Polscy twórcy gier od A do Z: Nitreal Games

Strona głównaPolscy twórcy gier od A do Z: Nitreal Games
01.10.2013 12:00
Polscy twórcy gier od A do Z: Nitreal Games
marcindmjqtx
marcindmjqtx

Nitreal Games nie wstydzą się tego, że robili gry edukacyjne, a poza tym aż promieniują pozytywnym podejściem do życia i tworzenia gier.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Wierzcie lub nie: z generatora nazw losowych. Wpisaliśmy jakieś słowa klucze do formularza i na liście wyników pojawiło się Nitreal. Domena .com była wolna, jakiś czas potem dodaliśmy jeszcze do nazwy "Games" i tak powstało "Nitreal Games".

2. Rok założenia. Studio zostało założone w styczniu 2009 r. przez Daniela Sadowskiego i Andrzeja Mędryckiego, weteranów branży, wcześniej pracujących w CD Projekt RED nad Wiedźminem, Wiedźminem: Enhanced Edition oraz wczesnym, anulowanym prototypem Wiedźmina 2.

3. Gdzie Was znaleźć?

4. Na jakie platformy robicie gry? Dotychczas tworzyliśmy na: PC, Mac, iOS i browsery. Trafił się też port gry z iOS na Zune HD.

5. Gry już wydane. Przez długi czas robiliśmy sporo promocyjno-edukacyjnych gier. Z tej serii powstały gry:

Misja: Bielany Warszawskie

Misja: Bielany II

Mazowsze: Pogoń w Czasie

Legionowska Rozgrywka: Sportowy Detektyw

Ostatnio natomiast działamy między innymi na rynku casual i wydaliśmy swojego Top Ten Everywhere hiciora , time managementa:

Gardens Inc. - From Rakes to Riches

Gardens Inc. - From Rakes to Riches

6. Gry w produkcji. Na chwilę obecną pracujemy nad różnymi portami Gardens Inc.

Gardens Inc. 2 - czyli sequelem

Pracujemy również nad zupełnie nowym, nieujawnionym, komercyjnym projektem. :)

7. Liczba zatrudnionych. Stan na lipiec 2013: 7 osób. Plus kilka osób na outsource.

fot. Nitreal Games

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Dlaczego?

Bo robienie gier jest fajne. J Gry są naszym sposobem na życie.

Jak to się zaczęło?

Każda osoba w studio ma swoją historię, ale jeśli chodzi o genezę firmy i jej założycieli, Daniela Sadowskiego i Andrzeja Mędryckiego, to wyglądało to tak:

Gry od zawsze były częścią naszego życia. Zaczynaliśmy zabawę z grami od dzieciństwa, czasem coś się też zaprogramowało. Na studiach trafiliśmy pod skrzydła specjalizacji gier komputerowych, gdzie każdy z nas zrobił grę jako dyplom inżynierski. Potem trafiliśmy do CD Projekt RED, gdzie parę lat pracowaliśmy przy kilku różnych Wiedźminach. Aż w końcu po rozstaniu z REDem założyliśmy własne studio, Nitreal Games.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Czemu od razu jedną? Za 100 milionów to lepiej tak z 5-10 co najmniej gier zrobić... ;) Co byśmy zrobili? Coś fajnego z fajnym story. Jakiś action-adventure na przyład... :)

Czego byśmy nie zrobili? MMORPG.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Jedni mówili: Jogurty pitne. Kanapki.

Drudzy mówili: Kawior. Małże.

Niestety nie wiemy którzy żartowali, a którzy mówili poważnie. ;)

Niektórzy jeszcze w biurze w ogóle nie jadają i chodzą na lunche w okolicy.

11. Największy autorytet świata gier. Zadaliśmy to pytanie w studio. Najpierw był śmiech. Potem krępująca cisza. Finalnie, w batalii między Mario, a Pac-Manem, wygrał Pac-Man.

A tak na poważnie:

Daniel mówi, że Rand i Robyn Millerowie, bo zrobili serię Myst, której bardzo dużo zawdzięcza i między innymi dzięki której robi dzisiaj gry. No i David Cage za to, że nie boi się eksperymentować.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. To jest bardzo polityczne pytanie... ;) Przemilczmy... ;)

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Po wyniszczającej świat wojnie między mieszkańcami ciemnej strony Księżyca, a głębin morskich (którzy oczywiście wybrali sobie Ziemię jak pole bitwy - no tak wiecie, żeby było mniej więcej po środku) zespół Nitreal Games przemierza ruiny dawnej Warszawy w poszukiwaniu legendarnego artefaktu, zwanego God Mode Code. Wierzono, że God Mode Code miał dać posiadaczowi przeogromne moce twórcze, pozwalające na zrealizowanie każdego pomysłu. Niestety, wśród nich był ktoś, kto chciał ten artefakt wyleakować. To był... hmm... to chyba szło jakoś inaczej...

14. Czy wydra wygra? Pojazd A powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi B, natomiast ma pierwszeństwo przed pojazdem C.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

326931663876216874
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)