Polscy twórcy gier od A do Z: iFun4All
Sądzimy, że powinniście kojarzyć gry iFun4All - Paper Wars albo Die!Die!Die! Zobaczcie, czym jeszcze zajmuje się to studio.
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Niestety nie opowiemy historii o zabawnych okolicznościach powstania pomysłu na nazwę firmy ;). Na jej powstanie wpłynęło to, czym firma od początku miała się zajmować - relizacja projektów casualowych kierowanych do szerokiego grona odbiorców.
2. Rok założenia. 2009.
3. Gdzie Was znaleźć? Centrum Krakowa. www.ifun4all.com
4. Na jakie platformy robicie gry? W przeszłości zrealizowaliśmy wiele projektów typu "work for hire" na różne platformy. Nasze własne projekty zostały wydane na urządzenia mobilne (iOS oraz Android), na konsole przenośne (PS Vita, PSP Minis) oraz na konsolę Nintendo Wii U. W tym momencie pracujemy nad projektem na urządzenia mobilne, ale nie wykluczamy gier na konsole. Realizujemy gry casualowe/middle-corowe ale nie mamy przywiązania do konkretnej platformy.
5. Gry już wydane. Poza zrealizowanymi projektami "work for hire":
- Unicef Puzzle, - Sexy Maid Service (nie pytajcie ;)), - Paper Wars Cannon Fodder (tu spółka-matka nadal przypisuje sobie zasługi ;)), - Fish Tank (jak wyżej), - Die!Die!Die!
6. Gry w produkcji. Blind Man's Bluff + etap konceptowy nowej gry.
7. Liczba zatrudnionych. 10 osób + część prac outsorce'owo.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Na samym początku iFun4all został założony przez spółkę-matkę (Bloober Team SA) jako casualowa alternatywa dla hardcorowego Bloobera. Do 2012 roku prace iFuna dość mocno przeplatały się z tym, co robił Bloober Team. Od sierpnia 2012 pracujemy jako całkowicie wyodrębniony zespół nad swoimi projektami.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Nie będziemy zdradzać pomysłów na projekt wart 100 milionów ;).
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Wszechobecne słodycze.
11. Największy autorytet świata gier. Co bardziej złośliwi powiedzieliby, że "pokolenie Y" autorytetów nie ma, ale błąd - mamy :). Ile osób w firmie, tyle autorytetów - brak jednoznacznego wyboru.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Dziwnie byłoby w takim zestawieniu nie wymienić gier tak rewelacyjnych jak Wiedźmin czy Dead Island. Jednak mocno trzymamy kciuki za casualowe Incuvo z ich Createrrią... oraz oczywiście za Basement Crawl. ;)
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? "A Day Made of Glass... Made possible by Corning. (2011)" - realizacja gier kompatybilnych dla nowych technologi.
14. Czy wydra wygra? A czy to ważne? Czy ktoś jest w stanie oprzeć się jej urokowi?
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.