Polscy twórcy gier od A do Z: Enitvare
Zagadkowa nazwa i inspiracje grami niezależnymi - oto Enitvare. Z ważną lekcją na temat tego, ile faktycznie trwa stworzenie nawet niewielkiej gry.
25.08.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Enitvare. Nazwa jest przypadkowa, chcieliśmy jedynie żeby składała się z jednego wyrazu.
2. Rok założenia. Nie jesteśmy jeszcze firmą, ponieważ na obecnym etapie nie miałoby to sensu z powodu zbyt wysokich opłat. Jednakże zaczęliśmy działać pod koniec 2011 roku.
3. Gdzie Was znaleźć? Lipno w województwie lubuskim. Adres naszej strony: enitvare.com
Stonerid
4. Na jakie platformy robicie gry? Na razie systemy Windows. Być może w przyszłości przełożymy grę na Linuxa i MacOs.
5. Gry już wydane. Nie mamy jeszcze żadnych wydanych gier.
6. Gry w produkcji. Aktualnie pracujemy nad platformówką - Stonerid. Zostanie ona ukończona pod koniec tego roku.
Stonerid
7. Liczba zatrudnionych. Nad grą pracują 3 osoby (programista, grafik i projektant poziomów).
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zainspirowały nas inne gry niezależne (Braid, World of Goo, VVVVVV), stworzone przez niewielkie zespoły i chcieliśmy spróbować samemu. Na samym początku byliśmy przekonani, że w ciągu 2 miesięcy uda nam się stworzyć fajną grę, jednak szybko okazało się, że nie będzie to możliwe. Totalny brak wcześniejszego doświadczenia, wielokrotne zmiany w koncepcji gry i początkowo znikome umiejętności, znacznie opóźniły proces tworzenia gry. Teraz jednak możemy śmiało powiedzieć, że Stonerid zostanie ukończony w tym roku.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Zapewne byłaby to bardzo rozbudowana pod każdym względem, gra RPG w średniowiecznych klimatach.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Prawdę mówiąc to nie pracujemy w biurze, więc każdy je to, co chce i kiedy chce.
Stonerid
11. Największy autorytet świata gier. Trudno powiedzieć, kogo z tej branży można by nazwać autorytetem. Gry są przecież tworzone przez duże zespoły, więc wyróżnianie pojedynczych osób, tylko dlatego, że są "twarzą" danej firmy, nie ma naszym zdaniem większego sensu.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Z pośród tych w które graliśmy, to szczególnie w pamięci zapadły: Painkiller, Two Worlds i Wiedźmin.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Jeżeli Stonerid zostanie w miarę dobrze przyjęty to prawdopodobnie będziemy kończyć kolejną grę. Trudno powiedzieć, co mogłoby to być, zbyt wiele pomysłów chodzi nam teraz po głowie.
Stonerid
14. Czy wydra wygra? Będzie remis.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!