Polscy twórcy gier od A do Z: Orchid Games

Sami o sobie mówią, że robią gry dla "casualowego" odbiorcy. Nawet ich nazwa ma z tym związek. Wcale się tego nie wstydzą, a portfolio mają bogate.

Polscy twórcy gier od A do Z: Orchid Games
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Zaczynaliśmy w czasie kiedy ruszał rynek gier "casual". Portale z którymi pracowaliśmy, jak Real Arcade czy Big Fish, były nastawione głównie na kobiety 30-60 lat więc skupiliśmy się na tej grupie. Nazwa była dobrana tak, by nie drażnić kobiecego ucha :)

2. Rok założenia. 2004

3. Gdzie Was znaleźć? Rezydujemy na warszawskim Żoliborzu a w internecie pod orchidgames.com

4. Na jakie platformy robicie gry? Desktopy i mobile, czyli PC, Mac, iPhone, iPad, Android. W dalszych planach mamy jeszcze Windows Phone 8.

5. Gry już wydane. Oj, długa lista. Po kolei, latami, od najnowszej:

  • Spirit Walkers: Curse of the Cypress Witch (2012, przygodówka casual)
  • Royal Trouble (2010, przygodówka casual)
  • Heartwild Solitaire: Book Two (2010, karcianka)
  • Kuros (2009, przygodówka casual)
  • Heartwild Solitaire (2008, karcianka)
  • Glyph 2 (2008, match 3)
  • Super Granny 4 (2007, puzzle/arcade)
  • Super Granny 3 (2007, puzzle/arcade)

Super Granny 3

  • Glyph (2006, match 3)
  • Super Granny Winter Wonderland (2006, puzzle/arcade)
  • Granny in Paradise (2005, puzzle/arcade)
  • Slyder Adventures (2005, arcade)

Slyder Adventures

Starsze gry, z lat 2004-2008 były stworzone we współpracy z nieistniejącym już wydawcą Sandlot Games (więcej info: contractwork.orchidgames.com). Nowsze zrobiliśmy całkowicie samodzielnie.

6. Gry w produkcji. Jeszcze w wakacje planujemy wydać Heartwild Solitaire, nasz karciany bestseller, w wersjach na iPhone, iPad oraz Android. A gdzieś pod koniec roku chcemy zamknąć nasz jak dotąd najbardziej ambitny projekt gry przygodowej / hidden object - Graven Signs: Purple Moon Prophecy. Dodatkowo, na boku zaczęliśmy właśnie prace koncepcyjne nad kolejną grą przygodową. Zapowiada się świetnie :)

7. Liczba zatrudnionych. W tym momencie 5 osób. Mało osób, dużo doświadczenia.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Gry to dla nas życiowa pasja i chyba żaden z nas nawet nie próbował zajmować się czymś innym. U mnie zaczęło się jeszcze w podstawówce. W piątej klasie zobaczyłem Atari z Montezuma's Revenge i czułem jak miękną kolana ;) Potem były różne amatorskie projekty, a pierwszą firmę i pierwszą prawdziwą grę (Mega Blast, PC, 1995) wydałem w liceum.

Tworzenie gier jest fascynujące, bo łączy w sobie wiele dziedzin. Technologia, sztuki wizualne, muzyka, pisarstwo, biznes - czasem przerabiamy całe to spektrum w czasie jednego tygodnia. Nuda nie istnieje, jedyny problem to ciągły brak czasu.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Ha! Podejrzewam, że przynajmniej 100 gier! :) W świecie dużych produkcji działaliśmy dawniej i chwilowo nie planujemy wracać, więc jeden 100 milionowy projekt to dla mnie abstrakcja. Ale taki budżet pozwoliłby na eksperymentowanie z ogromną ilością nowych pomysłów. Można pomarzyć.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Wbrew stereotypom nie żyjemy na pizzy i coli ;) Zdrowy developer to wesoły developer, więc najczęściej przynosimy jakieś grzeczne, eko-zielone zestawy zrobione w domu. Mamy już swoje lata (no, część z nas), kręgosłupy nadwyrężone, małe dzieci nie dają nam spać po nocach, więc trzeba o siebie dbać. Żeby dożyć premiery Duke Nukem Forever. A, zaraz...

11. Największy autorytet świata gier. Dla mnie to John Carmack. Niesamowity umysł i wyjątkowo wyważona osobowość. W dawnych czasach spijałem każde słowo z jego .plan'u i wciąż jestem pod wrażeniem jak spokojnie i rzeczowo opowiada o swojej pracy. To człowiek, który w pracy, przy grach robi cuda, po godzinach odpala rakiety kosmiczne, wieczorami buduje urządzenia do wirtualnej rzeczywistości, a w wolnym czasie gra z dzieckiem. Nie wiem, może to jakaś 48-godzinna amerykańska doba.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Polskie gry zdecydowanie mają się czym pochwalić. Dla mnie jednym w większych osiągnieć był Painkiller. Mały zespół zrobił niesamowicie grywalny i technologicznie świetny produkt, który był doceniony przez prasę oraz zarobił spore pieniądze. Szacunek.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? 3 lata to nie tak dużo, zwykle mija zbyt szybko ;) Na pewno w sporej części będziemy robić to co teraz, czyli gry fabularne na PC i mobile, ale planujemy też zaatakować inne gatunki gier i dotrzeć do mniej "casualowego" odbiorcy. To w następnym roku.

14. Czy wydra wygra? Nie wydra.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne