Polscy twórcy gier od A do Z: Incuvo

Niedawno pisaliśmy o Createrii, polskiej grze, która stała się najchętniej ściąganą pozycją na AppStorze. Oto jej twórcy: studio Incuvo.

Polscy twórcy gier od A do Z: Incuvo
marcindmjqtx

01.01.2014 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Niestety - etymologia nazwy musi jeszcze przez pewien czas pozostać w sekrecie. Obiecujemy opowiedzieć więcej na pierwszym GDC, na które zostaniemy zaproszeni jako prelegenci. ;)

2. Rok założenia. 2012.

3. Gdzie Was znaleźć? Znaleźć nas można w Katowicach, mamy biuro w Parku Technologicznym Eurocentrum. W Internecie jest oczywiście incuvo.com oraz strona facebook.com/Incuvo.

4. Na jakie platformy robicie gry? Incuvo powstało, by tworzyć gry na platformy mobilne. Zaczęliśmy od iOS, ale chcemy, by nasz flagowy projekt w nadchodzącym roku trafił na Androida i... inne ciekawe platformy ;).

5. Gry już wydane. Createrria

6. Gry w produkcji. -

7. Liczba zatrudnionych. Nasz zespół to w sumie 13 osób, wliczając dwóch "ojców założycieli" - Wojtka Borczyka i mnie, Jakuba Dudę.

Katowickie studio Incuvo (fot. mat. promocyjne)

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Chciałem robić gry już dawno, dawno temu, gdy dostałem pierwszy komputer Atari. Ale nasza wspólna historia zaczyna się ok. 2006 roku, kiedy do Fresh Chicken Studio (o historii tej nazwy chętnie opowiemy przy innej okazji...) dołączył Wojtek Borczyk. Znamy się jeszcze ze studiów, jesteśmy graczami, zawodowo zajmowaliśmy się programowaniem, więc kiedy pojawiła się okazja (premiera konsoli Nintendo DS) powiedzieliśmy sobie, że to jest właśnie to. Opracowaliśmy własny silnik, później FCS został kupiony przez City Interactive. Prowadząc ich katowicki dział (pozdrowienia dla wszystkich!) zrealizowaliśmy ok. 15 projektów - od Nintendo DS aż po PS3. Jednak w pewnym momencie powiedzieliśmy sobie, że potrzebujemy czegoś nowego. Paradoksalnie Incuvo w pierwszym wydaniu miało nie zajmować się grami - to jednak dość szybko się zmieniło.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Next-gen fantasy RPG, AAA z wielkimi robotami ;). Fajnie jest mieć budżet na grę i móć skupić się na warstwie kreatywnej - ale zawsze wolimy zacząć od pomysłu, nie budżetu. Najbardziej kręcą nas średniej wielkości produkcje indie. Jest tyle platform do przeskoczenia, tyle lochów do zbadania, tyle historii do opowiedzenia...

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Pizza (surprise, surprise!). Na wyróżnienie zasługują też "zupki orientalne" i energetyki. Dlatego w naszej Createrrii pojawił się loading tip o znaczeniu zdrowego żywienia...

11. Największy autorytet świata gier. (disclaimer: moje osobiste zdanie): Sid Meier. Znając zespół - na pewno Kojima i Miyamoto.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Mało oryginalnie - Wiedźmin.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Ultimate Createrria 2 Turbo ;). A na serio - nasze plany są przede wszystkim związane z Createrrią, którą planujemy rozwijać jeszcze przez co najmniej dwa lata. Kiedy naprawdę lubisz swój projekt i codziennie budzisz się z nowymi pomysłami (albo po prostu podsyłają je sami gracze), mało jest czasu, by myśleć o następnym.

14. Czy wydra wygra? Jeśli nie uschnie z tęsknoty za fiordami.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.