Polscy twórcy gier od A do Z: Fir&Flams

Młody i ambitny duet z jedną produkcją na koncie - oto Fir&Flams.

Polscy twórcy gier od A do Z: Fir&Flams
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Artur: Znajomi mówią na nas "Artur z Marcinem" ale uznaliśmy, że bardziej profesjonalnie brzmi "Fir&Flams".

2. Rok założenia. Artur: Oficjalnie chyba powinniśmy mówić, że rok założenia to 2013. Chociaż z Marcinem to ja już nie powinienem się zakładać, chyba, że o przekonanie. Ale spoko, odsetki rosną, Marcin!

Marcin: A nieoficjalnie 2007. Nasze pierwsze spotkanie, Artur od razu chciał robić ze mną gry i zakładać się.

Artur: ...

Fir&Flams

3. Gdzie Was znaleźć? Artur: Warszawa. Tutaj pracujemy za dnia, a dłubiemy gry na nocną zmianę. Jeśli chcecie zobaczyć jak nie powinno się prowadzić devbloga, to zapraszamy was serdecznie na http://firflams.com. Z kolei najczęściej uaktualnianym przez nas miejscem jest fanpage: http://facebook.com/firflams. Jesteśmy też na Twitterze i YouTube.

Marcin: Nie otwierajcie lodówki.

Artur: Nie zaglądajcie pod kołdrę.

4. Na jakie platformy robicie gry? Artur: Podniecenie iOSem już minęło, teraz lekko uśmiechamy się do pecetowców i konsoloverów. Na pewno korzystnym wyjściem byłoby portować gry na ajfony i ajpady, ale zrobimy to wtedy, kiedy ajsprzęty będą dawać radę naszym "optymalizacjom".

5. Gry już wydane. Artur: Trochę nam się wydawało, ale koniec końców wydana została jedna - CATDAMMIT! - arkadowa gierka w retro klimatach o kocie mlekoholiku, któremu do łap przykleiła się piła łańcuchowa. Do pogrania za darmoszkę w przeglądarce pod adresem: http://catdammit.firflams.com

6. Gry w produkcji. Marcin: Tajemnica zawodowa.

Artur: Mamy już koncepty "Laladie" i "HAMMER04", ale chciałbym zrobić coś zupełnie nowego. Poza tym, jeśli CATDAMMIT! nie zostanie zjechany przez graczy, to pewnie weźmiemy się za coś w tym klimacie.

7. Liczba zatrudnionych. Artur: Ja zajmuję się stroną koncepcyjną, wizualną, PR-em i czym tam jeszcze trzeba, a Marcin to wszystko programuje. Dodatkowo, w przypadku gry CATDAMMIT! muzycznie wsparł nas młody, polski kompozytor - Maciek Dobrowolski.

Marcin: Ale generalnie tworzymy dwuosobowy zespół artystyczno-programistyczny.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Artur: Gry zrobiły mnie - pomyślałem, że należało by się odwzajemnić. Tutaj mogę wyżyć się artystycznie, no i wolę rozpikselizowane coiny niż te prawdziwe, masowane przez żuli pieniądze.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Marcin: Taką, która zarobi miliard dolarów.

Artur: Obawiam się, że za takimi pieniędzmi stoi pan w garniaku z przepisem na wakacyjny teen movie.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Marcin: Żywię się głównie pączkami, a Artur...

Artur: ...konsumuję związki i popijam je Coca-Colą.

11. Największy autorytet świata gier. Artur: Wsadzeni do blendera Francuzi: Chahi, Raynal i Sir Peter Molyneux (on jest bardziej indie niż wszyscy ci biedni indies razem wzięci).

Marcin: My. Dajcie nam parę lat.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Marcin: "Wiedźmin"?

Artur: Sredźmin. "Wiedźmin 2" a zaraz za nim "Dead Island", bo jeśli mimo bugów nie sposób oderwać się od rozgrywki, to jest to świetna gra. No, chyba, że to bugi nie pozwalające wyjść z gry ale that's not the case.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Marcin: Robimy grę za 100 milionów dolarów.

Artur: Ta, nadal patchujemy CATDAMMIT!

14. Czy wydra wygra? Artur: Padwa, Włochy, Zagranico. Po zakrapianej kolacji razem z przyjacielem wybraliśmy się na nocną wycieczkę. Zdemontowaliśmy namiot w parku rozrywki, a w kanałach przy ulicy pływały jakieś ni to wydry. Zahaczyliśmy o parę knajpek, ciemnych uliczek i otwarty w środku nocy kramik z lodami. Najlepsze truskawkowe lody ever. To znaczy chyba najlepsze, bo nie pamiętam. Potem znowu oglądaliśmy te wydry. Mokre wydry w brudnym kanale. Kiedy doturlałem się po paru godzinach do hotelu, miałem całe ręce umazane krwią i podekscytowany opowiadałem żonie jak zanurkowałem w ścieku, złapałem wydrę i udusiłem ją gołymi rękami. Ukochana zmyła mi z rąk i podkoszulki te rozmazane lody truskawkowe i położyła spać. Tak więc wydra tej nocy wygrała.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne