Polscy twórcy gier od A do Z: nanoWare

nanoWare to szyld, pod jakim jeden polski twórca pracuje nad boksem na PC.

Polscy twórcy gier od A do Z: nanoWare
marcindmjqtx

13.01.2014 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? nanoWare - to raczej nazwa teamu. Wymyśliłem na początku pisania dosowych gierek i aplikacji, choć wtedy nigdzie tej nazwy nie używałem. Coś mi się z atomami skojarzyło ;).

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Zacząłem przy tym dłubać w 2006 r., wtedy były pierwsze próby programowania. Grami zająłem się kilka lat później za sprawą GameMakera. Ale na poważnie zajmuje się nimi od 2 lat.

4. Na jakie platformy robisz gry? Na początku celuję w Windowsa, OSX i najprawdopodobniej Linuksa. W późniejszym czasie na pewno dojdzie Android i gry przeglądarkowe.

5. Gry już wydane. Brak - 2 czy 3 demówki były, ale nie warto o nich wspominać.

6. Gry w produkcji. KnockOut - pierwszy poważniejszy boks na pecety. Rozgrywka będzie połączeniem symulacji i zręcznościówki. Można powiedzieć, że to "produkt flagowy". Pochłania 90% czasu, który przeznaczam na kodzenie. Powstaje od 2011 roku. Na samym początku był pisany w 2D, jednak ograniczenia techniczne zmusiły mnie do przerzucenia całości w trójwymiar. Sam nie wiem, kiedy się ukaże - cały czas się rozwija i dochodzą nowe ficzery. Nie chcę wypuszczać niedopracowanego produktu.

KnockOut

KnockOut

KnockOut

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Grafik, programista, tester - 3 w 1, czyli ja ;). Czasem ktoś sam się zgłosi do pomocy. Aktualnie jestem w kontakcie z 2 osobami, którym zlecam rzeczy, których na razie sam nie jestem w stanie wykonać.

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Zainteresowałem się programowaniem, jak miałem 13-14 lat. Najpierw pisałem proste gierki w Basicu (których nie można nazwać do końca grami), później odkryłem GameMakera. Choć dalej uważam, że jest to jedno z najlepszych środowisk do tworzenia indyków (i nie tylko) to moje wizje gry nie pokrywały się z tym, co tworzyłem, więc w końcu wziąłem się za Unity.

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Coś w stylu Assassin's Creed, jedynki.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kawa.

11. Największy autorytet świata gier. Adrian Chmielarz.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Tworzę w końcu własne studio i wydaje kolejne dobre gry.

14. Czy wydra wygra? Jak będzie campić... ;)

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.