Polscy twórcy gier od A do Z: Dragon's Shadow Studio

Młodych twórców w naszym kraju nie brak. Jednoosobowe studio Dragon's Shadow to kolejny tego dowód.

Polscy twórcy gier od A do Z: Dragon's Shadow Studio
marcindmjqtx

19.12.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Dragon's Shadow Studio to oczywiście "firma" w cudzysłowie. To po prostu nazwa mojego jednoosobowego "studia". Daaawno temu, gdy rozpoczynałem swoją przygodę z tworzeniem gier, krążyłem po angielskich forach prostego programu do robienia gier Game Editor i spodobało mi się, gdy niektóre osoby robiły intro z logiem swojego "studia", więc postanowiłem zrobić coś podobnego ;). Miałem wtedy bardzo duże zamiłowanie do smoków i podobało mi się słowo "shadow", dlatego nazwałem się "Studio of Shadow of Dragon". Dopiero po jakimś czasie zmieniłem na poprawniejszą wersję - "Dragon's Shadow Studio".

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Gry zacząłem tworzyć jakoś na początku gimnazjum, był to chyba 2006 rok. Wtedy jeszcze robiłem oczywiście niezbyt dobre gry ;].

3. Gdzie Cię znaleźć? Aktualnie studiuję w Poznaniu na WSNHID.

Najczęściej zaglądam/aktualizuję stronę https://www.facebook.com/DragonsShadowStudio.

4. Na jakie platformy robisz gry? Jak na razie robiłem tylko na Windowsa i Flasha, lecz po Galaxies Invaded: Trilogy będę szedł w kierunku urządzeń przenośnych.

5. Gry już wydane. Pod koniec 2012 r. i na początku 2013 wydałem dwie części kosmicznej strzelanki Galaxies Invaded.

A w czerwcu tego roku, z większym sukcesem niż poprzednio, wydałem grę Zombies Everywhere, prosty survival shooter we flashu, w który można zagrać np. tutaj.

Pod koniec listopada 2013 r. skończyłem wraz ze znajomym pracę nad modem do gry Never Heard From Ever Again. To horror - nasz mod zmienia grę kompletnie pod względem grafiki, dźwięków, muzyki, aż do storyline. Nazywa się The Dungeon i można znaleźć go tutaj.

6. Gry w produkcji. W produkcji jest gra Galaxies Invaded: Trilogy, znacznie bardziej dopracowana wersja poprzedniczek z wieloma nowymi rzeczami.

Mam również bliski ukończeniu silnik podróżowania po mapie i walk w stylu Heroes 3. Możliwe, że rozwój gry będzie kontynuowany w nastawieniu na androida. A w zeszytach zbierają się notatki na temat kolejnego, moim zdaniem największego i najciekawszego jak do tej pory projektu, który niebawem zacznę programować, lecz najpierw muszę skończyć pracę nad pewnym narzędziem, które będzie niezbędnie potrzebne...

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Jak do tej pory wszystko robiłem sam, lecz nie obyło się bez małej pomocy w kodowaniu ze strony forumowiczów z np. gmclan.org ;).

A muzykę do Zombies Everywhere skomponował mi ForTiorI :).

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Już od najmłodszych lat, grając na Pegazusie, mówiłem, że w przyszłości będę robił gry. Wszyscy zazwyczaj mówili, że jest to bardzo trudne i będzie ciężkie do zrealizowania, lecz nie zważając na to, zaraz po tym jak internet zaczął pojawiać się w polskich domach, znalazłem program Game Editor, od którego zacząłem tę przygodę :).

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Na pewno nie logiczną :D. Chociaż... Gdyby był taki wymóg...

Zbyt przerażająca suma - ale w grach chcę stawiać na realizm, wiele różnych czynników, które, jak w rzeczywistości, wpływałyby na rozgrywkę (oczywiście nie do przesady). Dopracowane najdrobniejsze szczegóły, aby każda decyzja wpływała inaczej na to, co się wydarzy. Aby gracz "czuł" każdy swój ruch.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Hmm... Najczęściej chyba grzanki z serem :].

11. Największy autorytet świata gier. Ciężko określić. Mam zamiłowanie do Piranha Bytes przez Gothica 1, Nival Interactive za Evil Islands oraz Valkyrie Studios za zapomnianą Septerra Core.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin 1 i 2, co część musiałem kupować nowy komputer, żeby zagrać ;). Z 3 częścią będzie chyba podobnie.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? No cóż... Pracuję w jakimś niewielkim/średnim studiu, lecz nie tylko programując, a również komponując muzykę, nagrywając dźwięki i robiąc jakieś proste modele 3D .

14. Czy wydra wygra? Jak pokona artretyzm stawu łokciowego to da radę ;D.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.