Polscy twórcy gier od A do Z: Epic Hamster

Polscy twórcy gier od A do Z: Epic Hamster
marcindmjqtx

26.08.2013 12:00, aktual.: 12.12.2016 16:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Skoro już mówimy o ciekawych nazwach firm, to poznajcie Epickiego Chomika. Motyw zwierzęcy będzie się jeszcze przewijał w naszym cyklu. A czym zajmuje się to studio?

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Wiedzieliśmy, że zaczniemy od gry kierowanej do dzieci, więc chcieliśmy, by nazwa kojarzyła się z czymś miłym. Planowaliśmy jednak, że będziemy też wydawać tytuły skierowane wyłącznie do osób dorosłych. Z dojrzałym scenariuszem i akcją. Pojawił się pomysł na chomika, ale on sam nam nie wystarczał. Chcieliśmy by nazwa była zabawna, wyróżniająca się wśród innych. A czy jest coś bardziej wyróżniającego się z tłumu, niż chomik w pelerynie? Gdy któryś z nas rzucił nazwę "Epic Hamster", wszystkim od razu przypadła do gustu. Jednogłośnie. Po prostu wiedzieliśmy, że to jest to!

2. Rok założenia. 2012

3. Gdzie Was znaleźć? Zapraszamy do Poznania. Z oszczędności nie podam pełnego adresu ;)

W Internecie znajdziecie nas w kilku miejscach:

4. Na jakie platformy robicie gry? iOS

5. Gry już wydane. IdentiKid - http://www.epichamster.com/apps/IdentiKid/

6. Gry w produkcji. Epic Quiz - kończymy prace nad nową grą, w której gracze będą mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat gier, filmów i sportu. Premiera już niedługo...

Supervillains - dodatek do IdentiKid - już niedługo w IdentiKid będzie można schwytać najgroźniejszych złoczyńców świata! Kończymy prace nad dodatkiem.

Przygodówki - od samego początku wiedzieliśmy, że zrobimy przygodówki. Tym razem będą to produkcje wyłącznie dla graczy dojrzałych. Pierwsza z nich jest gotowa w około 30%. Czytelnicy Polygamii jako pierwsi na świecie mogą zobaczyć jak ta produkcja będzie wyglądać.

7. Liczba zatrudnionych. Trzon Epic Hamstera, to nas trzech. Dodatkowo współpracujemy z bardzo zdolnym rysownikiem, który potrafi w idealny sposób przenieść nasz pomysł na przygodówkę do ciekawej stylistyki. Aktualnie to wystarczająco dużo rąk do pracy, by tworzyć ciekawe i atrakcyjne wizualnie gry.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Każdy z nas gra i bardzo to lubi. Każdy posiada inny wachlarz umiejętności, a na dodatek znamy się od zawsze i dobrze rozumiemy. Któregoś wieczoru graliśmy w Gears of War cooperative, a w przerwach rozmawialiśmy o różnych pomysłach na gry. O tym co byłoby fajne, a co nam się nie podoba. Wtedy właśnie pojawiła się myśl, by zrobić IdentiKid - „pamięciówkę” dla dzieci. Sami nie byliśmy jeszcze pewni, czy uda się coś takiego stworzyć. To była dla nas kompletnie nowa materia. Na szczęście prace szły sprawnie, polubiliśmy to i po wydaniu gry stwierdziliśmy, że chcemy iść dalej.

W całym procesie najbardziej podoba nam się etap twórczy. Najpierw pomysł na samą grę - często pojawia się w zupełnie nieoczekiwanym momencie. Na przykład pod prysznicem, czy w trakcie spaceru. Później, jeśli pomysł spodoba się naszej trójce, następuje etap rozwijania gry, nazywany przez nas "etapem komplikowania". Staramy się wymyślić dodatkowe funkcjonalności i zadania, tak by użytkownik miał jak najwięcej frajdy. Te dwa etapy są tym, co sprawia, że tak lubimy tworzenie gier. To bardzo satysfakcjonujący proces. Szczególnie jeśli na koniec widać efekty i jest się z nich zadowolonym.

Mamy szczęście o tyle, że jesteśmy całkowicie niezależni i jeśli coś nam nie odpowiada, to po prostu możemy to zmienić.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Mateusz - połączenie „Battlefielda” z „American Army”. Strzelanka z wszystkim co dobre w BF plus realność z „American Army”. Granaty naprawdę zabijają, bronie poważnie ranią już przy pierwszym trafieniu, itp. Ewentualnie strategię turową a'la Cywilizacja, ale z możliwością przejścia do pierwszej osoby i wcielenia się w jednostki. Tak, żeby można obejrzeć świat, który się stworzyło. Porozmawiać z ludźmi żyjącymi w naszym państwie i powalczyć jako jeden z naszych żołnierzy.

Szymon - zrobiłbym najlepszą przygodówkę w historii. Z absolutnym nastawieniem na historię. Bez wodotrysków. Lwią część budżetu przeznaczyłbym na doświadczonych pisarzy i scenarzystów, którzy stworzyliby historię dla dojrzałego odbiorcy. I wiecie co? Zrobiłbym to bez Kickstartera ;)

Marcin - mając do dyspozycji sto milionów dolarów wróciłbym do klimatów "Planescape Torment". Tylko w nowej wersji umieściłbym JESZCZE więcej tekstu i gęstej jak smoła atmosfery. Tak gra ma w sobie coś, co sprawia, że dostaje gęsiej skórki.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Pizza.

11. Największy autorytet świata gier. Bardzo podoba się nam podejście do klientów, jakie reprezentuje CD Projekt. Zarówno w grach tworzonych przez RED'ów, jak i na GOG.com. To ludzie, którzy rozumieją, że gracze nie lubią być robieni w balona, a płacąc za produkt i wiążąc się z nim emocjonalnie, mają prawo wymagać czegoś więcej niż tylko możliwości zagrania w niego.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. W świecie mobilnym „Anomaly Warzone Earth” mocno zamieszało i to całkiem zasłużenie. Na platformach stacjonarnych ostatnio w oko wpadł nam „Call of Juarez: Gunslinger”, który w ciekawy sposób udowadnia, że w absolutnie każdym gatunku da się zawsze wymyślić coś nowego i ciekawego.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? W 2016 już od roku będziemy zmieniać świat dzięki grom modyfikującym postrzeganie rzeczywistości. Zacznie się spokojnie, od pewnego artykułu na Polygamii. Później okaże się, że rosnąca popularność produkcji Epic Hamstera wynika z kodu udoskonalającego połączenia neuronowe gracza w czasie zabawy. Chomiki znikną ze sklepów zoologicznych i zostaną okrzyknięte świętymi zwierzętami. Smartfony i tablety będą sprzedawane z grubą na tysiąc stron encyklopedią historii gier poznańskiego studia. Na polskiej maturze będzie można zdawać przedmiot bicia rekordów w „IdentiKid”. W USA zostanie wprowadzona poprawka do konstytucji, mówiąca o prawie do szczęścia poprzez granie.

Sukcesywnie zmienimy światopogląd całego globu, kończąc wojny religijne i spory terytorialne. Epicki Chomik jako pierwszy byt cyfrowy w historii zostanie wybrany na prezydenta i pojawi się na fladze Zjednoczonego Królestwa Ziemskiego.

Nastanie nowy etap rozwoju ludzkości, pełen dobrobytu i radości. I to wszystko dzięki temu, że dzisiaj włączycie nasze gierki ;)

14. Czy wydra wygra? Spytaj Pana Yapę.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Obraz
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także