Polscy twórcy gier od A do Z: LionX Dagger Games

Czy kojarzycie niezależną grę Never Heard From Ever Again? Mamy tu jej twórcę.

Polscy twórcy gier od A do Z: LionX Dagger Games
marcindmjqtx

09.01.2014 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Konkretnej nazwy nie mam, ale mój pseudonim artystyczny to "LionX Dagger" i pod tą nazwą często wypuszczam gry - "LionX Dagger Games". Skąd się wziąłem? Hm, na początku mojej przygody z tworzeniem gier głównie przebywałem na forum GMClan.org i tam rozwijałem swoja pasje.

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Gdzieś tak od 2005-2006 roku szerzej zacząłem się tym interesować.

3. Gdzie Cię znaleźć? Głównie FB. Gmclan.org. Lub Deviant art. Jestem z Rzeszowa.

4. Na jakie platformy robisz gry? Głównie Windows.

5. Gry już wydane. Oficjalnie wydaną grę do kupienia mam na razie jedną, to Never Heard From Ever Again. To kolorowa gra FPP typu creepypasta, w której musimy zebrać zioła w przeklętym lesie dla śmiertelnie chorej mamy.

Never Heard From Ever Again

Gra jest dostępna na Desurze.

Poza tym tech-dema tworzone z znajomym Will z gmclan.org. We dwóch pracowaliśmy nad...

...Keeper of the Seal...

Keeper of the Seal

...i Car Demolitions.

Car Demolitions

Jeśli chodzi o większe teamy, to przez krótki okres pomagałem jako grafik 3D przy grze Legends of Equestria (dawniej Equestria Online).

Gra jest ciągłe rozwijana.

6. Gry w produkcji. Obecnie próbuję nauczyć się obsługi UDK i na nim tworzyć, na początku coś małego, jakąś prostą grę wyścigową.

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Głównie sam robię gry, lecz mam oddanych przyjaciół którzy zawsze pomogą, gdy czegoś nie wiem lub nie umiem. Jak komponowanie i tworzenie muzyki, w którym bardzo pomaga mi Nirvan z Dragon's Shadow Studio, którego serdecznie pozdrawiam.

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Zapewne najprostsza odpowiedź jest prawdziwa - bo lubię. Grami interesuje się od małego, a gdy się troszkę podrośnie, fajnie jest samemu coś stworzyć. Samo ukończenie projektu daje niesamowitą radość, a jeśli spodoba się nawet nielicznej garstce osób, to zaraz banan pojawia się na twarzy i daje kopa do dalszego tworzenia.

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Taką, która by została ogłoszona najkrwistszą grą w historii.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... To, co sobie upichcę.

11. Największy autorytet świata gier. Zapewne zabrzmi to banalnie, ale pewnie John Carmack, poniekąd to on stworzył podwaliny pod współczesne gry 3D/FPS.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Nie potrafię wybrać tej najlepszej, bo z jednej strony mamy CD Projekt RED, który robi naprawdę wysokiego poziomu gry z dużym budżetem, a z drugiej małych twórców, również robiących świetne gry.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Najchętniej załapałbym się do jakiegoś większego teamu, by razem stworzyć świetną grę... A z takich bardziej przyziemnych, to zapewne chciałbym opanować pisanie skryptów oraz obsługę UDK, by na nim zmajstrować jakaś gierkę.

14. Czy wydra wygra? Wynik nie jest ważny, byleby grać bez cheatów.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.