Polscy twórcy gier od A do Z: Bladko
Tym razem w naszym cyklu: Bladko. Poznajcie się - czytelnicy Polygamii - Bladko; Bladko - czytelnicy Polygamii.
Bladko to małe niezależne studio z Wrocławia pracujące w Corona SDK. Studio rozpoczęło pracę od małych autorskich projektów i kieruję się w stronę współpracy z wydawcą oraz większych projektów na zlecenie.
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? "Bladko" brzmi słowiańsko i pochodzi od nazwiska założyciela. Kojarzy się z postaciami z komiksów, a to jest główny motyw przewodni studia:
Bladko
Wyimaginowane postacie z komiksowego świata zakładają studio gamedevowe i zatrudniają prawdziwych ludzi do realizacji swoich marzeń.
2. Rok założenia. Studio zostało założone w 2011 roku. Rok pierwszego wydania gry - 2012, pierwsze projekty od 2008 r.
3. Gdzie Was znaleźć? We Wrocławiu.
4. Na jakie platformy robicie gry? Urządzenia mobilne, w tym głównie AppStore, wkrótce także Android.
5. Gry już wydane. Kilkanaście drobnych gier dostępnych na AppStorze oraz tutaj.
Jedna z gier - Repetko: Wild west dice smasher na platformę iOS z roku 2012:
6. Gry w produkcji. Aktualnie kilka rzeczy w produkcji (strategiczna gra karciana, turowa piłka nożna oraz fabularyzowany match-3), kolejne dwie gry gotowe do wydania (klasyczne puzzle oraz unikalna gra logiczna) oraz wersje aktualnych gier do wydania na marketach androidowych.
7. Liczba zatrudnionych. Założyciel i czterech pomocników.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Założyciel dostał Amigę 600 na Pierwszą Komunię 20 lat temu i się zaczęło... W skrócie, dlaczego robimy? Bo możemy. Po przepracowaniu niezliczonej ilości godzin w N firmach pora na coś swojego. A marzenia stały się planem, plan projektem, a projekt rzeczywistością.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? To byłoby raczej kilkanaście gier, wliczając zdobycie i utrzymanie graczy przez dłuższy czas. Na pewno coś, czego bałby się wydać każdy wydawca z racji zbyt dużego ryzyka.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Bułka z serem i ketchupem, tzw. pizzerka.
11. Największy autorytet świata gier. Twórcy oryginalnego X-COM-a, bracia Gollop.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Puzzle Craft, z uwagi na świetne połączenie casuala i elementów hardkorowej gry Settlers.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? 1. Istnieje :) 2. Zarabia :):):) 3. Współpracuje z doświadczonym producentem. 4. Realizuje projekty większej skali, w tym na zlecenie. 5. Nawiązuje współpracę z wydawcą nad flagowym produktem.
14. Czy wydra wygra? Zapytajcie Szymona.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!