Polscy twórcy gier od A do Z: FGoodGames

Małe, niezależne studio. Zupełnym przypadkiem złożyło się, że ich kolej wypadła w Wigilię. Zabawny to przypadek, bo ich najnowsza gra to produkcja o Świętym Mikołaju.

Polscy twórcy gier od A do Z: FGoodGames
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Została wymyślona :).

Pełna nazwa to "F...ery Good Games".  Miało być żartobliwie, a wyszło jak zwykle...

Mamy też cel - jest nim dogonienie nazwy. Gonimy od końca - na razie jesteśmy o krok od ostatniego wyrazu. Jak już go osiągniemy, to zabierzemy się za "Good". I tak dalej.

2. Rok założenia. 2010. Na początku stycznia. Dokładnie: pierwszego stycznia. Kupiliśmy wtedy domenę i od tego momentu istniejemy jako FGoodGames.

3. Gdzie Was znaleźć? Kozienice, woj. maz. No i oczywiście w sieci - http://www.FGoodGames.com.

4. Na jakie platformy robicie gry? Na wszystkie :). W tym momencie najłatwiej jest publikować i zaistnieć na platformach mobilnych i na WWW, wiec na tym się skupiamy.

5. Gry już wydane. Drobiazgi dla dzieci: Memory For Kids, Domino, Animal Family, Kids Playground i ostatnio FGG Coloring Book 3D. Do tego parę tapetek. Był też Unzipper - generalnie porażka, nie wiem czemu ludzie w to grają :D. Ale jest plan, że po wypuszczeniu Mikołaja zabierzemy się konkretnie za Unzippera i zrobimy z niego grę. Może nawet dobrą.

Unzipper

No i Helpless Santa - gierka o pomaganiu Mikołajowi, którą już mordowaliśmy ze dwa lata. Mimo, że nie wygląda :D.

6. Gry w produkcji. Są.

7. Liczba zatrudnionych. Mariusz - brat - 3D, levele, animacje, udźwiękowienie, trailery, utrudnianie i takie tam. Marlena - żona - modelowanie 3D, malowanie 2D, całokształt graficzny, ułatwianie i takie tam. Artur - ja - programowanie i takie tam.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Gry są fajne. Można coś wymyślić, zrobić, a potem może się zdarzyć, że zagra w to nawet ktoś z innego miasta. Poza tym jesteśmy tak wszechstronnie uzdolnieni, że tylko gry są w stanie zaangażować nasze umiejętności i zmusić nas do uczenia się nowych rzeczy :P.

Zaczęło się na Atari od przeklepywania "gierek" z Kubusiem. Potem była przygodówka w AMOS-ie ("Pan Anatol i mamuty"), która w życiu nie zobaczyła światła dziennego - ale mapę i opis lokacji gdzieś jeszcze mam, więc nic straconego. Było nawet kilka działających lokacji bez grafiki :D.

Potem byly różne "szkice do zarysów" gierek w PyGame, krótki (acz burzliwy) romans z Blender Game Engine i w końcu wylądowaliśmy pod Unity. Z lekkimi ciągotkami w kierunku Cocosa i AndEngine.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Za pierwszy milion Helpess Santę - a za pozostałe 99... balanga :).

Tak poważniej, to nie ma takiego ryzyka - my jesteśmy indie-indie. Nie "indie", które tylko czeka żeby wbić się w gajer, zatrudnić 100 pracowników i wreszcie przestać pisać durne gierki, a zamiast tego zająć się marketingiem i zarządzaniem.

Jeżeli jakaś gra faktycznie zarobi pieniądze, to kasa pójdzie na "wszystko inne" - czyli na to, co nam przeszkadza spokojnie leżeć na słońcu trzymając ręce... Tfu, wróć - na wszystko, co nam przeszkadza w siedzeniu i robieniu gierek - jakieś jedzenie, rachunki i takie głupotki.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... W jakim biurze? Obiadki domowe. W domu. A jak (sporadycznie) siedzimy razem to jakieś ciastka, kawa, paluszki, chipsy i piwo. Zamiast biura mamy dwa domy pełne wrzeszczących i nigdy-nie-śpiących dzieciaków.

11. Największy autorytet świata gier. Sid Meier. Al Lowe. Ron Gilbert. Matko, ale my starzy jesteśmy...

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. W zeszłym stuleciu Robbo. W tym: Wiedźmin, oczywiście.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Helpless Santa???

2016 - jedna córa w szkole, druga w przedszkolu, usypiają o 21 i jest massa czassa na pisanie gierek. Santa się trochę sprzedał, poszedł Unzipper. G-Bomb i Alchemik na ukończeniu albo właśnie trafiły na AppStore. Wymyślamy kolejne tytuły, które dadzą rację bytu drugiemu członowi nazwy.

14. Czy wydra wygra? Tylko kiedy pożoga zażegna kłopoty Kłapouchego.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne