawy.
4. Na jakie platformy robicie gry? Wydaliśmy gry na PC i Androida i nadal na nie projektujemy, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby następne gry były robione na systemy Linux, Mac, iOS czy WP.
5. Gry już wydane. Turris (2010, PC) - zręcznościowy tower defence z elementami RPG. Prace nad grą trwały 3 lata. Dzięki temu projektowi pootwierało się przede mną wiele kontaktów, dzięki którym mogę teraz pracować nad grami lepszej jakości (szczególnie wizualnej).
Space Grinder (2012, Android) - ,ajnowszy wydany projekt, który wciąż nie może doczekać się aktualizacji, która powiększy zawartość gry o 200%. Niżej screeny z nowej wersji.
Space Grinder
Space Grinder
Space Grinder
6. Gry w produkcji. Mamy kilka prototypów, nad którymi regularnie pracujemy, między innymi gry na Androida i PC, Space Grinder 1.1 i inne.
7. Liczba zatrudnionych. W ścisłym zespole jestem ja - Kamil Wdowczyk, programowanie i design - oraz Jakub Balewicz - grafik. Dodatkowo do innych projektów współpracujemy z freelancerami.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Gry wciągnęły mnie na dobre, odkąd nauczyłem się grać na Pegazusie, w wieku niecałych 3 lat. Namiastką i początkiem tworzenia był edytor map do Age of Empire (1997 rok). Okazało się, że zamiast grać, większość czasu spędzałem w edytorach poziomów (AoE, Settlers 2, Warcraft 2, Jazz Jackrabbit 2), projektując je dla znajomych. Później był RPG Maker i Game Maker.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Na pewno dopracowaną w każdym detalu ;).
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Herbata w półlitrowych kuflach.
11. Największy autorytet świata gier. Sid Meier - za serię Cywilizacja. Will Wright - za wszystko, co ma Sim lub Spore w nazwie.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Waham się pomiędzy Wiedźminem a Bulletstormem, jako że to zupełnie inne gatunki, nie mogę wyłonić zwycięzcy.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Mamy zaprojektowane kilka prototypów gier typowo salonowo-imprezowych dla 4 graczy jednocześnie. Jako że licencje na sprzęty Microsoftu i Sony są dla nas nieosiągalne, szukaliśmy jakiegoś rozwiązania, ale zaniechaliśmy prób. Teraz dobrym wyjściem wydaje się Steam Machines lub ewentualnie OUYA. W przyszłości chcielibyśmy dokończyć właśnie te gry.
14. Czy wydra wygra? Zależy z kim i o co zagra.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!