Polscy twórcy gier od A do Z: Japika

W naszej podróży po polskich studiach doszliśmy już do litery J. Poznajcie Japikę.

Polscy twórcy gier od A do Z: Japika
marcindmjqtx

17.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? To złączenie pierwszych liter z naszych imion i nazwisk.

2. Rok założenia. 2012 (tak naprawdę, to jeszcze się zakładamy).

3. Gdzie Was znaleźć? W Gdańsku albo na www.fb.com/japika.games bądź www.japika.com.

4. Na jakie platformy robicie gry? Używamy Unity, do tej pory zrobiliśmy grę webową. Następne powinny być dostępne wszędzie tam, gdzie gry Unity dostępne być mogą.

5. Gry już wydane. Już skończona (czekamy na wydanie) - Pijaka Astray.

6. Gry w produkcji. Bez tytułu (miks brawlera, endless runera i hack & slasha, na tyle uproszczony, by cieszył graczy przyzwyczajonych do gier na komórki).

7. Liczba zatrudnionych. 2 (zatrudniamy siebie nawzajem).

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Bo zawsze chcieliśmy, a teraz wreszcie możemy. Zaczęło się w dzieciństwie na fantazjowaniu o robieniu gier, tworzenia światów, rysowaniu i nieskończonych rozmowach w drodze nad jezioro czy przy kopaniu piłki. Niestety łatwiej jest mówić o grach, niż je robić, ale dzisiejsze narzędzia bardzo ułatwiają ten proces, a i my każdego dnia uczymy się coraz więcej. Obecnie nabieramy rozpędu.

Japika

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Mamy w głowie roguelike'a który łączy w sobie podejście do mechaniki z Brogue z grami, które stawiają duży nacisk na fabułę i świat (estetycznie byłoby blisko Teleglitch, tyle, że hojniej obdarzone w grafikę). 99 milionów oddalibyśmy na jakąś szkołę dla zdolnych dzieciaków ;). Nie myślimy o wielkich grach z dużymi zespołami. Raczej byśmy się nie odnaleźli w tłumie. Ograniczenia stymulują kreatywność, nie idzie to w drugą stronę.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Chyba woda niegazowana. Trzeba ograniczać kawę. Poza tym nie mamy biura. Jesteśmy rasowymi "bedroom developers". Pełny oldskul.

11. Największy autorytet świata gier. Szukanie autorytetów, a tym bardziej tego, kto pośród nich jest "naj", to dziwne zadanie. Gry komputerowe tworzą często duże zespoły, a nawet jeśli grę robią zespoły bardzo małe, to korzystają z narzędzi i rozwiązań innych, dużych zespołów. Dla mediów zawsze chodzi o frontmena, ale często jest on sztucznie kreowany tylko na ich potrzebę. Mamy całkiem sporą listę inspiracji, z wielu dziedzin "okołogrowych", ale ta nie byłaby odpowiedzią na to pytanie ;). Jak stwierdził Warren Spector- "There's a tendency among the press to attribute the creation of a game to a single person". Szukającym autorytetu mogę śmiało polecić jego wykłady i wywiady z uniwersytetu w Austin :).

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Soldat, Polanie, Robbo, Gorky 17, Misja... W te graliśmy najwięcej. Raczej nie myślę o niczym w kategoriach podium i ciężko, gdy pojawi się takie pytanie, zrobić mentalny wyścig wszystkich swoich wspomnień by wyłonić zwycięzcę. Czekam, co zrobią Astrounauts. Ich blog jest jedną z lepszych lektur jakie miałem ostatnimi czasy przyjemność czytać, a pomysł na grę jest bardo intrygujący. Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 też zapowiadają się świetnie. Nie grałem w dużą część nowszych gier. Jak uda się zebrać więcej wolnego czasu, to na pewno nadrobię zaległości.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Coś pretensjonalnego ;).

14. Czy wydra wygra? Tak. Jest umoczona.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.