Polscy twórcy gier od A do Z: Anshar Studios

Anshar: małe studio z dużymi ambicjami i realistycznym podejściem. Kolejny przystanek w naszym codziennym cyklu.

Polscy twórcy gier od A do Z: Anshar Studios
marcindmjqtx

26.07.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:23

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeszcze podczas studiów, wymyślając z kolegami nazwę dla naszej przyszłej firmy i przeczesując w Internecie słowniki wymarłych języków, natrafiliśmy na słowo "anshar", które w sumeryjskim oznacza "bramy niebios". Wyznajemy zasadę "sky is the limit" i wierzymy, że w przyszłości uda nam się wiele w branży osiągnąć, w związku z czym "bramy niebios" stanowią dobry punkt odniesienia dla naszych celów.

2. Rok założenia. Anshar Studios zostało założone w 2012 roku przez Łukasza Hacurę (Creative Director) oraz Krzyśka Biegańskiego (Lead Artist).

3. Gdzie Was znaleźć? Nasza siedziba mieści się w Katowicach.

Informacje o nas można znaleźć na stronie www.anshar.eu lub https://www.facebook.com/AnsharStudios.

4. Na jakie platformy robicie gry? Tworzymy gry na PC, iOS, Android i Windows Phone.

5. Gry już wydane. Pod koniec 2012 roku wydaliśmy grę "The Path of Kara" na Windows Phone.

6. Gry w produkcji. Obecnie dokonujemy konwersji "The Path of Kara" na iOS i Android. Jednocześnie na zlecenie Artifex Mundi tworzymy grę, której tematyki na razie nie możemy ujawnić. Natomiast razem z firmą IntoXicate Studios współtworzymy nową grę ze świata Afterfall.

7. Liczba zatrudnionych. Na chwilę obecną zatrudniamy 8 osób.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Każda osoba w naszym zespole posiada wieloletnie doświadczenie w branży gier wideo. Mieliśmy okazję pracować razem w katowickim oddziale City Interactive, gdzie stworzyliśmy wspólnie kilkanaście gier na różne platformy i zdobyliśmy spore doświadczenie. Po zamknięciu oddziału podjęliśmy decyzję o kontynuacji wspólnego tworzenia gier pod flagą Anshar Studios. Prawie wszyscy jesteśmy zatwardziałymi graczami, dlatego przełożenie naszej największej pasji na pracę zawodową to coś, czego nie zamienilibyśmy na nic innego.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? W tej kwestii, jako wspólnicy Anshar Studios, mamy rozbieżne zdania. Łukasz marzy o stworzeniu postapokaliptycznego RPG w duchu Fallout 1-2. Krzysiek, jako fan szybkich samochodów, chciałby stworzyć dynamiczne wyścigi samochodowe w stylu serii Burnout. Dlatego, kiedy już będziemy mieli 100 milionów dolarów, z pewnością będzie to powód do poważnej dyskusji...

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Zestaw "Cruncher" (od słowa "crunch" oznaczającego intensywne nadgodziny w firmie gamedevowej), czyli kanapka z KFC "Grander Texas" z energy drinkiem "Tiger".

11. Największy autorytet świata gier. Największym autorytetem jest dla nas Neil Druckmann, główny projektant Uncharted 2 i dyrektor kreatywny The Last of Us. To jedne z najlepszych gier obecnej generacji, poprzeczka ustawiona przez nie będzie bardzo trudna do przeskoczenia dla całej branży.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Polska branża gier wideo jest niesamowicie zdywersyfikowana. Stworzyliśmy świetne gry wysokobudżetowe, jak seria Wiedźmin, czy Dead Island. Możemy pochwalić się bardzo dobrymi hardcore'owymi grami na tablety, takimi jak Anomaly Warzone Earth, czy Eclipse. Sukcesy komercyjne osiągnęły duże produkcje, jak Sniper: Ghost Warrior, jak i wiele mniejszych gier casualowych na urządzenia mobilne, jak na przykład Zombie Road Trip. Jest więc z czego wybierać.

Myślę, że każda osoba w naszym zespole zapytana o najlepszą polską grę wskazałaby inny tytuł. Łukasz, jako zatwardziały fan RPG, wybrałby Wiedźmina 2, Krzysiek, jako fan FPP, wskazałby Bulletstorma.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Tworzymy hardcore'ową grę taktyczną na PS4/Xbox One/PC i tablety najnowszej generacji.

14. Czy wydra wygra? Nie wiem jak wydra, ale my na pewno. :)

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.