Polscy twórcy gier od A do Z: Gear-Studio

Jest ich dwóch, a gry robią po godzinach. Są zupełnie niezależni i pracują nad takimi produkcjami, w jakie sami chcieliby zagrać. Poznajcie Borka i gnyska, czyli Gear-Studio.

Polscy twórcy gier od A do Z: Gear-Studio
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Gear-Studio. Sama nazwa w zasadzie nie ma swojej historii, bowiem została wymyślona przypadkowo.

2. Rok założenia. 2006.

3. Gdzie Was znaleźć? W sieci: gear-studio.com facebook.com/GearStudio

Poza tym Borek jest ze Szczecina, a gnysek z Gdańska. Niestety siedziby brak, więc z odwiedzinami może być problem.

4. Na jakie platformy robicie gry? Głównie PC, ale te nowsze chcemy też wydać na iOS, Android, Mac.

5. Gry już wydane. Aliens Attack on Colony:

Almora Online (niestety, ze względu na koszta serwerów wstrzymaliśmy jej rozwój):

6. Gry w produkcji. Almora Origins (PC, Mac, iPady i może Linux)

Almora Darkosen (Android)

7. Liczba zatrudnionych. Zatrudnionych brak, na stałe pracują dwie osoby i czasem drobne rzeczy wykonują znajomi.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Borek: Jeszcze za czasów piaskownicy zawsze byłem tym, który wymyślał nowe zabawy i gry na podwórku. Grając w planszówki z kolegami zawsze zmieniałem zasady i dodawałem jakieś nowe modyfikacje. Od 14 roku życia tworzyłem już własne gry planszowe, rysowałem mapy, wykorzystywałem materiały z innych planszówek i tworzyłem własne scenariusze i zasady.

O klockach i żołnierzykach nawet nie będę się wypowiadał, bo to temat rzeka...

Chęć tworzenia gier coraz bardziej się rozwijała, w końcu zainteresowałem się tworzeniem gier na komputery i pomału ucząc się robić pierwsze warunki, skrypty, funkcje itp. zostałem niezależnym twórcą gier. W chwili obecnej wypełnia to mój czas poza pracą. Z zawodu jestem grafikiem DTP oraz drukarzem cyfrowym.

Obecnie pod szyldem Gear-Studio tworzymy gry, w które zawsze marzyliśmy pograć i nie robimy ich dla pieniędzy, ale dla dobrej zabawy naszej, jak i wszystkich graczy.

gnysek: U mnie, poza tworzeniem papierowych planszówek i kart, tak naprawdę zaczęło się, gdy zagrałem w gry Net Yaroze na PSX - stwierdziłem, że skoro ktoś jest sam w stanie zrobić takie gry w kilka tygodni, to i ja kiedyś będę w stanie. Kilka lat później, w 2003 roku, zacząłem swoją przygodę z programowaniem i chociaż w codziennej pracy robię raczej sklepy internetowe, to po godzinach siadam właśnie do gier. Był też krótki epizod z YoYoGames, gdzie pracowałem pod okiem twórców GTA i byłego wiceprezesa Microsoftu, ale ten ostatni wolał bardziej coś wydać i zarabiać, niż dbać o jakość i zrezygnowałem z tej pracy. Nie chciałem się podpisywać pod czymś, co jest pełne bugów i pracować z ludźmi, którzy nie cenią jakości. Zrobiłem tam 3 gry przez pół roku.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Borek: Alien Territory (nasz chwilowo wstrzymany projekt) online z wielkim rozmachem. Mam na myśli globalne turnieje, serwery, profesjonalną grafikę i muzykę.

gnysek: Odkupiłbym licencję na Crasha Bandicoota i wydał pierwsze 3 części w HD. I pierwszego MGS-a też. I jakiegoś dobrego jRPG-a, coś w stylu FF VIII. Miałbym całą listę gier na konsole.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... gnysek: U mnie to Cola. I to ta nie markowa.

Borek: Herbata. Generalnie staram się nie jeść przy komputerze.

11. Największy autorytet świata gier. Borek: wszyscy z dobrymi pomysłami w EA Games.

gnysek: Hideo Kojima. Chyba nie muszę tłumaczyć...

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Oczywiście Wiedźmin.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Kolejne dobre gry :).

14. Czy wydra wygra? Jeśli zagra z Borkiem w Unreal Tournament, to na pewno przegra.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne