Polscy twórcy gier od A do Z: Byterush

Polscy twórcy gier od A do Z: Byterush

Polscy twórcy gier od A do Z: Byterush
marcindmjqtx
07.08.2013 12:00, aktualizacja: 12.12.2016 16:23

Zaczynanie od małych projektów nie oznacza, że nie można mieć bardziej ambitnych planów. Co udowadnia studio Byterush.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Generalnie jest to trochę przypadkowe złożenie dwóch słów: "byte" i "rush". Założyciele studia to programiści, którzy swoim zapałem i wiarą w to, co robią, zarażali wszystkich. Z tego powodu uznaliśmy iż odniesienie do amerykańskiej gorączki złota jest jak najbardziej na miejscu i świetnie obrazuje ich nastawienie do tworzenia gier.

2. Rok założenia. Rok powstania studia to 2011. Studio działa jako niezależny "dział" spółki LT2 Sp. z o.o.

3. Gdzie Was znaleźć? Ze względu na fakt, że nie pracujemy stacjonarnie, trudno jednoznacznie wskazać jedną lokalizację, gdzie można nas znaleźć. Miejscem naszych spotkań jest nasze studio, które znajduje się w Jaworznie w woj. śląskim. To miejsce najbardziej odpowiada na zadane pytanie.

Strona studia to http://www.byterush.pl.

4. Na jakie platformy robicie gry? W chwili obecnej na: iOS, Android, PC (w tym MacOS).

5. Gry już wydane. Jako że jesteśmy małym i młodym studiem, końcem zeszłego roku wydaliśmy jedną grę - JetRaiders - na platformy mobilne. Inspiracją był wszechobecny w naszej młodości tytuł River Raid. Krótki zwiastun poniżej:

6. Gry w produkcji. Jesteśmy w trakcie tworzenia dwóch tytułów. Jednym z nich jest kolejna produkcja na iOS oraz Android - ma to być w założeniu prosta i przyjemna gra zręcznościowa, która powstała przez przypadek, jako efekt uboczny innych prac, jakie wykonywaliśmy. Tak świetnie się przy niej sami bawiliśmy, że postanowiliśmy troszeczkę poprawić grafikę oraz kilka szczegółów, a następnie zaprezentować ją szerszej publiczności - można się spodziewać, iż zostanie wydana tuż po wakacjach.

Drugi tytuł to coś co pochłania nas bez reszty. Bardzo trudno jednoznacznie sklasyfikować produkcję, nad którą pracujemy - gdybym musiał to zrobić powiedziałbym, że będzie to "strategiczno-przygodowy RPG", jednakże nie oddaje to w pełni tego, nad czym pracujemy. W chwili obecnej planujemy wydanie tego tytułu jednie na PC, ale nie jest wykluczone, iż możliwe będzie wydanie go również na konsole następnej generacji.

Nie mogę powiedzieć zbyt wiele na temat samej gry - mogę jedynie dodać, że towarzyszyć jej będzie dość niecodzienna historia, która - jak mamy nadzieje - przypadnie do gustu graczom co najmniej w równiej mierze jak nam oraz pozwoli wszystkim "zatonąć" w stworzonym przez nas świecie.

Do końca roku jako część kampanii promocyjnej planujemy wydać część wspomnianej historii w formie serii ilustrowanych opowiadań. Produkt finalny jest planowany do wydania nie wcześniej niż w 2015 roku, jednak i ten termin może ulec zmianie z uwagi, iż nie posiadamy jeszcze całościowego finansowania. Ale prowadzone obecnie rozmowy pozwalają wierzyć, że uda nam się zrealizować nasze zamierzenia.

7. Liczba zatrudnionych. Na stałe zespół liczy 4 osoby. W zmiennych okresach współpracujemy dodatkowo z kilkudziesięcioma osobami, ale rzadko w tym samym czasie.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Od marzeń, o tym, co możemy osiągnąć i od tego, że każdy z nas jest zapalonym graczem. Po prostu robimy to, co kochamy... Trudno określić, kiedy to się zaczęło i dlaczego.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Właściwie... to nie wiem. Ale jak tylko dostaniemy taki budżet, będziecie pierwszymi, którzy się dowiedzą :).

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kawa, czasami pizza.

JetRaiders

11. Największy autorytet świata gier. Wil Wheaton - za "Don't Be A Dick".

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin - nic dodać, nic ująć.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Gry, gry i jeszcze raz gry. Mamy nadzieję, że do tego czasu uda nam się wydać wspominaną wcześniej grę i wierzymy, iż będzie to rok, gdzie będziemy pracować nad jej rozwojem (oraz być może kolejną częścią). Wbrew pozorom nie jest to perspektywa wybitnie odległa.

14. Czy wydra wygra? Zawsze :).

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)