Polscy twórcy gier od A do Z: nanoWare
nanoWare to szyld, pod jakim jeden polski twórca pracuje nad boksem na PC.
13.01.2014 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? nanoWare - to raczej nazwa teamu. Wymyśliłem na początku pisania dosowych gierek i aplikacji, choć wtedy nigdzie tej nazwy nie używałem. Coś mi się z atomami skojarzyło ;).
2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Zacząłem przy tym dłubać w 2006 r., wtedy były pierwsze próby programowania. Grami zająłem się kilka lat później za sprawą GameMakera. Ale na poważnie zajmuje się nimi od 2 lat.
3. Gdzie Cię znaleźć? facebook.com/KnockOutGame knockoutgame.pl
4. Na jakie platformy robisz gry? Na początku celuję w Windowsa, OSX i najprawdopodobniej Linuksa. W późniejszym czasie na pewno dojdzie Android i gry przeglądarkowe.
5. Gry już wydane. Brak - 2 czy 3 demówki były, ale nie warto o nich wspominać.
6. Gry w produkcji. KnockOut - pierwszy poważniejszy boks na pecety. Rozgrywka będzie połączeniem symulacji i zręcznościówki. Można powiedzieć, że to "produkt flagowy". Pochłania 90% czasu, który przeznaczam na kodzenie. Powstaje od 2011 roku. Na samym początku był pisany w 2D, jednak ograniczenia techniczne zmusiły mnie do przerzucenia całości w trójwymiar. Sam nie wiem, kiedy się ukaże - cały czas się rozwija i dochodzą nowe ficzery. Nie chcę wypuszczać niedopracowanego produktu.
KnockOut
KnockOut
KnockOut
7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Grafik, programista, tester - 3 w 1, czyli ja ;). Czasem ktoś sam się zgłosi do pomocy. Aktualnie jestem w kontakcie z 2 osobami, którym zlecam rzeczy, których na razie sam nie jestem w stanie wykonać.
8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Zainteresowałem się programowaniem, jak miałem 13-14 lat. Najpierw pisałem proste gierki w Basicu (których nie można nazwać do końca grami), później odkryłem GameMakera. Choć dalej uważam, że jest to jedno z najlepszych środowisk do tworzenia indyków (i nie tylko) to moje wizje gry nie pokrywały się z tym, co tworzyłem, więc w końcu wziąłem się za Unity.
9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Coś w stylu Assassin's Creed, jedynki.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kawa.
11. Największy autorytet świata gier. Adrian Chmielarz.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Tworzę w końcu własne studio i wydaje kolejne dobre gry.
14. Czy wydra wygra? Jak będzie campić... ;)
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.