Polscy twórcy gier od A do Z: Indievision

Indievision to jednoosobowa, świeżo założona firma Piotra Króla. A jego możecie znać z podobnej do Limbo produkcji o nazwie Oddplanet.

Polscy twórcy gier od A do Z: Indievision
marcindmjqtx

13.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Indievision. Troche czasu zastanawiałem się nad doborem trafnej nazwy. Takiej, która najlepiej by pasowała. Jestem niezależnym twórcą, który przez gry zamierza podzielić się swoją wizją z resztą świata :).

2. Rok założenia. 2013.

3. Gdzie Was znaleźć? We Wrocławiu. Firma istnieje od jakichś dwóch miesięcy, strona aktualnie w produkcji.

4. Na jakie platformy robicie gry? Głównie interesują mnie platformy mobilne - iOS, Android. Planuje także tworzyć na PC, jeśli byłaby to większa produkcja.

5. Gry już wydane. Pod logiem firmy niestety jeszcze nic nie wydałem. Ale w ostatnim czasie wypuściłem kilka gierek na iOS-a, Flasha i Androida. Z bardziej kojarzonych to może Oddplanet (iOS, PC).

6. Gry w produkcji. Małe produkcje na platformy mobilne. Aktualnie gra o czołgach w zeszytowej stylistyce.

7. Liczba zatrudnionych. Tylko ja :). Jeśli chodzi o współpracę, to niewykluczone że będę przez jakiś czas współpracował z Jakubem Riedlem (Jot-Er Multimedia), który również realizuje się w gamedevie.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się za łebka od Pegasusa, miałem może 5 lat, kolega zapytał mnie "Kim zostaniesz jak będziesz duży?". Odpowiedziałem "Owocem Jogobelli" Aa tak serio, to oczywiście - "Będę robił gry". Taka pasja do gier od dziecka. Poźniej, mając ok. 13 lat, zacząłem coś tam tworzyć i tak się potoczyło.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Wydaje mi się, że nigdy bym takiej kwoty nie wykorzystał na jedna grę. Mając duży budżet mógłbym zająć się tworzeniem jakichś większych produkcji, moich wizji, których raczej nie chciałbym rozbijać na więcej osób, żeby zrobić to tak, jak dokładnie sobie wyobraziłem. Pewnie byłaby to jakaś gra w klimatach Stalkera.

Piotr Król

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Konkretnie jednego raczej nie ma... Przed monitorem jem w sumie wszystko, pewnie najwięcej byłoby owoców.

11. Największy autorytet świata gier. Na ten moment wydaje mi się, że John Carmack.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiesław.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Buehehe - gry :DD. Jakąś mega hiper produkcję.

14. Czy wydra wygra? Tak - jeśli nie przegra.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.