Polscy twórcy gier od A do Z: Epic Games Polska (czyli People Can Fly)
Do studia People Can Fly ze spokojem napisaliśmy, gdy w alfabecie polskich twórców dochodziliśmy już do litery "P". Wyszło na to, że mogliśmy jednak zrobić to trochę wcześniej, w okolicach "E"... Trochę namieszaliśmy - ale w końcu wszyscy znają ich jako PCF, prawda?
10.10.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jesteśmy częścią międzynarodowej grupy Epic Games. Nazwa Epic Games Polska to naturalna konsekwencja tego faktu.
Historycznie znani jako People Can Fly - ta nazwa pochodziła od nazwy jednego z utworów grupy Astral Projection (wtedy SFX).
Historyczne logo People Can Fly
2. Rok założenia. 2002.
3. Gdzie Was znaleźć? Offline w Warszawie, a online na stronie www.epicgames.com, a także www.peoplecanfly.com.
4. Na jakie platformy robicie gry? PC, konsole, mobile.
5. Gry już wydane. Painkiller, 2004,
Painkiller: Battle out of Hell,
Gears of War (PC),
Bulletstorm 2011,
Gears of War: Judgment 2013.
Uczestniczyliśmy także w tworzeniu Gears of War 2 i 3, a także Infinity Blade III.
6. Gry w produkcji. Pracujemy nad największym dotychczas projektem, w jakim zdarzyło nam się brać udział, grą Fortnite. To rzecz dużo bardziej złożona niż strzelanki, z których nasza firma dotychczas była znana. Fortnite to gra oparta na najnowszym silniku Unreal 4, z elementami RPG, umożliwiająca graczom odkrywanie wielkich światów, wznoszenie własnych budynków, tworzenie przedmiotów - i wiele, wiele więcej.
7. Liczba zatrudnionych. 60 osób. Ciągle poszukujemy ekstremalnie uzdolnionych ludzi, którzy wnieśliby swój talent do projektów nad którymi pracujemy - nie tylko gier. Szukamy na przykład programistów, którzy chcieliby współuczestniczyć w tworzeniu silnika Unreal Engine.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Tworzymy coś, co daje radość ludziom (z grania), daje radość nam (tworzenia), rzeczy znane na całym świecie - projekty o budżetach, o których polski przemysł filmowy mógłby pomarzyć. Praca przy tworzeniu gier to praca z rewelacyjnymi, błyskotliwymi i oryginalnymi ludźmi, pozwalająca zachować młodość dłużej!
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? World of Bulletstorm.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Sushi.
11. Największy autorytet świata gier. Gabarytowo i wagowo największym autorytetem będzie Gabe Newell ;). A na poważnie - Hideo Kojima.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Nie daliśmy rady ustalić, ale o prym biją się Dead Island, Wiedźmin, Puzzle Craft, Anomaly: Warzone Earth i parę innych :).
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Tego nie jesteśmy pewni, ale my ścigamy się naszymi ferrari i lamborghini kupionymi z bonusów ;).
14. Czy wydra wygra? Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!