Polscy twórcy gier od A do Z: Gear-Studio
Jest ich dwóch, a gry robią po godzinach. Są zupełnie niezależni i pracują nad takimi produkcjami, w jakie sami chcieliby zagrać. Poznajcie Borka i gnyska, czyli Gear-Studio.
07.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Gear-Studio. Sama nazwa w zasadzie nie ma swojej historii, bowiem została wymyślona przypadkowo.
2. Rok założenia. 2006.
3. Gdzie Was znaleźć? W sieci: gear-studio.com facebook.com/GearStudio
Poza tym Borek jest ze Szczecina, a gnysek z Gdańska. Niestety siedziby brak, więc z odwiedzinami może być problem.
4. Na jakie platformy robicie gry? Głównie PC, ale te nowsze chcemy też wydać na iOS, Android, Mac.
5. Gry już wydane. Aliens Attack on Colony:
Almora Online (niestety, ze względu na koszta serwerów wstrzymaliśmy jej rozwój):
6. Gry w produkcji. Almora Origins (PC, Mac, iPady i może Linux)
Almora Darkosen (Android)
7. Liczba zatrudnionych. Zatrudnionych brak, na stałe pracują dwie osoby i czasem drobne rzeczy wykonują znajomi.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Borek: Jeszcze za czasów piaskownicy zawsze byłem tym, który wymyślał nowe zabawy i gry na podwórku. Grając w planszówki z kolegami zawsze zmieniałem zasady i dodawałem jakieś nowe modyfikacje. Od 14 roku życia tworzyłem już własne gry planszowe, rysowałem mapy, wykorzystywałem materiały z innych planszówek i tworzyłem własne scenariusze i zasady.
O klockach i żołnierzykach nawet nie będę się wypowiadał, bo to temat rzeka...
Chęć tworzenia gier coraz bardziej się rozwijała, w końcu zainteresowałem się tworzeniem gier na komputery i pomału ucząc się robić pierwsze warunki, skrypty, funkcje itp. zostałem niezależnym twórcą gier. W chwili obecnej wypełnia to mój czas poza pracą. Z zawodu jestem grafikiem DTP oraz drukarzem cyfrowym.
Obecnie pod szyldem Gear-Studio tworzymy gry, w które zawsze marzyliśmy pograć i nie robimy ich dla pieniędzy, ale dla dobrej zabawy naszej, jak i wszystkich graczy.
gnysek: U mnie, poza tworzeniem papierowych planszówek i kart, tak naprawdę zaczęło się, gdy zagrałem w gry Net Yaroze na PSX - stwierdziłem, że skoro ktoś jest sam w stanie zrobić takie gry w kilka tygodni, to i ja kiedyś będę w stanie. Kilka lat później, w 2003 roku, zacząłem swoją przygodę z programowaniem i chociaż w codziennej pracy robię raczej sklepy internetowe, to po godzinach siadam właśnie do gier. Był też krótki epizod z YoYoGames, gdzie pracowałem pod okiem twórców GTA i byłego wiceprezesa Microsoftu, ale ten ostatni wolał bardziej coś wydać i zarabiać, niż dbać o jakość i zrezygnowałem z tej pracy. Nie chciałem się podpisywać pod czymś, co jest pełne bugów i pracować z ludźmi, którzy nie cenią jakości. Zrobiłem tam 3 gry przez pół roku.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Borek: Alien Territory (nasz chwilowo wstrzymany projekt) online z wielkim rozmachem. Mam na myśli globalne turnieje, serwery, profesjonalną grafikę i muzykę.
gnysek: Odkupiłbym licencję na Crasha Bandicoota i wydał pierwsze 3 części w HD. I pierwszego MGS-a też. I jakiegoś dobrego jRPG-a, coś w stylu FF VIII. Miałbym całą listę gier na konsole.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... gnysek: U mnie to Cola. I to ta nie markowa.
Borek: Herbata. Generalnie staram się nie jeść przy komputerze.
11. Największy autorytet świata gier. Borek: wszyscy z dobrymi pomysłami w EA Games.
gnysek: Hideo Kojima. Chyba nie muszę tłumaczyć...
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Oczywiście Wiedźmin.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Kolejne dobre gry :).
14. Czy wydra wygra? Jeśli zagra z Borkiem w Unreal Tournament, to na pewno przegra.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!
PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.