Polscy twórcy gier od A do Z: Netox
Netox to istniejące od 2003 roku studio z Gorzowa Wielkopolskiego, które na koncie ma już naprawdę sporo gier mobilnych.
14.01.2014 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Netox - na początku firmę prowadziłem sam i zajmowałem się głównie tworzeniem stron internetowych i pewnie stąd taka nazwa. Nie bardzo nawiązująca do gier, ale tak już zostało.
2. Rok założenia. 2003 rok, czyli sto lat temu.
3. Gdzie Was znaleźć? W Polsce: Gorzów Wielkopolski. A W Internecie to najlepiej tu: https://play.google.com/store/apps/developer?id=Netox https://itunes.apple.com/us/artist/netox/id431221871
4. Na jakie platformy robicie gry? Początkowo była to wyłącznie Java - wydawaliśmy głównie aplikacje użytkowe. Obecnie: Android oraz iOS.
5. Gry już wydane. Było ich trochę, tu kilka wybranych (chronologicznie):
Bull Rush:
Big Pig:
Fruit Sorter:
Jet Space:
Funners:
6. Gry w produkcji. Bull Rush 2 oraz kilka projektów, z których nie wiadomo jeszcze, co się dokładnie wykluje.
7. Liczba zatrudnionych. 3 osoby i trochę osób współpracujących.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się od stron internetowych, ale szybko powstał własny (i pierwszy w Polsce!) serwis opisujący i udostępniający darmowe aplikacje Java. Później zaczęliśmy tworzyć własne aplikacje oraz gry Java. Pisanie gier jest jednak o wiele przyjemniejszą pracą niż tworzenie aplikacji użytkowych, stąd obecnie skupiamy się głównie na casualowych grach, choć czasami jak wpadnie do głowy jakiś pomysł na ciekawą aplikację, to bywa, że i taki produkt powstaje.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Myślę, że spokojnie na stworzenie dopracowanej gry casualowej wystarczyłby nam 1 mln, a reszta poszłaby na marketing, żeby wreszcie ktoś o naszych grach usłyszał. ;)
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kiedyś było z tym różnie, teraz już czas myśleć o zdrowiu, więc muszą wystarczyć owoce. ;)
11. Największy autorytet świata gier. Myślę, że jako takiego autorytetu nie mamy, ale nasłuchujemy głosów pochodzących z całego środowiska indie.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Najlepsza - ale pod jakim względem? Trudno porównywać pomarańcze i jabłka. Nam najbliżej do środowiska gier casualowych i najbardziej utkwiła w naszej pamięci gra Ninja Ponk - ze względu na grywalność i dopracowaną grafikę.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Przyszłość to dla nas science-fiction, więc można by napisać przeróżne scenariusze ;).
14. Czy wydra wygra? Mam nadzieję, że w końcu wygra.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.