Polscy twórcy gier od A do Z: OhNoo

Studio OhNoo może bawić nazwą, ale zaskoczy Was pięknie wyglądającymi grami i bardzo rozsądnym podejściem do swojej pracy.

Polscy twórcy gier od A do Z: OhNoo
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Gdy rozpoczynaliśmy pracę nad naszą pierwszą aplikacją "Amelia i Postrach Nocy” nie mieliśmy jeszcze wymyślonej nazwy firmy. Produkcja ta skierowana była do młodszych graczy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tabletem. Bardzo często gdy pokazywaliśmy innym postępy naszych prac, odpowiadali coś w tym stylu ”O nie! To za straszne jest dla dzieci”. "Oh Noo” - i tak już zostało. Nazwa była prosta, łatwa do zapamiętania i od razu nam się spodobała. Acha, no i domena była wolna :)

2. Rok założenia. Połowa 2012 roku.

3. Gdzie Was znaleźć?

4. Na jakie platformy robicie gry? iOS, Android i OSx. Marzy nam się wejście na steama z Demonfall i innymi nowymi produkcjami.

5. Gry już wydane. Może "Gra” to zbyt duże słowo. "Amelia i Postrach Nocy” jest opowieścią interaktywną dla dzieci. Była to wprawka, która utwierdziła nas, że jesteśmy w stanie zrobić prawdziwą przygodówkę typu "point and click” na tablety.

Amelia and Terror of the Night na iOS, Android oraz OSx.

6. Gry w produkcji. Przede wszystkim nasz flagowy tytuł o roboczej nazwie Demonfall. To jemu w ostatnich miesiącach poświęcamy zdecydowanie najwięcej uwagi. Będzie to nowoczesna mroczna przygodówka "point and click” (nie HOPA, czyli Hidden Object Puzzle Adventure!) z małymi wyborami moralnymi, na tablety, PC oraz Mac.

Oprócz tego współpracujemy nad pomniejszym tytułem - Tsiqoue. W dużej mierze za kierunek i wizję produkcji odpowiada Aleksander Wasilewski, animator, znany m.in. z wielokrotnie nagradzanej animacji krótkometrażowej "Lucky Day Forever”.

Oprócz wspomnianych produkcji w tzw. "międzyczasie” powstaje kilka mniejszych opowieści interaktywnych, skierowanych do młodszych odbiorców. Dzięki współpracy z różnymi artystami, każda z tych aplikacji będzie wyróżniała się inną stylistyką i narracją.

7. Liczba zatrudnionych. Trzon grupy stanowią 3 osoby (animator, programista, ilustrator), a dodatkowo współpracujemy z innymi 7 osobami zdalnie.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Sądzę, że zaczęło się to jak w większości przypadków, czyli pasja przekuta w sposób na życie. Tak się składa, że w tym samym składzie już wcześniej wiele lat robiliśmy gry ale nie pod własnym szyldem i nie do końca tak jak byśmy chcieli. Jednakże dzięki temu nabraliśmy doświadczenia i przede wszystkim zgraliśmy się, a to jest bardzo ważne.

Dodam jeszcze, że parę lat temu nie było czegoś takiego jak dystrybucja cyfrowa i iPady. Rozwój tego wszystkiego tylko zachęca do tworzenia niezależnie.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Jest to zdecydowanie za duża kwota jak na jeden projekt dla naszego Studia. Za 1% tej sumy można spokojnie zrobić projekt marzeń studia OhNoo. Myślę, że mogłaby to być przygodówka ale z rozbudowanymi wyborami moralnymi oraz związanymi z nimi różnymi ścieżkami w grze.

Chcąc nie chcąc, produkcja za 100 milionów spowodowałaby, że nasza malutka firemka rozrosłaby się do ogromnej Firmy. Firmy, z której przed chwilą właśnie wszyscy odeszliśmy. Mnóstwo kierowników, szefów działów, akceptacje, zebrania. To nie dla nas. Mniejszy zespół to większa swoboda, lepsza współpraca i wydajniejsze zarządzanie dostępnymi funduszami.

Wychodzimy również z założenia, że nie ma co marzyć o kosmicznych budżetach. Fajną grę trzeba umieć zrobić z dostępnych w danych warunkach środków. Nie używamy drogich silników, nie mamy grafiki 3d ale staramy się zrobić coś prostszymi środkami najlepiej jak potrafimy.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Nie posiadamy biura :) Powiem więcej, każdy z nas mieszka daleko od siebie i spotykamy się dość rzadko. Niemniej jednak, gdy już się spotykamy, to przeważa pizza z colą :)

11. Największy autorytet świata gier. Czeskie studio Amanita Design, zdecydowanie. Potrafili znaleźć przygodówkową niszę, a ich dzieła cechuje świetny klimat. Poza tym wszystkie te produkcje powstały w tak ostatnio znienawidzonym Flashu, z którego i my korzystamy.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. To już kwestia gustu. Każdy z nas ma swoje typy. Często przeglądając pokaźne zasoby App Store czy Google Play natrafiamy na produkcje, które okazują się być interesujące pod różnymi względami (fabuła, szata graficzna), a mimo tego pozostają niemal niezauważone i nie odnoszą sukcesów. Dlatego też nie ograniczamy się tylko do hitów.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? To samo co teraz ale trochę lepiej i trochę więcej. Na pewno będziemy sobie stawiać poprzeczkę coraz wyżej.

14. Czy wydra wygra? Myślę, że tak. Co prawda w tej wodzie zaczyna robić się dość ciasno, ale wydra doskonale sobie radzi w takim środowisku, a silny ogon pozwala w każdej chwili zmienić kierunek podczas podwodnego pościgu za rybami :).

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne