Polscy twórcy gier od A do Z: Noble Fox Games
Noble Fox Games to młode studio z Lublina, które właśnie pracuje nad swoim pierwszym projektem.
15.01.2014 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Szukaliśmy nazwy dla studia, ale nie mogliśmy nic wymyślić... Wiedzieliśmy, że będzie to jakieś zwierzę i zaczęliśmy się zastanawiać nad lisem. Pewnego dnia Paweł wracał w nocy do domu i zobaczył w centrum miasta lisa przechodzącego przez jezdnię (co jest w Lubliniem wbrew pozoromm niespotykane). Wtedy wiedzieliśmy, że wybór był dobry.
2. Rok założenia. Mentalnie to było gdzieś w okresie, w którym wszyscy pokochaliśmy gry komputerowe. Fizycznie w 2013 roku.
3. Gdzie Was znaleźć? Można się na nas natknąć w różnych pubach w Lublinie. www.noblefoxgames.com www.facebook.com/noblefoxgames
4. Na jakie platformy robicie gry? Paweł: PC. Kamil: PC. Kuba: Komputry, tablety, pralki, tostery. Rafał: Głównie PC, ale nie wykluczam innych platform.
5. Gry już wydane. Chcielibyśmy powiedzieć "GTA" albo "Minecraft", ale są już zajęte.
Paweł: Jedna gra zaręczynowa do własnego użytku zakończona sukcesem - powiedziała "Tak".
6. Gry w produkcji. S-COPTER: Trials of quick fingers and logic - swoiste połączenie UGH-a oraz Super Meat Boya.
S-COPTER: Trials of quick fingers and logic
7. Liczba zatrudnionych. Jeden prezes i trzech niewolników.
Noble Fox Games
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Paweł: Ponieważ nie chciałem pracować w biurze, przekładając papierki i robiąc to, co dyktuje mi ktoś inny. Bo potrzebuję pracy, w której mogę się wyszaleć kreatywnie. Kamil: Zawsze interesowałem się grami, co z czasem przerodziło się w pasję do ich tworzenia. Kuba: Namówili mnie. Obiecywali drugą Irlandię. Rafał: Mnie również namówili, ale i tak nie miałem nic lepszego do roboty.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Paweł: Hmm... dobrą? Kamil: Skomplikowaną, rozbudowaną i wciąż zabawną. Kuba: Nie jedną dużą, ale wiele małych dochodowych gierecek na wszystkie możliwe platformy. Rafał: Bardzo dobrą.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Paweł: W jakim biurze?! Kamil: Woda mineralna. Kuba: Smalceson. Rafał: Kawa.
11. Największy autorytet świata gier. Paweł: Nie mam takiego - szanuję poszczególnych twórców, ale "autorytet" to za mocne słowo. Kamil: Will Wright. Kuba: Adrian Chmielarz za autentyczność w zachowaniu. Rafał: CD Projekt RED.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Paweł: Czy najlepsza, to nie wiem, ale wystarczająca dla mnie to Wiedźmin. Kamil: Nie wiem. Kuba: PC: Gorky 17, mobilnioki: McPixel, konsole: Anomaly: Warzone Earth. Rafał: Wiedźmin.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Paweł: Wykupuje Activision i zwalnia sami wiecie kogo. Kamil: Pracujemy nad naszym trzecim tytułem. Kuba: Po co mielibyśmy coś robić, skoro zarobimy miliardy na pierwszym projekcie? Rafał: Nie wiemy, bo wylegujemy się na Bahamach.
14. Czy wydra wygra? Paweł: Dziękuję, już jadłem. Kamil: Hę? Kuba: A jaki jest jej stosunek odnośnie harmonijki ustnej? Rafał: Wydra zawsze wygrywa, chociaż nie mam pojęcia, do czego to pytanie.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.