Polscy twórcy gier od A do Z: Big Daddy's Creations
Jeśli mówi Wam coś nazwa "Neuroshima", to już wiecie, czym (między innymi) zajmuje się Big Daddy's Creations.
01.08.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:23
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Brak chwytającej za serce historii do piwa. Klasyczna burza mózgów z parowaniem najróżniejszych fajnie brzmiących nazw i końcówek (Games, Interactive, Studio, Labs etc., etc.). Akurat był to okres, gdy pierwszy Bioshock był na fali, a Big Daddy stawał się ikoną gier wideo. Dobrze zabrzmiało po dodaniu Creations, a i nie bez znaczenia było, że "duży tatuś" ma szerokie znaczenie i w razie potrzeby ujmującą historyjkę da się wymyślić.
2. Rok założenia. 2010.
3. Gdzie Was znaleźć? Warszawa, www.bigdaddyscreations.com.
4. Na jakie platformy robicie gry? iOS oraz Android, wielka ochota na PC.
5. Gry już wydane. Neuroshima Hex (+ dodatki)
Neuroshima Hex Puzzle
Army of Frogs
Caylus
Eclipse: New Dawn for the Galaxy
6. Gry w produkcji. Kolejne dodatki do Neuroshimy Hex, dodatki do Eclipse, inwazja na inne platformy z powyższymi tytułami.
7. Liczba zatrudnionych. W tym momencie 3 osoby.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się jako ucieczka od żmudnej pracy w megakorporacji i szukanie sposobu na pracę przy tym, co się lubi i na całkowicie własny rachunek. W tym samym momencie rozkręcał się american dream przy iPhonie, a za chwilę startował przy iPadzie. Jednocześnie zauważyliśmy, że inne nasze hobby, a mianowicie gry planszowe świetnie odnajdują się na dotykowych ekranach. Teraz trzeba było tylko dodać dwa do dwóch i szybko zagospodarować niszę, w której mało kto jeszcze działał. A dlaczego gry jako takie? Bo to kreatywne i pełne frajdy zajęcie.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Pewnie gigantyczną liczbę fajnych gier, bowiem współcześnie kasa w żaden sposób nie determinuje, czy coś będzie fajne, czy nie. A nawet przeciwnie, bizantynizm często zabija oryginalne i kreatywne idee.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Ryba, bo w okolicy pojawiała się restauracja, która specjalizowała się w przyrządzaniu najróżniejszych gatunków.
11. Największy autorytet świata gier. Richard Garriott , Sid Meier, Brian Reynolds, Eric Chahi, Jordan Mechner.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Robbo, Witcher 2, Anomaly: Warzone Earth.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Odcinamy kupony od portów Neuroshimy Hex i Eclipse na kolejne platformy: SteamBox, Samsung VR oraz Apple iGame.
14. Czy wydra wygra? Wątpię, nie postawiłbym na nią funta... kłaków.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!
PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.