Polscy twórcy gier od A do Z: Jujubee
Katowickie studio Jujubee istnieje od 2012 roku, ale już na koncie ma trzy gry - i dwie kolejne w produkcji.
19.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Nazwa firmy to Jujubee. Zależało nam na unikalnej i przyjemnie brzmiącej po angielsku nazwie, mającej pozytywne konotacje. Jest to połączenie wyrazów "jujube" ("głożyna") i "bee" ("pszczoła"). Głożyna to roślina szczególnie popularna w kulturze azjatyckiej, głównie w Chinach i Japonii. Jej czerwone owoce (w smaku przypominające jabłka) są synonimem szczęścia oraz bogatych plonów i wykorzystuje się je do produkcji wina i celów rytualnych, zaś zrobioną z nich pastę spożywa się podczas Święta Smoczych Łodzi - jednego z najważniejszych chińskich świąt. Jest to także roślina lecznicza.
2. Rok założenia. 2012.
3. Gdzie Was znaleźć? Katowice, Strona internetowa: http://jujubee.pl Facebook: http://on.fb.me/1dHSnHO
4. Na jakie platformy robicie gry? iOS, Android, Ouya, Mac, PC.
5. Gry już wydane. FLASHOUT 3D (iOS, Android, Ouya, Mac, wkrótce PC)
Suspect in Sight! (iOS, Android, wkrótce Mac i PC)
Suspect: The Run (iOS, Android)
6. Gry w produkcji. FLASHOUT 2 (iOS, Android, Ouya, Mac, PC)
Spellcrafter (iOS, Android, Ouya, Mac, PC)
7. Liczba zatrudnionych. 9 osób.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Wcześniej pracowaliśmy w takich firmach jak CD Projekt RED i Infinite Dreams, ale doszliśmy do wniosku, że warto wykorzystać nasze wieloletnie doświadczenie do stworzenia czegoś swojego i stąd pomysł na założenie własnej firmy. A dlaczego gry? Bo nasza branża pozwala na twórcze wykazanie się, tworzenie gier sprawia masę satysfakcji i pozwala na realizację nawet najbardziej szalonych pomysłów.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Połączenie GTA, z Falloutem i Gran Turismo, z niewielką domieszką Tetrisa i Call of Duty.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Tosty z serem.
11. Największy autorytet świata gier. W świecie gier każdy chciałby być autorytetem, ale raczej żadnego autorytetu nie ma. To trochę jak z przepisem na sukces - gdyby taki przepis był, to każdy byłby miliarderem. Dlatego nie ma co szukać autorytetów, tylko trzeba robić swoje. W końcu to zwykle ci którzy szli pod prąd, a nie z prądem, zmieniali świat.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Zaskoczenia chyba nie będzie - Wiedźmin 2.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Wciąż będziemy robić multiplatformowe gry, tworzone zapewne głównie z myślą o rynku mobilnym, ale nie zapomnimy też o Macu czy PeCetach. Na pewno rozważymy także produkcję gier na konsole nowej generacji, zwłaszcza PlayStation 4 wydaje się być sprzętem przyjaznym dla niezależnych twórców, więc będziemy sondować ten rynek. Ponadto chcemy pracować nad coraz bardziej rozbudowanymi i ambitnymi tytułami, więc mamy nadzieję że najdalej w 2016 roku ukaże się jakaś przełomowa produkcja z naszego studia.
14. Czy wydra wygra? Wydra jest jak Chuck - zawsze wygrywa.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!