Polscy twórcy gier od A do Z: Epic Hamster

Skoro już mówimy o ciekawych nazwach firm, to poznajcie Epickiego Chomika. Motyw zwierzęcy będzie się jeszcze przewijał w naszym cyklu. A czym zajmuje się to studio?

Polscy twórcy gier od A do Z: Epic Hamster
marcindmjqtx

26.08.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Wiedzieliśmy, że zaczniemy od gry kierowanej do dzieci, więc chcieliśmy, by nazwa kojarzyła się z czymś miłym. Planowaliśmy jednak, że będziemy też wydawać tytuły skierowane wyłącznie do osób dorosłych. Z dojrzałym scenariuszem i akcją. Pojawił się pomysł na chomika, ale on sam nam nie wystarczał. Chcieliśmy by nazwa była zabawna, wyróżniająca się wśród innych. A czy jest coś bardziej wyróżniającego się z tłumu, niż chomik w pelerynie? Gdy któryś z nas rzucił nazwę "Epic Hamster", wszystkim od razu przypadła do gustu. Jednogłośnie. Po prostu wiedzieliśmy, że to jest to!

2. Rok założenia. 2012

3. Gdzie Was znaleźć? Zapraszamy do Poznania. Z oszczędności nie podam pełnego adresu ;)

W Internecie znajdziecie nas w kilku miejscach:

4. Na jakie platformy robicie gry? iOS

5. Gry już wydane. IdentiKid - http://www.epichamster.com/apps/IdentiKid/

6. Gry w produkcji. Epic Quiz - kończymy prace nad nową grą, w której gracze będą mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat gier, filmów i sportu. Premiera już niedługo...

Supervillains - dodatek do IdentiKid - już niedługo w IdentiKid będzie można schwytać najgroźniejszych złoczyńców świata! Kończymy prace nad dodatkiem.

Przygodówki - od samego początku wiedzieliśmy, że zrobimy przygodówki. Tym razem będą to produkcje wyłącznie dla graczy dojrzałych. Pierwsza z nich jest gotowa w około 30%. Czytelnicy Polygamii jako pierwsi na świecie mogą zobaczyć jak ta produkcja będzie wyglądać.

7. Liczba zatrudnionych. Trzon Epic Hamstera, to nas trzech. Dodatkowo współpracujemy z bardzo zdolnym rysownikiem, który potrafi w idealny sposób przenieść nasz pomysł na przygodówkę do ciekawej stylistyki. Aktualnie to wystarczająco dużo rąk do pracy, by tworzyć ciekawe i atrakcyjne wizualnie gry.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Każdy z nas gra i bardzo to lubi. Każdy posiada inny wachlarz umiejętności, a na dodatek znamy się od zawsze i dobrze rozumiemy. Któregoś wieczoru graliśmy w Gears of War cooperative, a w przerwach rozmawialiśmy o różnych pomysłach na gry. O tym co byłoby fajne, a co nam się nie podoba. Wtedy właśnie pojawiła się myśl, by zrobić IdentiKid - „pamięciówkę” dla dzieci. Sami nie byliśmy jeszcze pewni, czy uda się coś takiego stworzyć. To była dla nas kompletnie nowa materia. Na szczęście prace szły sprawnie, polubiliśmy to i po wydaniu gry stwierdziliśmy, że chcemy iść dalej.

W całym procesie najbardziej podoba nam się etap twórczy. Najpierw pomysł na samą grę - często pojawia się w zupełnie nieoczekiwanym momencie. Na przykład pod prysznicem, czy w trakcie spaceru. Później, jeśli pomysł spodoba się naszej trójce, następuje etap rozwijania gry, nazywany przez nas "etapem komplikowania". Staramy się wymyślić dodatkowe funkcjonalności i zadania, tak by użytkownik miał jak najwięcej frajdy. Te dwa etapy są tym, co sprawia, że tak lubimy tworzenie gier. To bardzo satysfakcjonujący proces. Szczególnie jeśli na koniec widać efekty i jest się z nich zadowolonym.

Mamy szczęście o tyle, że jesteśmy całkowicie niezależni i jeśli coś nam nie odpowiada, to po prostu możemy to zmienić.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Mateusz - połączenie „Battlefielda” z „American Army”. Strzelanka z wszystkim co dobre w BF plus realność z „American Army”. Granaty naprawdę zabijają, bronie poważnie ranią już przy pierwszym trafieniu, itp. Ewentualnie strategię turową a'la Cywilizacja, ale z możliwością przejścia do pierwszej osoby i wcielenia się w jednostki. Tak, żeby można obejrzeć świat, który się stworzyło. Porozmawiać z ludźmi żyjącymi w naszym państwie i powalczyć jako jeden z naszych żołnierzy.

Szymon - zrobiłbym najlepszą przygodówkę w historii. Z absolutnym nastawieniem na historię. Bez wodotrysków. Lwią część budżetu przeznaczyłbym na doświadczonych pisarzy i scenarzystów, którzy stworzyliby historię dla dojrzałego odbiorcy. I wiecie co? Zrobiłbym to bez Kickstartera ;)

Marcin - mając do dyspozycji sto milionów dolarów wróciłbym do klimatów "Planescape Torment". Tylko w nowej wersji umieściłbym JESZCZE więcej tekstu i gęstej jak smoła atmosfery. Tak gra ma w sobie coś, co sprawia, że dostaje gęsiej skórki.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Pizza.

11. Największy autorytet świata gier. Bardzo podoba się nam podejście do klientów, jakie reprezentuje CD Projekt. Zarówno w grach tworzonych przez RED'ów, jak i na GOG.com. To ludzie, którzy rozumieją, że gracze nie lubią być robieni w balona, a płacąc za produkt i wiążąc się z nim emocjonalnie, mają prawo wymagać czegoś więcej niż tylko możliwości zagrania w niego.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. W świecie mobilnym „Anomaly Warzone Earth” mocno zamieszało i to całkiem zasłużenie. Na platformach stacjonarnych ostatnio w oko wpadł nam „Call of Juarez: Gunslinger”, który w ciekawy sposób udowadnia, że w absolutnie każdym gatunku da się zawsze wymyślić coś nowego i ciekawego.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? W 2016 już od roku będziemy zmieniać świat dzięki grom modyfikującym postrzeganie rzeczywistości. Zacznie się spokojnie, od pewnego artykułu na Polygamii. Później okaże się, że rosnąca popularność produkcji Epic Hamstera wynika z kodu udoskonalającego połączenia neuronowe gracza w czasie zabawy. Chomiki znikną ze sklepów zoologicznych i zostaną okrzyknięte świętymi zwierzętami. Smartfony i tablety będą sprzedawane z grubą na tysiąc stron encyklopedią historii gier poznańskiego studia. Na polskiej maturze będzie można zdawać przedmiot bicia rekordów w „IdentiKid”. W USA zostanie wprowadzona poprawka do konstytucji, mówiąca o prawie do szczęścia poprzez granie.

Sukcesywnie zmienimy światopogląd całego globu, kończąc wojny religijne i spory terytorialne. Epicki Chomik jako pierwszy byt cyfrowy w historii zostanie wybrany na prezydenta i pojawi się na fladze Zjednoczonego Królestwa Ziemskiego.

Nastanie nowy etap rozwoju ludzkości, pełen dobrobytu i radości. I to wszystko dzięki temu, że dzisiaj włączycie nasze gierki ;)

14. Czy wydra wygra? Spytaj Pana Yapę.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.