Polscy twórcy gier od A do Z: Ganymede
05.09.2013 12:00, aktual.: 12.12.2016 16:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ganymede to spore studio. Może nie tak wielkie, jak księżyc Jowisza, ale kto wie, co przyniesie czas...
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Ganimedes to największy księżyc Jowisza. Jest jednocześnie największym znanym księżycem w Układzie Słonecznym.
2. Rok założenia. 2004.
3. Gdzie Was znaleźć? W Krakowie - w godzinach pracy na Pilotów, po pracy we wszystkich ośrodkach akceptujących karty Multisport.
4. Na jakie platformy robicie gry? iOS, Android, online, Mac.
5. Gry już wydane. Poker (online, iOS, Android) Bingo (online, iOS, Android) SlotIn (online, Android) Last Temple (online, iOS)
SlotIn
Roswell Fighter
Pocket Trucks
Więcej na GameDesire.com.
6. Gry w produkcji. Nasze produkty są w stanie permanentnej bety - stale ulepszane i rozwijane, stale w produkcji, stale dopasowywane do potrzeb graczy.
7. Liczba zatrudnionych. 60 osób.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Marek Wylon, CEO: W 1996 roku założyłem krakowski oddział TopWare, gdzie odpowiadałem za parę produktów, m.in. „Earth 2140”. Po roku pożegnałem się z firmą w dość niemiłej atmosferze. Do wyboru miałem albo robić nadal coś, co mnie bawi, albo tworzyć oprogramowanie np. dla banków. Wybrałem to pierwsze.
Z bratem założyliśmy Ganymede. Z punktu widzenia technologii, nasze początki sięgają prehistorii, bo roku 1997, a ówczesne biuro przypominało kanciapę rodem z serialu IT Crowd. Mała firma napędzana przez trzech zapaleńców z siedzibą w mieszkaniu, w którym było niewiele ponad materac i biurko.
Z produktami trudno było wyjść z Polski i działać na rynkach międzynarodowych. Byliśmy postrzegani jako druga klasa programistów. Przez kilka lat robiliśmy aplikacje dla kogoś, na zlecenie. Wkrótce uznaliśmy, że lepiej budować własną, lojalną społeczność graczy, którzy nie odejdą jednego dnia, ale mogą przyprowadzić swoich znajomych. Z perspektywy czasu to była przełomowa, a zarazem najlepsza decyzja.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Taką, w której wszyscy wygrywają.
Ganymede - studio
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Owoce - zawsze mamy ich pod dostatkiem. No i firmowe obiady w pobliskiej restauracji, gdzie codziennie czterech szczęśliwców testuje menu. Topowym daniem naszych programistów jest sznycel po wiedeńsku. Dziewczyny chwalą pstrąga w migdałach.
11. Największy autorytet świata gier. Notch - twórca Minecrafta i właściciel Mojang AB.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Cały urok tej branży tkwi w tym, że nie można przewidzieć tego, co będzie za jakiś czas. Jesteśmy gotowi na nowe wyzwania.
14. Czy wydra wygra? Nie wygra. Dusia blefowała.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!