Polscy twórcy gier od A do Z: Crunching Koalas
Twórcy MouseCrafta i prywatnie niezwykle pozytywni ludzie. Poznajcie ich - oto Crunching Koalas. Mają też dla Was mały konkurs, w którym możecie wygrać ich grę.
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Crunching Koalas. Założenia co do nazwy były dwa - miała być szczera i musiało być w niej jakieś zwierzę, najlepiej słodkie i zabawne. Ponieważ część założycieli studia przechodziła wtedy mały kryzys finansowy, padła propozycja nazwania się "Kranczującymi Koalami", co oczywiście wyszło od słówka "crunch" oznaczającego nieustanną pracę w nadgodzinach. Stwierdziliśmy, że fajnie łączy się to z dosłownym chrupaniem, uwzględnionym później w logu firmy, no i tak już zostało.
Oczywiście podświadomie powstały też inne teorie - koale zawsze siedzą na czubkach drzew więc niejako "mają głowy w chmurach" przez cały czas. Czy też teoria mówiąca o tym, że koale to gatunek na wymarciu, co miałoby być równoznaczne z tym, że robimy gry których już nikt nie robi.
2. Rok założenia. 2012.
3. Gdzie Was znaleźć? W Warszawie, w sieci: www.crunchingkoalas.com na Facebooku: www.facebook.com/crunchingkoalas Oprócz tego mamy też fajną stronkę ze spadającą, animowaną myszą: http://mouse-craft.com!
4. Na jakie platformy robicie gry? Na wszystkie! W pierwszej kolejności chcemy wydać nasze gry na komputery z systemami Windows, Mac OSX oraz Linux, ale generalnie staramy się nie ograniczać targetu. Jeśli chodzi o porty na inne systemy, więcej będziemy wiedzieli po targach Gamescom, które zaczynają się w przyszłym tygodniu. Jest duża szansa na wersje na konsole i systemy mobilne.
5. Gry już wydane. Ciężko powiedzieć. Wydaliśmy właśnie w wersji Alpha naszego MouseCrafta, można go już kupić, więc chyba się liczy. W darmowej wersji Pre-Alpha można ściągnąć WordTrap Dungeon - połączenie scrabble i dungeon crawlera.
6. Gry w produkcji. Oczywiście MouseCraft, którego planujemy wydać w finalnej wersji na przełomie września i października. No i WordTrap Dungeon, którego aktualizacja powinna lada dzień wylądować na naszych serwerach. Gra jednak nie ma jeszcze daty wydania.
7. Liczba zatrudnionych. Tutaj w grę wchodzi ciężka matematyka, bo samych założycieli studia jest pięciu. Chyba najłatwiej będzie powiedzieć, że w studiu codziennie pracuje 7 osób. Plus oczywiście nasz jedyny i niepowtarzalny szef studia - Hibernatus (nie denerwować - ma około 2 metry wzrostu!).
Hibernatus
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się na studiach, od pracy inżynierskiej jednego z nas. Do złożenia gry potrzebny był programista, grafik 3D i ktoś, kto to pomaluje tak, żeby sensownie wyglądało, czyli grafik 2D. Okazało się, że nasza trójka całkiem nieźle się uzupełnia i dogaduje, więc zaczęliśmy robić jakieś nieduże zlecenia - modele, tekstury, gry we Flashu. Doszliśmy nawet do momentu, gdzie w 6 osób robiliśmy naprawdę duży projekt - platformówkę 3D w stylu Trine. Wszystko szło OK, tylko pieniędzy z czasem zaczęło brakować. W międzyczasie poznaliśmy chłopaków z istniejącego już od dłuższego czasu studia Codeminion, którzy pokazali nam, że można robić gry mniejsze, ale równie ciekawe i dobre pod względem jakości. Po paru miesiącach dogadywania i "macania" się przyszło co do czego i w piątkę założyliśmy Crunching Koalas.
Crunching Koalas
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Miło, że pytacie - oczywiście jesteśmy przygotowani na taki sukces ;). Gra na pewno miałaby coś wspólnego z RPG, bo wszyscy tutaj są w mniejszym lub większym stopniu fanami tego gatunku. Styl graficzny byłby pewnie zbliżony do tego, co robimy teraz, bo wolimy ciekawsze, bardziej kolorowe światy niż to, jak wygląda rzeczywistość. Na pewno w grze znalazłyby się też nieproporcjonalnie wielkie miecze i niezwykle dopracowane tła, pełne szczegółów, których nikt gołym okiem nie zauważa - ot taki nasz znak rozpoznawczy, z którego trochę się podśmiewamy wewnętrznie.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... O dziwo nie jest to eukaliptus. Kiedyś gustowaliśmy w zamawianym jedzeniu - były tak zwane Tele Obiadki (mielone z marchewką i groszkiem), Subway, obfity w glutaminian sodu "chińczyk" czy pizza. Ostatnio jednak wszyscy przesiedli się na coś własnej roboty, no bo ile można... Tylko ta nowa burgerownia na rogu kusi...
11. Największy autorytet świata gier. Uhhh, każdy z nas ma innego bohatera. W studiu jest na pewno mocny front poparcia dla Hideo Kojimy, są "ludzie Carmacka", miłośnicy Miyamoto, czy Grega Kasavina... Jedno jest pewne - nie jest to Peter Molyneux.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Patrząc po ilości przegranych godzin to musielibyśmy chyba powiedzieć, że jest to Anomaly Warzone Earth, bo dwie osoby z teamu to ex-testerzy tej gry ;). Jednak tak dobrowolnie to chyba najwięcej czasu spędziliśmy ostatnio przy Puzzle Craft.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Zakładając Crunching Koalas wymyśliliśmy sobie, że będziemy starali się robić tzw. gry crossover przez niektórych nazywane również grami z gatunku midcore (okropna nazwa, co?). Są to gry, które w swoim założeniu trafiać mają zarówno do publiki casualowej oraz tej bardziej hardcore'owej. Myślę, że w 2016 roku główna idea studia się nie zmieni - dalej robimy gry crossover i próbujemy zaskoczyć branżę coraz bardziej szalonymi metodami ich rozpowszechniania.
14. Czy wydra wygra? Przegra - tak jak Pan Japa przegrał życie.
MouseCraft
Mały konkurs - do wygrania 3 pełne wersje MouseCraft: Aby wziąć udział w konkursie należy: 1. Wejść na tą stronę: http://greenlight.mouse-craft.com 2. Zalogować się w serwisie Steam. 3. Odpowiedzieć "Tak" na pytanie: "Gdyby ta gra była dostępna na Steam, czy zostałaby przez ciebie zakupiona?" (Odpowiedź na to pytanie nie zobowiązuje Was do niczego.) 4. Wpisać swój nick steamowy w komentarzu do tego artykułu.
Zwycięzców wyłoni losowanie - otrzymają oni pełną wersję gry (jak tylko ta zostanie ukończona), pełny soundtrack do niej nagrany przez Mikołaja Stroińskiego - twórcę muzyki do trailera Dark Souls 2 - oraz wszystkie możliwe bonusy, łącznie z kluczem steamowym który zostanie wręczony w momencie ukazania się gry na Steam.
(Uwaga - organizatorem konkursu jest studio Crunching Koalas.)
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!
PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.