Polscy twórcy gier od A do Z: Koshmaar

Koshmaar pracuje sam i robi gry kotach, zombie, ninja i dinozaurach. W jednym.

Polscy twórcy gier od A do Z: Koshmaar
marcindmjqtx

21.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Godność: Hubert Rutkowski. Nickname: Koshmaar, jeszcze z czasów podstawówki. Kilka miesięcy temu poświęciłem 2 dni na wymyślanie nazwy nowo zakładanego "studia". Były tam twory typu Pixels Don't Cry, Bunnies Can Code, Scary Brain, Black Dreams itp., ale nic nie klikało. Wreszcie doznałem oświecenia: robię gry samodzielnie, jestem Koshmaar, nazwa jest wolna i charakterystyczna, domenę mam... let's do it.

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Gry robię od roku 2000, kiedy zainteresowałem się programowaniem. W tym czasie zrobiłem sporo amatorskich produkcji, ucząc się fachu, a także przepracowałem 3 lata w branży w polskich firmach oraz raz w Holandii. Ale ci wszyscy ludzie/współpracownicy/szefowie są tak beznadziejni, że w 2012 roku postanowiłem zostać indianinem i robić takie gry, jakie ja zechcę, korzystając z komfortu swojego domu.

Koshmaar

3. Gdzie Cię znaleźć? Kraków, Szwajcaria, Uganda (ostatnio często podróżuję). www.koshmaar.pl

4. Na jakie platformy robisz gry? Flash/przeglądarki/PC, ale planuję spróbować sportować Ninja Cat na Blackberry (które mają fizyczną klawiaturę).

Virgin Delivery może będzie bardziej nadawał się do grania na typowych smartfonach, ale na razie główna platforma to internet i przeglądarki.

5. Gry już wydane. Ninja Cat and Zombie Dinosaurs

6. Gry w produkcji. Virgin Delivery

Zombie Cat and Ninja Dinosaurs

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Ninja Kota zaprojektowałem, zakodowałem, zgraficzyłem, rozreklamowałem i sprzedałem zupełnie sam, tylko dźwięki i muzykę wziąłem darmowe z internetu. Natomiast w Virgin Delivery zamierzam współpracować z profesjonalnym grafikiem - jednak jestem zbyt cienki w te klocki, aby samemu robić całą grafikę.

O, ostatnio trailera też outsorcowałem do filmowca, bo jestem w podróży, mam tylko słabego netbooka i fizycznie nie dałoby się nagrać i zmontować trailera.

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? W podstawówce byłem namiętnym graczem, poświęcałem większość czasu na granie, kupowałem wszystkie gazety o grach, czytałem je od deski do deski i to wiele razy. Ciągle też myślałem o tym, co bym zmienił w tej grze albo wymyślałem własne pomysły. Miałem fioła na punkcie grania, który przeszedł w pasję do tworzenia ich.

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Ninja Pirate Zombie Robot Cowboy Hobos With Chain-Katanas Several Revolvers And The Power of Friendship Fighting Vampire Nazis With Dark Magic Evil Riding Cyborg Dinosaurs With Head Mounted Lasers Voiced By Kevin Michael Richardson Attacked by Snakes On A Motherfucking Submarine Jet With Desert Polar Bears Crashing Into An Ancient Zeppelin With Alien Anacondas In SPACE With Chuck Norris And Samuel L. Jackson With Lesbian Time Travelling Bikini Werewolf Cat Girls Wielding Dual Lightsabres Part 2: This Time, It's Personal...THE GAME!

Taak, to jest gra którą chciałbym zrobić.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Owsianka z bananem i rodzynkami.

11. Największy autorytet świata gier. Kyle Gabler. World of Goo jest dla mnie mistrzostwem świata.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Liero... a nie, miała być polska. Carmageddon 2.

No dobra, Soldata miło wspominam.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Za pomocą gier zaprowadzam pokój na świecie.

14. Czy wydra wygra? Jeśli lama nie plama.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.