Polscy twórcy gier od A do Z: Bladko

Tym razem w naszym cyklu: Bladko. Poznajcie się - czytelnicy Polygamii - Bladko; Bladko - czytelnicy Polygamii.

Polscy twórcy gier od A do Z: Bladko
marcindmjqtx

04.08.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:23

Bladko to małe niezależne studio z Wrocławia pracujące w Corona SDK. Studio rozpoczęło pracę od małych autorskich projektów i kieruję się w stronę współpracy z wydawcą oraz większych projektów na zlecenie.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? "Bladko" brzmi słowiańsko i pochodzi od nazwiska założyciela. Kojarzy się z postaciami z komiksów, a to jest główny motyw przewodni studia:

Bladko

Wyimaginowane postacie z komiksowego świata zakładają studio gamedevowe i zatrudniają prawdziwych ludzi do realizacji swoich marzeń.

2. Rok założenia. Studio zostało założone w 2011 roku. Rok pierwszego wydania gry - 2012, pierwsze projekty od 2008 r.

3. Gdzie Was znaleźć? We Wrocławiu.

4. Na jakie platformy robicie gry? Urządzenia mobilne, w tym głównie AppStore, wkrótce także Android.

5. Gry już wydane. Kilkanaście drobnych gier dostępnych na AppStorze oraz tutaj.

Jedna z gier - Repetko: Wild west dice smasher na platformę iOS z roku 2012:

6. Gry w produkcji. Aktualnie kilka rzeczy w produkcji (strategiczna gra karciana, turowa piłka nożna oraz fabularyzowany match-3), kolejne dwie gry gotowe do wydania (klasyczne puzzle oraz unikalna gra logiczna) oraz wersje aktualnych gier do wydania na marketach androidowych.

7. Liczba zatrudnionych. Założyciel i czterech pomocników.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Założyciel dostał Amigę 600 na Pierwszą Komunię 20 lat temu i się zaczęło... W skrócie, dlaczego robimy? Bo możemy. Po przepracowaniu niezliczonej ilości godzin w N firmach pora na coś swojego. A marzenia stały się planem, plan projektem, a projekt rzeczywistością.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? To byłoby raczej kilkanaście gier, wliczając zdobycie i utrzymanie graczy przez dłuższy czas. Na pewno coś, czego bałby się wydać każdy wydawca z racji zbyt dużego ryzyka.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Bułka z serem i ketchupem, tzw. pizzerka.

11. Największy autorytet świata gier. Twórcy oryginalnego X-COM-a, bracia Gollop.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Puzzle Craft, z uwagi na świetne połączenie casuala i elementów hardkorowej gry Settlers.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? 1. Istnieje :) 2. Zarabia :):):) 3. Współpracuje z doświadczonym producentem. 4. Realizuje projekty większej skali, w tym na zlecenie. 5. Nawiązuje współpracę z wydawcą nad flagowym produktem.

14. Czy wydra wygra? Zapytajcie Szymona.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.