Polscy twórcy gier od A do Z: Idea-L-Center
Studio Idea-L-Center to autorzy pierwszego polskiego sukcesu na Kickstarterze. To właśnie tam została ufundowana ich gra - kosmiczna strategia M.O.R.E.
11.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Pomysł, Ideał, Centrum... połączone w kreatywnej osobliwości. Czyli w wolnym tłumaczeniu: różnorodność, perfekcja wykonania, wspólne dążenie do jasno sprecyzowanego celu, jakim jest realizacja wyjątkowych gier komputerowych.
2. Rok założenia. Sami nie wiemy. ;) Wszystko zaczęło się kształtować dawno temu, w 2012 roku nabrało rozpędu, chociaż chyba najwłaściwszą datą będzie rok 2013.
3. Gdzie Was znaleźć? W większości na Górnym Śląsku.
Strona naszego teamu jest w zawieszeniu i pewnie tak pozostanie jeszcze przez dłuższy czas. Najwięcej informacji o nas i naszej grze w chwili obecnej można znaleźć na www.morethegame.com.
4. Na jakie platformy robicie gry? Windows, Linux, Mac.
5. Gry już wydane. Do chwili obecnej nie wydaliśmy jeszcze żadnej gry.
6. Gry w produkcji. M.O.R.E. - Military. Organization. Research. Exploration.
M.O.R.E.
M.O.R.E.
M.O.R.E.
7. Liczba zatrudnionych. Zmienna. Aczkolwiek przez większość czasu nasz team składa się z około 8 osób.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Tutaj właściwie każdy członek zespołu powinien się wypowiedzieć we własnym zakresie. Moja przygoda z tworzeniem gier komputerowych zaczęła się w 2000 roku, na studiach. Wtedy w ramach pracy zaliczeniowej z programowania zacząłem pisać... następcę Master of Orion 2 ;). Przez następne 12 lat zbierałem doświadczenie w szeroko pojętym IT oraz zarządzaniu firmą. Przez cały ten czas czekałem na grę, która zdetronizowałaby wspomniane wcześniej MoO2. W końcu stwierdziłem, że chyba się nie doczekam, jeżeli sam nie wezmę spraw w swoje ręce i wraz z grupką znajomych zabrałem się do dzieła. Po kilku miesiącach pracy pokazaliśmy efekt naszych poczynań na portalu Kickstarter. Dzięki sukcesowi tam osiągniętemu oraz przychylnym opiniom ludzi z całego świata, zajęliśmy się tworzeniem gier w pełnym wymiarze czasu.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Taką jaką robimy - czyli turową strategię kosmiczną 4x. Z tym, że nasz team oraz rozmach produkcji byłby znacznie większy.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... W chwili obecnej nie mamy jeszcze jednego stałego adresu.
11. Największy autorytet świata gier. Sid Meier.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin 1.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Wydajemy bądź intensywnie pracujemy nad drugim DLC do gry M.O.R.E. Powoli przygotowujemy się też do realizacji drugiego dużego projektu - gry komputerowej, która również, tak jak M.O.R.E., dojrzewa w mojej głowie już od wielu lat...
14. Czy wydra wygra? Nie, Artur za wolno kręci.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!