Polscy twórcy gier od A do Z: N94Games

Strona głównaPolscy twórcy gier od A do Z: N94Games
27.09.2013 12:00
Polscy twórcy gier od A do Z: N94Games
marcindmjqtx
marcindmjqtx

Nie matura, lecz chęć szczera... Nikodem z N94Games zaczął robić gry w wieku 12 lat, teraz pracuję nad interesującą, oldschoolową platformówką i nie zdziwimy się, jeśli jeszcze za jakiś czas będzie o nim głośno.

bEiNpjpN

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Nie jest to firma, po prostu każda gra powinna wyjść z jakiegoś "studia", a że takiego nie miałem to usiadłem pewnej nocy i postanowiłem coś wymyślić. Nic kreatywnego mi nie wpadało do głowy, więc stwierdziłem - "imię Nikodem, rocznik 94, robię gry" i tak oto powstało N94Games.

2. Rok założenia. 2012.

3. Gdzie Was znaleźć? Pochodzę z Pabianic. Co do internetowych stron, posiadam tumblra, jednak mogę dotrzeć do większego grona osób poprzez facebookowy fanpage. Osoba odpowiedzialna natomiast za muzykę w mojej obecnej produkcji, czyli Jakim, posiada swoją własną stronę, na której można znaleźć jego albumy.

Nikodem z N94Games

4. Na jakie platformy robicie gry? Aktualnie tylko na Windowsa, w dodatku na Win7, ponieważ na inne platformy trzeba mieć licencje, a żeby mieć licencje, to trzeba mieć pieniądze.

5. Gry już wydane. Wydałem kilka gier, jednak nie warto o nich wspominać, bo, gdy zaczynałem, to miałem 12 lat i były to po prostu totalne gówna.

6. Gry w produkcji. W produkcji posiadam aktualnie jedną grę, jest to Top Hat, czyli oldschoolowa platformówka 2D stylizowana na te, w które grałem na Pegazusie. Jeśli więc macie dość casualowych gier, w których możecie oberwać serią z CKM-u i 2 granatami, a mimo to schowacie się za murkiem i zaraz będziecie uleczeni, to... produkcja moja i Jakima chyba jest dla was. Chyba, bo przecież zawsze może się nie spodobać, choćby dlatego, że jest cholernie trudna jak na dzisiejsze standardy.

7. Liczba zatrudnionych. Nie wiem czy można nazwać to zatrudnieniem, ale jestem oczywiście ja (odpowiedzialny za kod, grafikę, concepty, design leveli oraz ich projektowanie) i Jakim, który jest muzykiem oraz również koduje (machnął nawet parę leveli!).

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Cała pasja zaczęła się, gdy wypadł mi pierwszy ząb. Wiecie, wróżka zębuszka i te sprawy. Wchodzę do pokoju, a tam leży coś... konsola! Podbiegam, patrzę, nie no, Playstation! Banan na twarzy nieziemski, oglądam, pady jakieś takie dziwne, ale przecież na PSX grałem tylko raz u brata, więc mogłem dokładnie nie pamiętać wyglądu. Nadszedł moment, gdy wcisnąłem przycisk do otwarcia klapki... wejście na dyskietki - POLYstation. Wtedy zakochałem się w Pegazusie, pomimo początkowej złości. Kilka lat później zapragnąłem sam robić gry i wpisałem w Google "jak robić gry na komputer". Znalazłem wtedy stronę gmclan.org poświęconą programowi Game Maker i tak oto w 2006 roku, mając 12 lat zaczęła się moja "kariera", która jednak dopiero w 2012 roku przerodziła się w coś dobrego.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Pewnie dobrą.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Co w lodówce, obiad kochanej mamy; co sam sobie zrobię, piwo i inne takie.

11. Największy autorytet świata gier. W sumie nie mam, ale kilka lat temu bardzo chciałem robić gry jak Maciej Lambersk z kalafior.tk, jeśli chodzi o niezależną sekcję. Z większych studiów, to hmm... chciałbym kiedyś zrobić tak dobrą platformówkę 3D jak pierwsze 3 części Crasha z PSX-a.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Ciężko zdecydować, ale chyba King Arthur's Gold, z którym przyszło mi konkurować na Pixel Heaven, ponieważ zajęło 1 miejsce i tym samym tytuł najlepszej polskiej gry niezależnej roku 2013.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Bardzo dobre platformówki, bo kocham platformówki, no i od czasu do czasu inne gatunkowo, ale przede wszystkim DOBRE gry, z których mógłbym się utrzymać, bo taki jest mój plan na życie - żyć z pasji. Poza tym, zobaczy się, co przyjdzie mnie i Jakimowi do głowy.

14. Czy wydra wygra? Wygra.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

326931973968058410