Polscy twórcy gier od A do Z: Artifex Mundi

Polscy twórcy gier od A do Z: Artifex Mundi

Polscy twórcy gier od A do Z: Artifex Mundi
marcindmjqtx
28.07.2013 12:00, aktualizacja: 12.12.2016 16:23

Poznajcie studio Artifex Mundi, polskich mistrzów gatunku HOPA.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Z łaciny - Artifex Mundi to Artysta Świata. Skomplikowana, mało praktyczna nazwa, ale się przyjęła i tak już chyba zostanie :).

2. Rok założenia. Zespół Artifex Mundi działa od 2007 roku. Formalnie spółka w obecnej postaci - od początku 2012 r.

3. Gdzie Was znaleźć? Zabrze/Kraków, www.artifexmundi.com.

4. Na jakie platformy robicie gry? PC, Mac, iPhone, iPad, Android, Windows 8, Windows Phone 8, BlackBerry.

5. Gry już wydane. - Joan Jade and the Gates of Xibalba (2010) - Hospital Haste (2010) - Time Mysteries: Inheritance (2010) - Haunted Domains - (2011)

- Enigmatis: Duchy Maple Creek (2011) - Time Mysteries: The Ancient Spectres (2011) - Nightmares from the Deep: Wyspa Czaszki (2012)

- Mroczne Arkana: Carnival (2012) - Otchłań: Upiory Edenu (2012) - Time Mysteries: The Final Enigma (2013) - 300 Dwarves (2012)*

- Jungle vs Droids (2012)* - Nightmares from the Deep: The Siren's Call (Koszmary z Głębin: Pieśń Syreny) (2013)

- 9 Clues: The Secret of Serpent Creek* (9 Poszlak: Tajemnica Serpent Creek ) (2013) - Clockwork Tales: Of Glass and Ink (2013)

6. Gry w produkcji. - Enigmats: The Mists of Ravenwood - Left in the Dark: No One on Board* - Toymaker*

(*Gry stworzone przez zewnętrzne studia, jesteśmy wydawcą tych produkcji.)

7. Liczba zatrudnionych. 100 osób.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Wszystko zaczęło się w 1998. Ale to prehistoria. W każdym razie na początku XXI wieku istniał w Polsce zespół amatorski RotN którego celem było stworzenie epickiego RPG-a na podstawie "Władcy Pierścieni" (swoją drogą RotN, czyli Rangers of the North, ciągle istnieje, ale zajmuje się innymi typami gier). W pewnym momencie kilka osób stamtąd postanowiło podejść do tematu gier bardziej profesjonalnie. Na początku celem było stworzenie profesjonalnego silnika 3D o nazwie FRS (Flexible Reality Simulator). Potem zaczęły się różne zlecenia od krajowych wydawców, następnie pierwsze kontrakty z Rosjanami - aż w końcu podpisaliśmy umowę z dużym wydawcą amerykańskim. Reszta to już nauka na błędach, szlifowanie jakości, zaciśnięte zęby i dużo wysiłku.

Zespół Artifex Mundi (zdjęcie może być odrobinę nieaktualne)

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? W takim budżecie zrobilibyśmy sporo mniejszych gier zamiast jednej dużej. Mniejszych, ale bardzo dopracowanych.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Zabrze - obiad. Kraków - kurczak słodko-kwaśny.

11. Największy autorytet świata gier. Trudno wskazać jedną osobę.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin?

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Gry. Chociaż może trochę inne niż obecnie, nieco większe, ambitniejsze projekty przygodowe/fabularne.

14. Czy wydra wygra? Tak, 3:0.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)