Polscy twórcy gier od A do Z: Jakub Brąz

Wielokrotnie pisaliśmy, że do naszego cyklu może zgłosić się każdy, jeśli tylko tworzy gry. Nie robimy podziału na mniejszych i większych, nie zamykamy się też tylko na studia, zapominając o pojedynczych twórców. Absolutnie nie - i oni mogą się do nas zgłosić. Poznajcie więc Jakuba z Będzina.

Polscy twórcy gier od A do Z: Jakub Brąz
marcindmjqtx

06.08.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:23

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Nazywam się Jakub Brąz, mam 23 lata. Urodziłem się w Będzinie, studiuję informatykę w Krakowie. Nie mam firmy, gry tworzę amatorsko.

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Pierwsze proste gry zacząłem programować 5 lat temu.

3. Gdzie Cię znaleźć? Zapraszam na moją niedawno powstałą stronę na Facebooku: www.facebook.com/JakubBrazGames.

4. Na jakie platformy robisz gry? Skupiam się na platformach mobilnych. Tworzę gry na Androida, a w najbliższej przyszłości poszerzam zakres działań o iOS.

5. Gry już wydane. - Blocks - gra logiczna w stylu Tetrisa.

- Pocket Ball - piłkarzyki dla dwóch graczy.

Pozostałe moje gry można znaleźć pod tym adresem.

6. Gry w produkcji. Platformówka 2D z wysokim poziomem trudności, w stylu Super Meat Boya.

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Pracuję sam, wszystkie elementy gier wykonuję samodzielnie. Niestety, nie jestem obdarzony zdolnościami graficznymi, w związku z czym poszukuję artysty chętnego do współpracy.

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Od dziecka interesowałem się grami wideo. W liceum, gdy tylko poznałem podstawy programowania, od razu zacząłem tworzyć proste gry. Na początku były to moje wersje Tetrisa i Snake'a z grafiką ASCII. Od półtora roku robię gry na Androida.

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Jest to tak odległa przyszłość, że aż trudno mi sobie ją wyobrazić. Jestem realistą, na razie skupiam się na mniejszych wyzwaniach.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Jadam w domu pyszne dania przygotowywane przez moją siostrę.

11. Największy autorytet świata gier. Jonathan Blow, twórca Braida.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Najlepszy jest zdecydowanie Wiedźmin. Bardzo dobrze grało mi się też w Hard Reset i Painkillera.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Znalazłem grafika, założyłem małą firmę, tworzę gry profesjonalnie i zarabiam wystarczająco, by się z tego utrzymać.

14. Czy wydra wygra? Ni to pies, ni wydra, lecz czuję, że wygra.

-

Wszystkie studia i twórców, którzy już zaprezentowali się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.