Polscy twórcy gier od A do Z: Appendix Games
27.07.2013 12:00, aktual.: 12.12.2016 16:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Appendix Games to studio wyrosłe z amigowej demosceny. Czym zajmuje się dzisiaj?
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Appendix Games - nazwa firmy powstała przez sentyment, bezpośrednio od nazwy demoscenowej (Amiga) grupy Appendix. Poszerzenie działalności twórczej o projekty komercyjne było dla mnie naturalne.
2. Rok założenia. Oficjalnie rok 2006, ale wcześniej też coś było tworzone (od ok. 2002/2003 r.).
3. Gdzie Was znaleźć? Najszybciej i najwygodniej w necie! Od paru lat baza jest w Warszawie (wcześniej w Szczecinie).
4. Na jakie platformy robicie gry? Wyłącznie (prawie) na urządzenia mobilne. Zaczynaliśmy od Nintendo GBA, później przyszedł trend na J2ME, następnie znów Nintendo, tym razem DS/DSi. Obecnie wiodącymi platformami są iOS i Android. Odstępstwem od rzeczy mobilnych są produkcje na konsolę Nintendo Wii.
5. Gry już wydane. Lista wyprodukowanych gier znajduje się na stronie internetowej. Są to głównie rzeczy zrobione dla wydawców/klientów.
6. Gry w produkcji. Dwie i trzecia w trakcie pre-produkcji.
7. Liczba zatrudnionych. W obecnych projektach bierze udział siedem osób.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Dlaczego - wspomniałem na samym początku. Inspiracją była gra wyprodukowana przez założycieli Infinite Dreams na Nintendo GBA. Chodzi o mega dobre wyścigi samochodowe, nazwy nie pamiętam.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Drogą! ;)
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Coś zdrowego (dla wyrostka robaczkowego).
11. Największy autorytet świata gier. Team 17 oraz Eric Chahi.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Block Out. Wiele lat temu grałem w to całymi godzinami na C64, Amidze! Gra nadal jest świetna. Była to chyba zresztą pierwsza polska produkcja, która osiągnęła sukces światowy (wydana przez amerykańskie studio California Dreams).
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Działa dalej i szuka życia na Marsie.
14. Czy wydra wygra? AMIGA rules.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!