Polscy twórcy gier od A do Z: Nano Games

Polscy twórcy gier od A do Z: Nano Games

Polscy twórcy gier od A do Z: Nano Games
marcindmjqtx
28.09.2013 12:00, aktualizacja: 12.12.2016 16:22

"Jeśli gry - to niezależne i innowacyjne, jeśli ich tworzenie - to z pasją i profesjonalnie." Sami tak o sobie mówią - zobaczcie, czym zajmuje się studio Nano Games.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Nazwa Nano Games powstała z idei stworzenia zespołu stosunkowo niedużego (by uniknąć efektu korporacji) i niezależnego, a do tego innowacyjnego i który dużo może zdziałać (jak nanocząstka). Tak powstał pierwszy człon nazwy, a drugi - tego chyba już nie musimy wyjaśniać.

2. Rok założenia. 2009.

3. Gdzie Was znaleźć? Kraków, ul. Gromadzka 101 - siedziba firmy www.nano-games.com

4. Na jakie platformy robicie gry? Nasi odbiorcy to gracze core'owi, zatem tworzymy gry na te platformy, z których najczęściej korzystają. Dotychczasowa produkcja (Reef Shot) wyszła na PC, kolejne gry planowane są na PC oraz nowe konsole.

5. Gry już wydane. Reef Shot - podwodna gra przygodowa FPP z elementami symulacji w formie kilkugodzinnego filmu interaktywnego (www.reefshot.com). - 2012 - wersja cyfrowa. - 2013 - wersja pudełkowa (Astragon Software).

6. Gry w produkcji. - Projekt - akcja/strategia, planowana data wydania 2013/2014 (gra w zaawansowanej produkcji, ale jeszcze nie ujawniona). - Projekt - symulacja/RPG, planowana data wydania 2014 (gra planowana/wstępny etap produkcji).

7. Liczba zatrudnionych. Stały zespół - to 12 osób - oraz osoby współpracujące.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się od idei niezależnych produkcji, tworzonych z pasji i pomysłów kreatywnych zespołu, które nie będą ograniczane przez struktury większej organizacji. Nano Games od początku tworzyło kilka osób z dużym doświadczeniem w branży, angażując jednak osoby z mniejszym doświadczeniem, ale z nieograniczoną pasją tworzenia. Wiązały się z tym trudności w organizacji pracy, ale efektem jest wypracowany system partycypacji wszystkich członków w tworzeniu gry i nastawienie na generowanie i ulepszanie pomysłów, a nie problemów. Zespół rozwijał się w kolejnych latach, ale cały czas z ideą: jeśli gry - to niezależne i innowacyjne, jeśli ich tworzenie - to z pasją i profesjonalnie.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Mógłby to być survival horror w świecie postapo, z proceduralnie generowanymi wydarzeniami i questami, tak, by gracz stworzył emergentną opowieść, własną narrację. Ale może lepiej by było zrobić 5 gier po 20 milionów, stworzyć 5 unikatowych hitów? Po przeczytaniu pytania w zespole pomysłów pojawiło się już kilkanaście, więc z wyborem tych 5 na pewno nie byłoby problemu.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kawa -  zastąpi każdy posiłek, a jej spożycie jest wprost proporcjonalne do wysiłku kreatywnego zespołu.

11. Największy autorytet świata gier. Szczególnie doceniamy te zespoły, które sukcesy osiągnęły nie dzięki gigantycznym kosztom gier, ale poprzez kreatywność, takie jak THATGAMECOMPANY czy FRICTIONAL GAMES.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Po krótkiej ankiecie w zespole, niemal jednogłośnie wygrała seria Wiedźmin. A trójka zapowiada się jeszcze lepiej, więc niecierpliwie czekamy.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Kolejną świetną grę :).

14. Czy wydra wygra? Jeśli zmutuje i stanie się zombie!

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)