Polscy twórcy gier od A do Z: Bradypus Games Studio
Studio Bradypus nie ma jeszcze na koncie żadnej gry, ale tworzy już dwa całkiem ambitne projekty. Jeden jest przygodówką, a drugi grą erotyczną na iPady wykorzystującą kostkę DICE+.
15.12.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Ze słownika. I z natury. Jest taki zwierz, co całymi dniami wisi na drzewie i pożera wszystkie zieloności, które wpadną mu w łapy. I on się nazywa dokładnie tak samo jak my! Mimesis!
2. Rok założenia. Tak naprawdę jeszcze się nie założyliśmy, dopiero zakładamy i formalnie jeszcze nas nie ma, ale zaczęliśmy coś tam razem dłubać w tym roku (2013). Nie jesteśmy osobami z przypadku, na co dzień kilku z nas pracuje zawodowo przy produkcji gier dla innych firm w Polsce. Dlatego nasz team pracuje aktualnie zdalnie, poza godzinami normalnej pracy.
3. Gdzie Was znaleźć? Jeszcze sami nie potrafimy się odnaleźć, więc może lepiej nas nie szukać (szczególnie w Czechach), tylko odwiedzić naszą stronkę internetową i fanpage na Facebooku.
e-mail: info@bradypusgames.com facabook: https://www.facebook.com/bradypusgames www: http://bradypusgames.com/ (strona w budowie za około 2-3 tyg będzie gotowa).
4. Na jakie platformy robicie gry? Chcielibyśmy robić na wszystkie możliwe, bo ambitne z nas chłopaki, ale póki co - mobile (iOS, Android) i PC.
5. Gry już wydane. Jako team jeszcze nic nie wydaliśmy, ale każdy z nas coś tam ma na koncie. Np. ja zawsze chciałem stworzyć pełną emocji, wzruszającą grę, zrobiłem więc kiedyś swoją wersję Tetrisa. No i swoją przygodówkę.
6. Gry w produkcji. Ze dwie, w porywach trzy; najważniejsza z nich to The Guinea PigZ : Chet's Journey, przygodówka point & click w starym stylu z kilkoma nowymi rozwiązaniami fabularno-mechanicznymi. Planowana premiera: czwarty kwartał 2014 r.
The Guinea PigZ : Chet's Journey
Druga gra to Erotico - gra planszowa dla par wykorzystaniem kostki DICE+. Planowana data premiery, jak nietrudno się domyślić, to walentynki 2014 r. Gra będzie przeznaczona dla starszych odbiorców (18+). Badamy niszę pod względem tematyki gier, jak i wykorzystania kostki DICE+.
Erotico
Trzecia gra na razie jest w planach, jedyne, co mogę zdradzić - będzie to gra platformowa z latającymi pojazdami w roli głównej ;).
7. Liczba zatrudnionych. Trudno zliczyć, tylu się tych ludzi tu kręci... Czasem trudno się zorientować, czy to ramię po prawej jest moje czy kolegi... A tak na poważnie na stałe pracują przy projekcie 3 osoby (programista, grafik, scenarzysta) plus posiłkujemy się osobami z zewnątrz np. grafikami 3d oraz współpracujemy ze wspaniałym muzykiem, Maciejem Pliszką "Time Zombie" http://www.soundcloud.com/timezombie.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się chyba dość standardowo - najpierw graliśmy w gry, lubiliśmy w nie grać, potem graliśmy w coraz więcej gier, z których nie wszystkie nam się podobały, no i przyszedł taki moment, że postanowiliśmy stworzyć coś, co idealnie trafi w nasze gusta. Oczywiście mamy ulubione produkcje, które niejako nas zainspirowały do działania i nauczyły praw, jakimi gra się rządzi, jednakże przede wszystkim dojrzeliśmy do momentu, w którym chcieliśmy stworzyć coś swojego, stać się twórcami, a nie tylko odbiorcami cudzych dzieł.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Gdybyśmy mieli 100 milionów, to jedlibyśmy lunche z Billem G. i latali samolotami na Bahamy, a w międzyczasie... aaaa, grę? Najlepszą, na jaką nas stać, a najchętniej najlepszą na świecie!
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Każdy konsumuje u siebie, kontaktujemy się mejlowo, więc trudno mi powiedzieć, co jedzą chłopaki. Ja w trakcie odpisywania na wiadomości przegryzam krakersy, budynie owocowe i koreczki giżyckie.
11. Największy autorytet świata gier. Sporo ich jest! Gry mają tak długą historię, że trudno jest wymienić jednego człowieka... Ja osobiście - jako fan przygodówek point & click - bardzo lubię produkcje Sierry i LucasArts, jak również Revolution Software (seria Broken Sword). Dużym szacunkiem darzę też niezależnych twórców adventure, takich jak Michael S. Gentry i Andre Plotkin (przedstawiciele Interactive Fiction) czy Ben "Yahtzhee" Croshaw i Francisco Gonzalez (twórcy gier na silniku Adventure Game Studio). Z bardziej znanych, to tacy czarodzieje jak Peter Molyneux, Brian Fargo czy Eric Chahi (uważam też, że Silent Hill to niemalże dzieło sztuki, więc ukłony należą się także Konami).
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Na pewno sporo by się znalazło - jeśli chodzi o mnie, to najbardziej lubię stare przygodówki, takie jak Teenagent, Książę i Tchórz, Jack Orlando... chociaż Gorky 17 też było sympatyczną grą taktyczną z elementami horroru. Ale gdybym miał wybrać jedną produkcję, to chyba Książę i Tchórz. I nie, żaden Wiedźmin mnie nie porywa (już czuję żar bijący od płonącego stosu!).
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Produkuje gry na samych najfajniejszych licencjach. I napędy antygrawitacyjne dla poduszkowców. W wolnych chwilach - własne mordoklejki.
14. Czy wydra wygra? Chyba Wydra? Nie, niestety nie wygra - chyba skończył się na "Nasze życie pędzi jak poemat" :(.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.