Polscy twórcy gier od A do Z: DFour Games
DFour Games ma w nazwie liczbę cztery, ale osób w studiu jest nieco mniej. Zaś ich gra to hołd dla papierowych RPG, gdzie grupa śmiałków wybiera się do lochów... Jest kilka kodów, więc możecie ją wypróbować.
20.08.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? DFour Games. Pochodzenie : (Ja + żona + 2 dzieci) Dębski = DFour
Nazywam się Bartosz Dębski, urodziłem się i wychowałem w Ostródzie, w Warmińsko-Mazurskim. Od dziewięciu lat mieszkam i pracuję w Sheffield, UK
2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? DFour Games istnieje od 2010, a tworzeniem gier interesuję się poważniej od czasów studiów czyli ok roku 2000.
3. Gdzie Cię znaleźć? dfourgames.com
Najłatwiej mnie złapać w Sheffield, UK. W Polsce jestem co najmniej raz na rok w okresie letnim.
4. Na jakie platformy robisz gry? PC (Linux, Windows)
5. Gry już wydane. Dark Gates (Alpha)
6. Gry w produkcji. Dark Gates (Alpha)
Jeśli chcecie ją wypróbować, oto kilka kodów od DFour Games do aktywowania w serwisie Desura. Musicie tylko zgadnąć ostatnią literę.
MOXYK-N6S61-2X9AO-HUYXJ-P24M?
JHQ20-L3PG9-X7IQW-YG0VV-RSOG?
UISJK-4KGW3-L3O3I-NU702-8AXH?
HYPX4-3OG6S-2C78B-WMNIX-SA9T?
VQMG5-BG51F-UZJMO-3L32U-AR3C?
7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Wszystko sam poza tłumaczeniami na francuski (Patrick David @MrHyeron) i niemiecki (Thomas Faust @SomeIndieGames)
8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Zawsze kochałem gry i chciałem się dzielić moimi pomysłami. Polskie realia lat 90-tych zweryfikowały moje marzenia. Dopiero na początku ostatniej dekady wraz z kolegą ze studiów, postanowiliśmy spróbować swoich sił. Po ok 6 miesiącach stworzyliśmy swoją pierwszą grę "Xeno". Po dziesięciu latach dopiero maiłem czas na poważnie spróbować samemu, a wcześniej pomagałem przy projektach jak StormWar czy OpenCity. W moim dorobku też przewinął się epizod bycia red. naczelnym serwisu gry.linux.pl.
9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Mam taki jeden pomysł, MMO jakiego jeszcze świat nie wdział Więcej nie powiem. Lubie ten koncept jakim jest rozległy świat gry z dużą ilością graczy.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kanapki zrobione w domu.
11. Największy autorytet świata gier. John Carmack.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Według mnie Painkiller od People Can Fly.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Pracuje nad nowym projektem. Z moim tempem to pewnie bym go dopiero pokazywał światu.
14. Czy wydra wygra? Witka! Oczywiście.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!
PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.