Polscy twórcy gier od A do Z: Crazy Goat Games
Czy koza może robić gry? Cóż, jeśli jest wystarczająco szalona...
14.08.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:23
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Chcieliśmy wymyślić coś, co zapada w pamięć i niekoniecznie ma sens. Moja żona zawsze chciała mieć kozę (jedną), także zaproponowała taką nazwę i tak zostało.
2. Rok założenia. 2012.
3. Gdzie Was znaleźć? www.crazygoatgames.pl
Jesteśmy z Wrocławia.
4. Na jakie platformy robicie gry? Pracujemy na silniku Unity. Tworzymy na platformy: PC, Mac, iOS, Android.
5. Gry już wydane. Jungle vs. Droids stworzone dla Artifex Mundi:
Oraz dwie małe, całkowicie darmowe (bez mikropłatności) gierki na Androida - linki do nich są na naszej stronie -Sweety i Tap Animals for Kids.
6. Gry w produkcji. Nie możemy powiedzieć...
7. Liczba zatrudnionych. Współpracujemy z 10+ osobami na zasadach zlecenia. Formalnie zatrudniony jestem chyba tylko ja, bo to moja działalność gospodarcza.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się, jak zawsze. Dzieci grały w gry, dzieci zaczęły zastanawiać się, jak to jest zrobione, dzieci chciały zrobić coś podobnego, dzieci dorosły i nie wyobrażały sobie już robić czegokolwiek innego.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Nie zrobilibyśmy takiej gry. Nie mamy takiego doświadczenia ani aspiracji. Chcemy robić gry niezbyt skomplikowane i bardzo wciągające. Nasze marzenie to zrobić coś na miarę Cut the Rope czy Pudding Monsters.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... A kto ma czas na jedzenie? W biurze się pracuje! :P
11. Największy autorytet świata gier. Tutaj chyba każdy musiałby pisać osobno. Dla mnie (Maciej Strużyna):
Z Polski - Paweł Marchewka. Wiele się od niego nauczyłem. Ze świata - Peter Molyneux. Black and White to gra, jaka wywarła na mnie największe wrażenie ever. Po drodze miał kilka wpadek ale i tak uważam go za geniusza, a pomysł z "kuciem kloca" (Curiosity) - zajebisty.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Powiedziałbym, że Nail'd, bo byłem jej producentem, ale to nie byłaby prawda. Polacy robią dużo gier na poziomie - szczególnie Techland - a chyba najlepsze, w co grałem, to Anomaly Warzone Earth na iPadzie.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? 10-pack poziomów do naszego osobistego super hitu w stylu Cut the Rope.
14. Czy wydra wygra? Z nami nie ma szans.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!