Polscy twórcy gier od A do Z: EXOR Studios
Jeśli byliście kiedyś kierowcą w Zombie Driver, to znacie już EXOR Studios. A zaczynali od robienia mapek do Quake'a 3...
27.08.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? EXOR Studios - nazwa pochodzi od bramki logicznej "exclusive or". Po prostu fajnie brzmi i ma ciekawe znaczenie. Oznacza to "jedno albo drugie ale nie obydwa naraz".
2. Rok założenia. Sierpień 2007
3. Gdzie Was znaleźć? www.exorstudios.com, Szczecin
4. Na jakie platformy robicie gry? PC, Xbox 360, PlayStation 3, Android.
5. Gry już wydane. Zombie Driver (Steam), Zombie Driver HD (Steam, XBLA, PSN, Google Play), D.I.P.R.I.P. Warm Up (Steam)
6. Gry w produkcji. Nieogłoszona jeszcze gra na Steam, XBLA, PSN.
7. Liczba zatrudnionych. 12
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Bo jesteśmy graczami i jest to dla nas najlepsza praca jaką można mieć. Zaczęliśmy w 2003 roku jako grupka amatorów robiąca mapy do gier takich jak Half-Life, Quake 3, Starcraft itp. Z czasem założyliśmy własną firmę i zajęliśmy się robieniem gier na poważnie.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Z takim budżetem w Polsce można by zatrudnić cały Polski gamedev i zrobić 10 bardzo dobrych gier wielkości Wiedzmina. Ciężko nawet wymyślić grę o takiej skali realizowana w naszych warunkach. My na pewno chcielibyśmy zainwestować więcej w multiplayer do naszych gier, który jest ogólnie bardzo kosztowny. Taki na przykład Zombie Driver z w pełni zniszczalnym miastem, losowymi zdarzeniami i wieloma graczami grającymi naraz w jednym mieście to by było coś :)
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kaszanka Lubelska
D.I.P.R.I.P. Warm Up
11. Największy autorytet świata gier. Gabe Newell
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Dead Island, Wiedźmin 2
Zombie Driver HD
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Przejmujemy kontrolę nad światem.
14. Czy wydra wygra? Ni to pies ni wydra, coś na kształt świdra
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!