Polscy twórcy gier od A do Z: nanoWare

Polscy twórcy gier od A do Z: nanoWare
marcindmjqtx

13.01.2014 12:00, aktual.: 12.12.2016 16:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

nanoWare to szyld, pod jakim jeden polski twórca pracuje nad boksem na PC.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? nanoWare - to raczej nazwa teamu. Wymyśliłem na początku pisania dosowych gierek i aplikacji, choć wtedy nigdzie tej nazwy nie używałem. Coś mi się z atomami skojarzyło ;).

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Zacząłem przy tym dłubać w 2006 r., wtedy były pierwsze próby programowania. Grami zająłem się kilka lat później za sprawą GameMakera. Ale na poważnie zajmuje się nimi od 2 lat.

4. Na jakie platformy robisz gry? Na początku celuję w Windowsa, OSX i najprawdopodobniej Linuksa. W późniejszym czasie na pewno dojdzie Android i gry przeglądarkowe.

5. Gry już wydane. Brak - 2 czy 3 demówki były, ale nie warto o nich wspominać.

6. Gry w produkcji. KnockOut - pierwszy poważniejszy boks na pecety. Rozgrywka będzie połączeniem symulacji i zręcznościówki. Można powiedzieć, że to "produkt flagowy". Pochłania 90% czasu, który przeznaczam na kodzenie. Powstaje od 2011 roku. Na samym początku był pisany w 2D, jednak ograniczenia techniczne zmusiły mnie do przerzucenia całości w trójwymiar. Sam nie wiem, kiedy się ukaże - cały czas się rozwija i dochodzą nowe ficzery. Nie chcę wypuszczać niedopracowanego produktu.

KnockOut

KnockOut

KnockOut

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Grafik, programista, tester - 3 w 1, czyli ja ;). Czasem ktoś sam się zgłosi do pomocy. Aktualnie jestem w kontakcie z 2 osobami, którym zlecam rzeczy, których na razie sam nie jestem w stanie wykonać.

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Zainteresowałem się programowaniem, jak miałem 13-14 lat. Najpierw pisałem proste gierki w Basicu (których nie można nazwać do końca grami), później odkryłem GameMakera. Choć dalej uważam, że jest to jedno z najlepszych środowisk do tworzenia indyków (i nie tylko) to moje wizje gry nie pokrywały się z tym, co tworzyłem, więc w końcu wziąłem się za Unity.

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Coś w stylu Assassin's Creed, jedynki.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kawa.

11. Największy autorytet świata gier. Adrian Chmielarz.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Tworzę w końcu własne studio i wydaje kolejne dobre gry.

14. Czy wydra wygra? Jak będzie campić... ;)

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)