Polscy twórcy gier od A do Z: GamePocket Studio
Gry, które możecie wsadzić do kieszeni.
04.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jesteśmy nastawieni na gry mobilne, takie, w które każdy moęe zagrać wszędzie. W autobusie, w przerwie od pracy - wyciągasz z kieszeni telefon i grasz. Tak narodziła się nazwa GamePocket. Studio dodaje kurażu.
2. Rok założenia. Poznaliśmy się i od razu zaczęliśmy działać niecałe 3 lata temu, w 2010 roku.
3. Gdzie Was znaleźć? Nasze biuro znajduje się w centrum Krakowa, 2 minuty od rynku. W internecie znajdziecie nas tutaj: http://gamepocketstudio.com/.
4. Na jakie platformy robicie gry? Na ten moment tylko na iOS.
5. Gry już wydane. Kick the Brick - gra logiczna w izometrycznej perspektywie. Ogromna różnorodność zagadek i działających na siebie elementów.
WikiJump - gra słowna odbywająca się jedynie w świecie WIkipedii.
6. Gry w produkcji. Jewel Galaxy - gra z innowacyjnym podejściem do tematu match-3. Przyszły detronizator Candy Crush Saga! ;)
7. Liczba zatrudnionych. Tylko nas dwóch - programista i projektant.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Od zawsze siedziało nam to w głowach. Spotkaliśmy się przypadkiem i już tydzień później układaliśmy scenariusz pierwszej gry. Pracowaliśmy nad nią po godzinach, w każdej wolnej chwili przez następne 2 lata. Tak powstał Kick the Brick. Teraz pracujemy na pełen etat we własnym biurze nad następna grą, na którą mamy już podpisany kontrakt z wydawcą.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Think big, act small - zaczęlibyśmy od czegoś małego, ale innowacyjnego, zapewne z wykorzystaniem silnika fizyki. Jedno jest pewne, byłaby to gra casualowa. Na pewno pieniądze nie są dla nas wyznacznikiem, ważniejsza jest samorealizacja i uznanie wśród graczy.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kanapki od naszych wspaniałych kobiet ;).
11. Największy autorytet świata gier. Bardziej cenimy kontakt bezpośredni niż "legendy" poza naszym zasięgiem. Obecnie naszym "mentorem" jest właściciel firmy EVERY DAY I PLAY. Wspaniały człowiek z potężnym doświadczeniem, którym bardzo chętnie się dzieli. Dzięki, Vincent!
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Ciężko powiedzieć, ale trudno nie docenić Wiedźmina CD-Projektu, który zawojował cały świat.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to dokładnie to, co teraz. Gry do kieszeni.
14. Czy wydra wygra? Głupie pytanie, wiadomo - zależy jaki ma gear i level.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!