Polscy twórcy gier od A do Z: Gear-Studio

Jest ich dwóch, a gry robią po godzinach. Są zupełnie niezależni i pracują nad takimi produkcjami, w jakie sami chcieliby zagrać. Poznajcie Borka i gnyska, czyli Gear-Studio.

Polscy twórcy gier od A do Z: Gear-Studio
marcindmjqtx

07.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Gear-Studio. Sama nazwa w zasadzie nie ma swojej historii, bowiem została wymyślona przypadkowo.

2. Rok założenia. 2006.

3. Gdzie Was znaleźć? W sieci: gear-studio.com facebook.com/GearStudio

Poza tym Borek jest ze Szczecina, a gnysek z Gdańska. Niestety siedziby brak, więc z odwiedzinami może być problem.

4. Na jakie platformy robicie gry? Głównie PC, ale te nowsze chcemy też wydać na iOS, Android, Mac.

5. Gry już wydane. Aliens Attack on Colony:

Almora Online (niestety, ze względu na koszta serwerów wstrzymaliśmy jej rozwój):

6. Gry w produkcji. Almora Origins (PC, Mac, iPady i może Linux)

Almora Darkosen (Android)

7. Liczba zatrudnionych. Zatrudnionych brak, na stałe pracują dwie osoby i czasem drobne rzeczy wykonują znajomi.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Borek: Jeszcze za czasów piaskownicy zawsze byłem tym, który wymyślał nowe zabawy i gry na podwórku. Grając w planszówki z kolegami zawsze zmieniałem zasady i dodawałem jakieś nowe modyfikacje. Od 14 roku życia tworzyłem już własne gry planszowe, rysowałem mapy, wykorzystywałem materiały z innych planszówek i tworzyłem własne scenariusze i zasady.

O klockach i żołnierzykach nawet nie będę się wypowiadał, bo to temat rzeka...

Chęć tworzenia gier coraz bardziej się rozwijała, w końcu zainteresowałem się tworzeniem gier na komputery i pomału ucząc się robić pierwsze warunki, skrypty, funkcje itp. zostałem niezależnym twórcą gier. W chwili obecnej wypełnia to mój czas poza pracą. Z zawodu jestem grafikiem DTP oraz drukarzem cyfrowym.

Obecnie pod szyldem Gear-Studio tworzymy gry, w które zawsze marzyliśmy pograć i nie robimy ich dla pieniędzy, ale dla dobrej zabawy naszej, jak i wszystkich graczy.

gnysek: U mnie, poza tworzeniem papierowych planszówek i kart, tak naprawdę zaczęło się, gdy zagrałem w gry Net Yaroze na PSX - stwierdziłem, że skoro ktoś jest sam w stanie zrobić takie gry w kilka tygodni, to i ja kiedyś będę w stanie. Kilka lat później, w 2003 roku, zacząłem swoją przygodę z programowaniem i chociaż w codziennej pracy robię raczej sklepy internetowe, to po godzinach siadam właśnie do gier. Był też krótki epizod z YoYoGames, gdzie pracowałem pod okiem twórców GTA i byłego wiceprezesa Microsoftu, ale ten ostatni wolał bardziej coś wydać i zarabiać, niż dbać o jakość i zrezygnowałem z tej pracy. Nie chciałem się podpisywać pod czymś, co jest pełne bugów i pracować z ludźmi, którzy nie cenią jakości. Zrobiłem tam 3 gry przez pół roku.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Borek: Alien Territory (nasz chwilowo wstrzymany projekt) online z wielkim rozmachem. Mam na myśli globalne turnieje, serwery, profesjonalną grafikę i muzykę.

gnysek: Odkupiłbym licencję na Crasha Bandicoota i wydał pierwsze 3 części w HD. I pierwszego MGS-a też. I jakiegoś dobrego jRPG-a, coś w stylu FF VIII. Miałbym całą listę gier na konsole.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... gnysek: U mnie to Cola. I to ta nie markowa.

Borek: Herbata. Generalnie staram się nie jeść przy komputerze.

11. Największy autorytet świata gier. Borek: wszyscy z dobrymi pomysłami w EA Games.

gnysek: Hideo Kojima. Chyba nie muszę tłumaczyć...

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Oczywiście Wiedźmin.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Kolejne dobre gry :).

14. Czy wydra wygra? Jeśli zagra z Borkiem w Unreal Tournament, to na pewno przegra.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.