Polscy twórcy gier od A do Z: Enclave Games
Nie zamierzają zdobyć władzy nad Pustkowiem (uuf), ani zrobić remake Fallouta (ech). A co robią i kim są twórcy z Enclave Games?
23.08.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Nazwa Enclave Games pochodzi od kultowej gry cRPG o nazwie Fallout 2 (co można także poznać po charakterystycznym logo firmy), w której występuje organizacja militarna Enclave wywodząca się z resztek rządu Stanów Zjednoczonych zebranych po wojnie atomowej. Gra ta odcisnęła w mej młodzieńczej wyobraźni największe piętno i pozostawiła uwielbienie dla klimatów postapokaliptycznych. Nazwą firmy niejako mogę oddać hołd tamtym czasom i podziękować autorom za inspiracje.
2. Rok założenia. Firma jako taka jeszcze nie została założona (od kwietnia buduję markę pracując jako freelancer), natomiast mam to w planach na najbliższe miesiące. Sam pomysł na tworzenie gier rodził się powoli przez ostatnie kilka lat, aż w końcu postanowiłem zaryzykować, rzucić normalną pracę i spróbować swojego szczęścia.
3. Gdzie Was znaleźć? Wystarczy odwiedzić stronę enclavegames.com, natomiast jeśli chodzi o miasto, to największe szanse ma Warszawa.
4. Na jakie platformy robicie gry? Skupiamy się na mobilnych grach HTML5. Jestem przekonany, że to przyszłość mobilnej roz(g)rywki. Technologia ta daje nam także możliwość spakowania oryginalnego kodu źródłowego i wyeksportowania gry na dowolną platformę - czy to będzie iOS, Android, Blackberry, Windows 8, komputer PC czy Mac.
5. Gry już wydane. Jako że biznes dopiero startuje, to pojawiła się dopiero jedna gra - Captain Rogers. Mobilna gra HTML5 została przygotowana specjalnie na urządzenia z systemem Firefox OS i jest dostępna za darmo w sklepie Firefox Marketplace. Można w nią także zagrać online bezpośrednio na naszej stronie.
6. Gry w produkcji. W trakcie powstawania są kolejne 3-4 tytuły, które pojawią się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Pod koniec lipca ukończony zostanie Craigen (side-scroller z barbarzyńcą biegnącym radośnie i walącym po głowie we wszystko co napotka po drodze) a zaraz po nim na liście jest Wizard Quest (puzzle typu match-three, w których prowadzisz maga walczącego z kolejnymi potworami, aż w końcu pokonujesz ostatniego z nich i odnajdujesz źródło wiecznej młodości).
7. Liczba zatrudnionych. Pierwotnie miała to być jednoosobowa działalność, ale z Enclave Games związanych jest kilka osób, które w mniejszym lub większym stopniu wspierają jej funkcjonowanie. Naliczyłem sześć osób - niedługo pojawi się dedykowany im dział na stronie.
Andrzej Mazur, Enclave Games
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Z pasji, oczywiście. Już na studiach udało mi się przekonać promotora, by pracą licencjacką była prosta platformówka napisana w C++. Później poszedłem w stronę front-endu (HTML, CSS) i programowania w języku JavaScript. Przez kilka lat pracowałem w tej branży tworząc strony internetowe, a w wolnym czasie różne małe gry, aż w końcu postanowiłem zająć się tym w pełnym wymiarze czasu.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Projekt Van Buren, czyli pierwotny plan na Fallouta 3 zanim prawa do niego zostały przejęte przez firmę Bethesda, która przeniosła Fallouta do pełnego trójwymiaru w postaci FPSa. Wiązałoby się to oczywiście z zatrudnieniem starej ekipy Interplay (i firmy-córki Black Isle) z Brianem Fargo na czele. Jeśli nie, to pewnie próbowałbym przekonać go (pieniędzmi oczywiście) do przeniesienia tworzonego przez niego Wasteland 2 do świata Fallouta.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Chciałbym powiedzieć, że sushi, ale póki co musi wystarczyć wszystko, co pozwala nie umrzeć z głodu. Wszyscy przecież wiedzą, że twórcy niezależni są biedni jak myszy kościelne.
11. Największy autorytet świata gier. Brian Fargo - założyciel Interplay, które stworzyło serię Fallout. Aktualnie pracuje nad drugą częścią Wasteland, czyli kontynuacją pierwowzoru Falloutów.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. The Few od Blackmoon Design, którego szefem jest Robert Podgórski tworzący grafiki także dla Enclave Games. The Few to strategia czasu rzeczywistego wciągająca nas w powietrzną Bitwę o Anglię z czasów drugiej wojny światowej.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Gry, kolejne gry, więcej gier! Leżenie na plaży i popijanie drinka z palemką nie wyklucza dalszego zajmowania się swoją największą pasją, jaką niewątpliwie w moim przypadku jest tworzenie gier.
14. Czy wydra wygra? Tylko jeśli zagra.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!
PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.