Polscy twórcy gier od A do Z: Igrek Productions
Jacek Perzanowski, pracuje sam, a zaczynał od gier flashowych. Jego produkcje wydawane są pod szyldem Igrek Productions.
12.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Igrek Productions - nazwa wzięła się od mojej ksywki, "Igrek". Skąd ta się wzięła, to już osobna historia. Nazwy tej zacząłem używać jeszcze będąc na studiach, kiedy to razem ze znajomymi tworzyliśmy amatorskie filmy krótkometrażowe. Teraz robię gry, ale nazwa pozostała.
2. Rok założenia. 2009 r. Grudzień 2009 roku, jeśli być dokładnym. Wszelkie formalności prawne były później, ale to data wypuszczenia pierwszej gry.
3. Gdzie Was znaleźć? Elbląg. Pomiędzy Gdańskiem a Olsztynem, chociaż bliżej nam do Gdańska. Strona: http://igrekproductions.com/ Facebook: https://www.facebook.com/pages/Igrek-Productions/295250444346
4. Na jakie platformy robicie gry? W tej chwili Flash, iOS i Android. W przyszłości pewnie więcej. Marzy mi się kiedyś zrobienie gry na PC i konsole.
5. Gry już wydane. Blosics Od tej gry wszystko się zaczęło. Mała, prosta produkcja flashowa, w której niszczymy konstrukcje zbudowane z klocków. Wszystko zgodnie z prawami fizyki.
Potem była druga część, Blosics 2, także we Flashu.
Kolejna już wyszła na iOS - Blosics, tym razem bez numerka.Idea wciąż ta sama, ale gra jest dużo większa, ładniejsza i lepsza od flashowych wersji.
Rok później ukazała się wersja na Androida.
Blosics
W międzyczasie powstała mała, bardzo prosta gierka na iOS o robieniu popkornu - i Make Popcorn.
Bardziej na zasadzie eksperymentu - jak działa ten mityczny AppStore... :)
Najnowsza gra, UberBall, niedawno się ukazała na iOS i na Androidzie.Jest to wariacja na temat klasycznego arkanoida z retro rozpikselowaną grafiką i muzyką stylizowaną na 8 bitów.
6. Gry w produkcji. Jako że najnowsza gra dopiero co miała premierę, nie zacząłem jeszcze pracy nad nową. Pomysłów oczywiście mam na 5 kolejnych, ale teraz odpoczywam.
7. Liczba zatrudnionych. Obecnie tylko ja, Jacek Perzanowski. Chociaż współpracuję z kilkoma osobami na zasadzie zleceń. Np. z muzyką sobie sam nie radzę i muszę zlecać to innym.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Ha! Dobre pytanie :).
Zaczęło się oczywiście od samego grania. Nie tak dawno liczyłem, że od dostania pierwszego Atari z Fredem i Misją minęło 20 lat, więc to całkiem spory staż jest. Już pod koniec szkoły średniej robiłem małe, proste gry w DOS-ie. Wtedy też wymyśliłem, że to jest to, co chcę w życiu robić. Poszedłem na studia informatyczne, aby się doszkolić w programowaniu. Potem pracowałem jako zwykły programista, ale wciąż czułem, że to nie to. Pewnego razu znalazłem konkurs na grę flashową. Wtedy powstał Blosics. Z konkursu niestety nic nie wyszło, ale miałem gotową grę. Zamieściłem ją w internecie i okazała się bardziej popularna, niż mogłem przypuszczać. Od tamtego czasu gry są jedynym moim źródłem utrzymania.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Podzieliłbym to i zrobił 100 gier za milion każda. Mogłyby mieć jakiś wspólny mianownik, np. ten sam świat, ale każda gra byłaby inna. Jedna ekonomiczna, druga strategia, trzecia strzelanka, ale wszystkie w tym samym uniwersum.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Bułka z kabanosem :).
11. Największy autorytet świata gier. Jak dla mnie to Blizzard. Za całokształt twórczości. Za wydawanie gier "kiedy są gotowe". Za to, że nie wypuścili nigdy słabej ani przeciętnej gry. Moim zdaniem, oczywiście.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Najlepsza? Nie wiem. Łatwiej będzie odpowiedzieć na pytanie, przy której grze najlepiej się bawiłem. To pierwszy Wiedźmin. Drugi był technologicznie lepszy, ale wspomnienie wielkiej przygody mam z jedynką.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Wciąż gry. Tylko większe i lepsze. Rozwijać się trzeba.
14. Czy wydra wygra? Zależy od tego, czy to nasza wydra, czy ich wydra.
Igrek
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!