Polscy twórcy gier od A do Z: Arek Olszewski
I znów w naszym cyklu twórca, którego w pełni można określić jako niezależnego. Zobaczcie, co tworzy Arek Olszewski - jego Trip jest... niepokojący.
03.10.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Nazwisko i imię - to za sprawą rodziców.
2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Pewnie za parę lat. :) A gry robię... od lat.
3. Gdzie Cię znaleźć? Pabianice - tu siedzę i pracuję. Strona internetowa jeszcze nie ruszyła więc info o projektach choćby tu: warsztat.gd/user/ArekOlszewski
4. Na jakie platformy robisz gry? PC
5. Gry już wydane. Parę gier czy to freeware czy to na konkursy, starocie, z perspektywy czasu nic wartego uwagi, ale też od czegoś trzeba zacząć, niech będzie więc:
Spartan
trylogia BACK
6. Gry w produkcji. Przede wszystkim Trip, w skali indie - masywne, największe przedsięwzięcie za jakie się kiedykolwiek brałem, mroczny i ciężki survival horror"
No i warto wspomnieć o grze, chwilowo co prawda wstrzymanej, ale na pewno do niej wrócę - tym razem zręcznościowy beat-em-up o rastamanie ratującym świat na bosaka. SoulJah:
7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Generalnie zdecydowaną większość, od desingu przez grafikę, po stronę audio robię sam, ale w każdym projekcie znajdzie się dobra pomocna dusza jak Michał Marzec-Remiszewski, który skomponował świetny motyw muzyczny do Tripa i soundtrack do SoulJah.
8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się jeszcze w przedszkolu kiedy rysowało się gry planszowe, później każdy edytor do jakiejkolwiek gry - później RPG Makery i Game Makery. Rysowanie, projektowanie, tworzenie - to było ze mną od zawsze
9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Pewnie niejedną.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Coś chińskiego i herbata.
11. Największy autorytet świata gier. Cała ekipa Rockstar, chyba
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin 2.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Pomysłów tyle że ciężko powiedzieć. Gry, to na pewno. I tatuaże.
14. Czy wydra wygra? Może Wydrga.
-
Wszystkich twórców, którzy już zaprezentowali się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!
Redakcja