Polscy twórcy gier od A do Z: IntoXicate Studios
Poznajcie bliżej twórców Afterfalla.
16.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Historyczna nazwa niezależnej grupy, która rozpoczęła pracę nad Burżuazją (polskim Falloutem) to IntoXicate Interactive. Wywodzi się od ksywy Andrzeja Koloski - założyciela. Grupa połączyła się z Nicolas Games w 2008 roku. Nazwa została przemianowana na Nicolas IntoXicate.
Obecnie studio tworzące gry w uniwersum Afterfall zostało oddzielone od Nicolas Games. Aby uczcić pierwotnych założycieli, nazwa IntoXicate została. Tak powstało IntoXicate Studios.
2. Rok założenia. 2013.
3. Gdzie Was znaleźć? Siedziba studia znajduje się w Sosnowcu. Adres strony internetowej to: www.intoxicatestudios.com.
4. Na jakie platformy robicie gry? PC/Xbox 360/iOS
5. Gry już wydane. Afterfall: InSanity
Afterfall: InSanity Dirty Arena
6. Gry w produkcji. Afterfall: Reconquest
7. Liczba zatrudnionych. 12 osób.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Tworzymy gry komputerowe, bo to nasza pasja. Nie wyobrażamy sobie lepszego sposobu na życie i rozwój. Chcemy dać ludziom coś, przy czym będą się świetnie bawić. Nie jest to łatwe, ale to właśnie ciężkie wyzwania nas motywują i rozpędzają.
Jak to się zaczęło? Pominę dawne dzieje i przejdę do historii najnowszej. Otóż po przykrych dla wszystkich z nas rewolucjach, które musiały nastąpić po wydaniu na świat Afterfall: InSanity Extended Edition, nasz zespół znacząco się pomniejszył. Zdecydowaliśmy się rozpocząć pracę nad grą, która pierwotnie miała nazywać się Afterfall: Pearl of the Wasteland. Projekt gry przewidziany był jednak na dużo większy zespół (około 50 osób). Jako, że obecnie jest nas mniej - musieliśmy zmienić założenia projektu.
Po sukcesie, jaki Afterfall: InSanity odniósł na Steam Greenlight, zdecydowaliśmy odwdzięczyć się społeczności Steam, wydając darmowe rozszerzenie (wzbogacające grę o tryb areny), które cały czas staramy się rozwijać.
Od wydania dodatku pracujemy na najwyższych obrotach, starając się nie popełniać błędów z przeszłości. Chcemy za sprawą Afterfall: Reconquest dostarczyć graczom na całym świecie świetnej rozrywki. Jest ciężko, ale damy radę! :)
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Opracowalibyśmy technologię umożliwiającą projekcję bezpośrednio do mózgów z pominięciem wszelakich wyświetlaczy i kontrolerów. Za resztę pieniędzy stworzylibyśmy post-apokaliptyczny roguelike, w którą mógłbyś grać w swojej głowie.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Nie ma takiego posiłku. Każdy zjada coś innego.
11. Największy autorytet świata gier. Aleksiej Pażytnow.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Kończy pracę nad drugim sezonem Afterfall: Reconquest i rozpoczyna pre-produkcję gry RPG w uniwersum Afterfall.
14. Czy wydra wygra? Jeśli zacznie palić azbest.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!