Polscy twórcy gier od A do Z: One Minute Games
One Minute Games wzięliśmy za większą firmę i z rozpędu wysłaliśmy ankietę jak dla wielu osób. Okazało się, że to jeden twórca, Konrad Kołakowski, którego gry pobiera tylu zainteresowanych, że tylko pozazdrościć.
04.10.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1) Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Od zawsze fascynował mnie "rdzeń" gier, czyli gameplay. Istota rozrywki interaktywnej, to na czym gry były skupione w swoich dziecięcych latach 80-tych. W grach na platformy mobilne widać tego ducha, skupienie się na prostocie. Grając w tramwaju czy na przystanku nie mamy czasu na skomplikowane fabuły - chcemy zasmakować czystej rozrywki. Stąd mój pomysł na nazwę która będzie mówiła o tym czego ludzie mogą się spodziewać po moich grach - One Minute Games.
2) Rok założenia firmy 2010 rok
3) Gdzie Was znaleźć? [miasto, strona internetowa] Może nie tyle "Was" co "Ciebie". Mieszkam w Gdańsku i jako że za dnia pracuję na etacie to moje gry powstają w moim mieszkaniu, nie ma żadnego biura. A strona internetowa jest "oczywista": www.one-minute-games.com
4) Na jakie platformy robicie gry? iOS i Android, więc na razie mobilne urządzenia. Tworzenie gier na przenośne urządzenia fascynowało mnie od zawsze, już wtedy kiedy to nie było "trendy" a najpowszechniejszą technologią było J2ME w ówczesnych Sony Ericssonach, Nokiach i Siemensach. Jako programista z zawodu lubię wyzwania, a tworzenie gier na małe platformy zawsze było wyzwaniem ze względu na znacznie mniejszą moc obliczeniową niż komputery czy konsole. Jednak powoli rozważam port jednej ze swoich gier na PC oraz Mac - trzeba szukać nowych wyzwań.
5) Gry już wydane Pod szyldem "One Minute Games" powstały te oto gry:
Boxed Ball - pierwsza gra na iOS którą skończyłem. Nie był to szczyt oryginalności i designu ale sentyment pozostał. No i gra była jest w miarę grywalna. Obecnie za darmo na AppStore
Commander Pixman - retro hardcore platformówka, która nawet doczekała się wzmianki tutaj na Polygamii. Pobrana ponad 120 tys. razy. Dostępna na iOS i Androida.
Matchblocks - połączenie kilku gier z gatunku logiczno-zręcznościowych. Została pobrana ponad 225 tys. razy. Dostępna dla iOS i Androida Ciężko ją wyjaśnić słowami więc lepiej może trailer:
6) Gry w produkcji Nazwy tymczasowo nie ujawnię, ale mogę powiedzieć że będzie to gra logiczno-zręcznościowa na iOS w jeszcze bardziej minimalistycznym stylu niż Matchblocks.
A oto teaser:
7) Liczba zatrudnionych Tylko ja. Wszystkie swoje gry jak na razie robiłem od początku do końca samemu. Design, kod, grafika. Tylko dźwięki i muzyka nie są rezultatem mojej pracy.
8) Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Jako że od kiedy tata przyniósł do domu Atari 65XE zawsze grałem w gry, naturalne było że kiedy zaczynałem programować to pierwsze co chciałem robić - to gry. Tak się zaczęło, to była tylko zabawa ale z czasem w grach zacząłem dostrzegać więcej. Niuanse designu, sztukę. Zafascynowało mnie to.
9) Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Taka ilość pieniędzy na pewno by rozleniwiła. Dla mnie największym marzeniem, które całkiem możliwe że w końcu spełnię jest stworzenie swojej wariacji na temat "Cywilizacji". Taka ilość gotówki byłaby jednak za duża jak na jedną strategię, dlatego myślę że stworzyłbym fundusz pomagający niezależnym twórcom finansować ich dzieła.
10) Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Jako że nie pracuję nad swoimi grami w biurze tylko w domu to naprawdę nie muszę "żywić" się kawą czy kebabami. Moja żona gotuje pyszne obiady :)
11) Największy autorytet świata gier Jest ich kilku: Sid Meier, Will Wright, John Carmack, Jordan Mechner, Eric Chahi. Jak miałbym wybierać jednego to jednak Sid Meier. Jest weteranem branży, stworzył kilka niezwykłych i ponadczasowych projektów i do tej pory tworzy gry z pasji i dla przyjemności.
12) Najlepsza gra innego polskiego studia Ciężko wybrać bo nie da się porównywać gier AAA nad którymi pracuje setki osób oraz gier tworzonych przez jednoosobowe orkiestry podobne do mnie. Więc rozdzielę to. AAA: Bulletstorm, oldschoolowa miodność rozgrywki opakowana w format AAA. Indie: King Arthurs Gold od Michała Marcinkowskiego.
13) Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Mam nadzieję że coraz lepsze gry! Ciągły postęp i rozwój to moje motto.
14) Czy wydra wygra? Nie
Wszystkich twórców, którzy już zaprezentowali się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!
Redakcja