Polscy twórcy gier od A do Z: Bloober Team

W naszym cyklu w przeważającej większości prezentujemy studia małe i nieznane. Dzisiaj jednak czas na kogoś, kogo powinniście kojarzyć - Bloober Team, twórców Music Master Chopin, A-men czy Paper Wars.

Polscy twórcy gier od A do Z: Bloober Team
marcindmjqtx

05.08.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:23

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Miało być "Boobser Team", ale w sądzie ktoś się pomylił przy rejestracji...

A tak całkiem serio - robiliśmy grę "Double Bloob" i daliśmy studiu roboczą nazwę "Bloober Team". Jak to z prowizorkami bywa, najczęściej zostają na wieczność. Ani się obejrzeliśmy wydawcy na zachodzie już nas kojarzyli, więc postanowiliśmy, że będzie to nasza oficjalna nazwa.

2. Rok założenia. 2009.

3. Gdzie Was znaleźć? W samym centrum Krakowa. A także na stronie www.blooberteam.com (mamy nadzieję, że już wkrótce będzie bardziej aktualna).

4. Na jakie platformy robicie gry? Robiliśmy gry na wiele platform, między innymi na Wii, DS-a, PS3, PS Vitę, Xboksa, PC, iOS, Androida. Obecnie skupiamy się na platformach PlayStation. Zrobiliśmy już grę na start konsoli (jako pierwsi w Polsce) - A-men na Vitę, a obecnie realizujemy Basement Crawl, które ma być tytułem startowym dla PlayStation 4. Nie możemy się doczekać tego momentu.

5. Gry już wydane. Double Bloob,

Music Master Choopin,

Fish Tank,

Paper Wars: Cannon Fodder,

Future Fight, A-men...

...i kilkanaście tytułów realizowanych na zlecenia dla zachodnich wydawców - niestety nie o wszystkich możemy mówić, ale wśród nich były takie pozycje jak seria History Pocket czy Alien Breed.

6. Gry w produkcji. Ukończone, ale jeszcze nie wydane: A-men 2, Deathmatch Village (dla Freeky Games),

Basement Crawl oraz 2 duże tytuły z datą premiery w drugiej części 2014 r. (jeszcze nie zapowiedziane).

7. Liczba zatrudnionych. Mocno się rozrośliśmy ostatnio - ponad 50 osób.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Razem z drugim członkiem zarządu (i współzałożycielem) interesowaliśmy się tworzeniem fabuł, a jako że gry były od zawsze naszą pasją, stwierdziliśmy, że połączymy ją z pracą. Jeden z większych autorytetów branży gier powiedział nam kiedyś "pracujemy w najfajniejszej branży na świecie i jeszcze nam za to płacą" - dużo w tym prawdy.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Nie zrobilibyśmy. To za dużo pieniędzy, by gra mogła pozostać naprawdę niezależna.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Hmm... Ostatnio chyba owoce. Wiemy, jak to brzmi, ale w Blooberze jest dużo kobiet...

11. Największy autorytet świata gier. Shigeru Miyamoto, Hideo Kojima, Suda51.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Zrobiliśmy dużo dobrych gier. Oprócz oczywistych wyborów, takich jak Wiedźmin czy Dead Island, warto powiedzieć o takich tytułach jak Polanie, seria Earth czy Kangurek Kao.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Tytuł startowy na PlayStation Glass.

14. Czy wydra wygra? Nie. Pady next-genów jej nie pasują. No, chyba że w grach ruchowych.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.