Polscy twórcy gier od A do Z: INTERMARUM
Studio INTERMARUM możecie kojarzyć z Race to Mars - gry, która co prawda nie odniosła sukcesu w zbiórce na Kickstarterze, ale cały czas powstaje i ma się dobrze.
15.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Chcieliśmy mieć nazwę związaną z Polską, nawet jeśli nie miało to być coś wprost. Po długich poszukiwaniach i dziesiątkach pomysłu padło na INTERMARUM, co po łacinie znaczy „międzymorze”, a związane jest z ideą polityczną z okresu 2RP.
2. Rok założenia. 2010.
3. Gdzie Was znaleźć? Mieścimy się w Opolu, a nasza strona internetowa to intermarum.com.
4. Na jakie platformy robicie gry? Windows, Mac, Linux, iOS, Android.
5. Gry już wydane. Parę drobnych gierek na iOS-a.
6. Gry w produkcji. Race To Mars - turowa gra ekonomiczna, w której wcielamy się w szefa prywatnej firmy z branży kosmicznej. Więcej na racetomars.pl.
Race to Mars
Mózgograszki - gra tworzona dla Instytutu Biologii Eksperymentalnej Polskiej Akademii Nauk, której celem jest badanie dysfunkcji dzieci. To poważny program naukowy, który trwać będzie dwa lata.
Mózgograszki
I kilka projektów w których jesteśmy podwykonawcami.
7. Liczba zatrudnionych. W Opolu 5 osób, zdalnie współpracujemy z ok. 8-10 osobami.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Założyciel studia wiele lat temu pracował przy projekcie RPG w świecie postap - Forlorn World - po paru latach pracy w innych branżach stwierdził, że chce się zająć tworzeniem gier na poważnie i tak powstało INTERMARUM. Przez firmę ciągle przewijają się osoby związane z FW i ciągle liczymy, że kiedyś zrealizujemy nasze młodzieńcze marzenia ;).
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Forlorn World na silniku RED Engine. Ewentualnie grę o czasach okupacji (39-45) w stylu GTA.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Biura właśnie szukamy, więc damy znać za jakiś czas...
11. Największy autorytet świata gier. Brian Fargo, Will Wright.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin 2, prawdziwa czołówka światowa.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Gry takie, jakie lubimy. W szufladzie mamy wiele projektów na wiele różnych gier - od turowych gier w stylu Jagged Alliance, przez przygodówki w stylu The Walking Dead, aż po RTS-a. Chcemy się z roku na rok rozwijać, żeby za parę lat stanowić rozpoznawalną markę w branży.
14. Czy wydra wygra? 2:1.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!