Polscy twórcy gier od A do Z: Baltoro Games [OSTATNI ODCINEK CYKLU!]

Z powodu naszego błędu (zdarza się, przepraszamy) nie opublikowaliśmy Baltoro Games w kolejce alfabetycznej pod literą "B". By jednak nie zaburzać kolejności, wstrzymaliśmy się i ankietę publikujemy teraz - w ostatnim odcinku cyklu.

Polscy twórcy gier od A do Z: Baltoro Games [OSTATNI ODCINEK CYKLU!]
marcindmjqtx

24.01.2014 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Nazwa pochodzi od lodowca Baltoro w Karakorum i fascynacji założycieli firmy zimowymi wyprawami w góry.

2. Rok założenia. Przełom 2007/2008.

3. Gdzie Was znaleźć? Główna siedziba znajduje się w Krakowie (30-614 Kraków, Łężce 6a). Aktualnie otwieramy dwa nowe studia: w Tarnowie oraz Tarnobrzegu.

4. Na jakie platformy robicie gry? Java ME, Android,  iOS, WP8, BREW. W 2014 roku ukażą się także tytuły w technologii HTML5.

5. Gry już wydane. Jest ich ponad 60. Większość z nich można oglądnąć na naszej firmowej stronie (www.baltorogames.com).

6. Gry w produkcji. W pierwszym kwartale 2014 roku wydamy okolo 12 gier mobilnych. Produkowanych dla czołowych wydawców na świecie - min. EA Mobile, Gameloft/AMA. Planujemy także kilka dobrych gier freemium będących naszym debiutem wydawniczym.

7. Liczba zatrudnionych. Aktualnie 13 osób w Krakowskim studio. Prowadzimy intensywną rekrutację i do końca 2014 firma wzrośnie do około 20-25 osób w Krakowie i co najmniej 8 w oddziałach tarnowskim i tarnobrzeskim.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Po prostu innej pracy sobie nie wyobrażamy :).

Zaczęło się od pierwszej gry (Skoki Narciarskie 2009) na platformę JavaME. Po jej sukcesie zaczęliśmy tworzyć kolejne gry, wchodzić na nowe platformy i tak w ciągu 5 lat stworzyliśmy ponad 60 produkcji dystrybuowanych przez takich potentatów jak EA Mobile, Glu Mobile, AMA/Gameloft, C2M/HandsOn, THQ Wireless (aktualnie przejęte przez grupę SpoiledMilk).

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Ping-Pong 2D. Za 1000 PLN, a reszta na koncie bankowym w jakimś raju podatkowym :).

A tak poważnie...Ccokolwiek, co ze sprzedaży zarobi 200 milionów :).

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Nieśmiertelny klasyk - pizza. Kawa. Guarana :).

11. Największy autorytet świata gier. Aktualnie, ciężko wskazać pojedynczą osobę, jest wielu wybitnych ludzi świata gier. Kiedyś? Z pewnością John Carmack.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Real Boxing - Vivid Games S.A.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Z pewnością gry :). Będziemy tworzyć na nowe platformy (PC, konsole) - mamy nadzieję, że to już przed 2016 :).

14. Czy wydra wygra? Takie rzeczy wie tylko królik :).

-

I TO JUŻ JEST KONIEC!!! Przez mniej więcej pół roku codziennie na Polygamii publikowaliśmy kolejne ankiety, które dostawaliśmy od polskich twórców gier. Zaprezentowaliśmy 149 zespołów i 31 samodzielnie działających pojedynczych twórców. To jeden z najbardziej rozległych projektów w historii Poly. Kończymy, bo, cóż, wszystko kiedyś musi dobiec końca. Dziękujemy wszystkim za zainteresowanie - zarówno samym twórcom, jak i tym, którzy chcieli o nich czytać. Po bardziej szczegółowe podsumowanie danych, które udało nam się zebrać, zapraszamy do Raportu, jaki pojawi się na serwisie jeszcze dzisiaj.

Tak więc - do zobaczenia! Kiedy? Cóż, trzynaste pytanie w ankiecie zadaliśmy z pełną premedytacją...

główny organizator: Tomasz Kutera

pomoc wszelaka oraz oprawa graficzna: Paweł Kamiński oraz Marcin Jank

pomysłodawca: Marcin Kosman

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.